Kultaisia hiihtomonoja, terapiaponeja ja keijuja – alkuvuoden uutuuskirjoja lapsille

Kolme kotimaista, värikkäästi kuvitettua lastenromaania tarjoavat monipuolisesti luettavaa alakouluikäisille lapsille.

KVALITIN KEVÄT 2023 -KATALOGI >>>

Lasten- ja nuortenkirjoihin erikoistunut kustantamo Kvaliti julkaisi tammi- ja helmikuun aikana kolme värikkäästi kuvitettua lastenromaania kotimaisilta kirjailijoilta. Kahden tunnetun konkarikirjailijan teoksien rinnalle mahtui myös yksi esikoisteos.

Tittamari Marttinen, Reija Kiiski (kuv.) – LUKA JA LULU LOMALLA HIIHTOKESKUKSESSA
Luka ja Lulu lomalla hiihtokeskuksessa aloittaa hauskasti ja värikkäästi kuvitetun lastenkirjasarjan, joka sopii alakouluikäisille jo lukemaan oppineille lapsille helppolukuisten kirjojen jälkeen luettavaksi. Luka ja Lulu seikkailevat erilaisissa kiinnostavissa paikoissa, saavat uusia ystäviä ja ratkovat myös pieniä arvoituksia ‒ yhdessä kaikki tuntuu tuplasti hauskemmalta! Tittamari Marttinen on palkittu kirjailija, jonka laajaan tuotantoon sisältyy huomattava määrä lasten- ja nuortenkirjoja.

Merja Jalo, Eeva Tötterström (kuv.) – POIKA NIMELTÄ TONI
Poika nimeltä Toni jatkaa Merja Jalon viime vuonna alkanutta kirjasarjaa Terapiatalli Ponimaa, joka käsittelee erilaisia ongelmia, joihin hevosterapiasta voi löytyä apua. Poika nimeltä Toni -kirjan keskiössä on Aspergerin oireyhtymästä kärsivä pieni poika.

Amanda Högnäs, Emilia Högnäs (kuv.) – MÖLYMÄEN TENAVAT JA VAIHDOKAS
Turkulaisen esikoiskirjailija Amanda Högnäsin tapahtumarikas tarina Mölymäen tenavat ja vaihdokas vie lukijansa vauhdikkaalle matkalle ympäri Suomea, kun lapsijoukko koirineen koittaa palauttaa eksynyttä keijulasta takaisin kotiin. Reissusta muodostuukin ikimuistoinen seikkailu! Amanda Högnäs on koulutukseltaan filosofian maisteri ja kirjastonhoitaja. Kirjan kuvittanut Emilia Högnäs on myös työskennellyt kirjastoalalla. Molemmat sisarukset rakastavat tarinoita.

Haastattelupyynnöt, PDF-vedokset ja arvostelukappaleet: info@kvaliti.com

Kansikuva: Mölymäen tenavat ja vaihdokas.
Kansikuva: Poika nimeltä Toni.
Kansikuva: Luka ja Lulu lomalla hiihtokeskuksessa.
Esikoiskirjailija Amanda Högnäs (vas.) ja kuvittaja Emilia Högnäs ovat tarinoita rakastavia sisaruksia.