KULTTUURI PUHDISTAA YMPÄRISTÖÄ 2019

Finlandia-talo ja muut Töölönlahden toimijat järjestävät jo kahdeksatta vuotta kevättalkoot Töölönlahden rantojen ja vesistön siistimiseksi maanantaina 6.5. klo 14 -16.

Tempauksella haluamme kiinnittää huomiota Töölönlahden ympäristöön ja sen luonnon monimuotoisuuteen. Tämän vuoden teemana on roskaaminen ja mikromuovit.

Talkoot avataan maanantaina 6.5. klo 14.00 Finlandia-talon Café Verandan edessä. Paikan päällä jaetaan työvälineet ja siivousalueet. Voit ottaa myös omat puutarhakäsineet mukaan. Tilaisuudessa on mahdollista tehdä ympäristötaidetta yhdessä taiteilija Kristiina ”Tikke” Tuuran kanssa, sekä osallistua Miniroskis-työpajaan Roska päivässä -liikkeen perustajan Tuula-Maria Ahosen vetämänä. Talkoiden päättyessä on talkoolaisille tarjolla evästä Café Verandan terassilla Kaartin soittokunnan varusmiesbändin säestämänä.

Finlandia-talo tekee pitkäjänteistä työtä ympäristöasioiden huomioimisessa ja vihreiden arvojen edistämisessä. Siivoustempaus toimii samalla yhdistävänä tekijänä Töölönlahdelle, josta on kehittymässä kaikille kävijöille viihtyisä ja toimiva kohtaamispaikka. Tempaus on osa Pidä Saaristo Siistinä ry:n Siisti Biitsi -kampanjaa 2019, ja talkoissa käytetään kampanjan roskalomakkeita. Tänä vuonna eniten tumppeja kerännyt lomakkeen palauttaja palkitaan!

Siivoustalkoihin ovat kaikki kaupunkilaiset tervetulleita. Tule mukaan, vaikka koko perheen voimin nauttimaan puhtaammasta luonnosta.

Ilmoittaudu mukaan Facebook-tapahtumassa: https://www.facebook.com/events/2300914293531678/

Toimitusjohtaja Johanna Tolonen (09) 4024 410, johanna.tolonen@finlandiatalo.fi
Laatupäällikkö Heidi Majaranta (09) 4024 412, heidi.majaranta@finlandiatalo.fi

Mukaan ovat jo ilmoittautuneet: Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala, Helsingin kaupungin rakennusvirasto, Hyvä kasvaa Helsingissä, Helsingin puistokummit, Kaartin soittokunta, Pidä Saaristo Siistinä ry, Itämerihaaste, Roska päivässä -liike, Stara, Ympäristötaiteilija Kristiina Tuura, Kanresta Oy, Globe Hope, Helsingin kaupunginorkesteri, Helsingin Diakonissalaitos,  EY, Helsingin kaupungin ympäristökeskus, Metso, OP ja Hiiop 100.fi, UPM, Sea Life Helsinki Oy, Suomen kansallisooppera ja -baletti, Rantapallo, Finlandia Hall Rotaryklubi, Heiccio Oy ja All-Rounders Cleaning Oy.

Finlandia-talo vahvistaa johtoryhmäänsä ja varautuu perusparannukseen2.4.2019 11:11:35 EESTTiedote

Resursseja lisätään uusien palvelukonseptien kehittämiseen ja digiloikkaan. Finlandia-talon johtoryhmä kasvaa huhtikuun alussa. Finlandia-talon myynti- ja markkinointijohtaja Minna Sauramaa aloittaa uudessa tehtävässä markkinointi- ja asiakaskokemusjohtajana. Hän vastaa perusparannushankkeessa toteutettavista uusista palvelukokonaisuuksista, joilla vahvistetaan Finlandia-talon elämyksellisyyttä ja vetovoimaisuutta. Sauramaan tilalle myyntijohtajaksi on nimitetty talon sisältä myyntipäällikkö Johanna Vappula, jolla on monipuolinen kokemus kansainvälisestä myynnistä. Nimityksillä vahvistetaan Finlandia-talon myyntiä ja panostetaan talon tulevaisuuden kannalta strategisiin kehityshankkeisiin. Uudistuksen mahdollistaa myynnin loistava kehitys: kuuden vuoden aikana liikevaihto on tuplaantunut ja liiketulosta on syntynyt 3,2 miljoonaa euroa. Vuonna 2019 liikevaihdon ennustetaan kasvavan yli 20 miljoonan euron huippulukemiin.

Finlandia-talossa ennätyskevät edeltää EU-kokouksia13.3.2019 09:45:00 EETTiedote

Kuluvan vuoden liikevaihto kohoaa huippulukemiin. Finlandia-talo elää ennätysvilkasta vuotta. Kuluvan vuoden liikevaihto kasvaa yli 20 miljoonaan, kun mukaan lasketaan ravintolapuolen liikevaihto. Muutos edellisvuodesta on huomattava. Jo keväällä järjestetään runsaasti kansainvälisiä kongresseja, yhtiökokouksia ja juhlia. Heinäkuun alussa alkaa Suomen EU-puheenjohtajuuskausi, joka tuo taloon noin 70 virkamies- ja ministerikokousta. Syksyllä talo pysyy avoinna myös muille asiakkaille muutamaa poikkeuspäivää lukuun ottamatta. Ulkomaisten kongressijärjestäjien kiinnostus Finlandia-taloa kohtaan on kasvanut Trump-Putin-huippukokouksen herättämän mediahuomion ja Bea World Festival -voiton myötä.

Töölönlahdelle lisää palveluita Finlandia-talon perusparannuksen aikana4.2.2019 09:04:00 EETTiedote

Pikku-Finlandia säilyttää Helsingin aseman kansainvälisillä kongressimarkkinoilla. Pian 50 vuotta täyttävä Finlandia-talo on perusteellisen peruskorjauksen tarpeessa. Helsingin kaupungin hankesuunnitelman mukaan perusparannus alkaa keväällä 2022. Finlandia-talon kongressi- ja tapahtumatoiminta jatkuu keskeytyksettä koko sen keston ajan. Vain suuria konsertteja ei pystytä järjestämään. Töölönlahdelle Karamzininrannan asfaltoidulle alueelle sijoitetaan paviljonkimainen väistötila Pikku-Finlandia. Tilaan suunnitellaan yhdistettäviä kokoussaleja sekä kahvila- ja ravintolatoimintaa, joka palvelee myös kaupunkilaisia. Yhtenä vaihtoehtona tutkitaan mahdollisuutta siirtää Hakaniemen kauppahallin väistötilan osia uusiokäyttöön Töölönlahdelle. Finlandia-talon kongressisiiven peruskorjaus valmistuu vuodessa, jolloin uusitut tilat avataan asiakkaiden käyttöön. Muiden tilojen korjaustöiden odotetaan kestävän reilu kaksi vuotta.

Finlandia-talo voitti maailman parhaan tapahtumatalon palkinnon29.11.2018 12:43:29 EETTiedote

Trump-Putin-mediakeskuksen saama kansainvälinen huomio siivitti voittoon. Bea World Festival on tapahtuma-alan oma Oscar-gaala, jossa palkitaan vuosittain maailman parhaat tapahtumat. Tänä vuonna lanseerattiin uusi kategoria Best Congress/Conference/Convention Venue, jossa kisattiin parhaan tapahtumatalon tittelistä. Ensimmäisenä palkinnon voitti Finlandia-talo. Kilpailussa Finlandia-talon vahvuuksina nostettiin esiin muun muassa tilojen helppo muunneltavuus ja kyky selviytyä haastavista toimeksiannoista, kuten Trump-Putin-mediakeskuksen rakentamisesta reilun viikon varoitusajalla.

UMOn pelastuskampanja huipentuu tukikonserttiin Finlandia-talolla23.10.2018 11:03:03 EESTTiedote

Perusparannuksessa rakennetaan tilat Finlandia-talon uusille palveluille29.8.2018 10:50:03 EESTTiedote