Kymppi-Maukkaat OyKymppi-Maukkaat Oy

Kun kypsyt kinkkuun

Tiedote 21.11.2019. Hernekeiton sesonki kestää joulukuusta pitkälle kevääseen. Laskiaista pidetään vahvana sesonkina, mutta todellisuudessa itse tehdyn hernekeiton huippu on heti joulun jälkeen. Kinkku hyödynnetään hernekeitossa tehokkaasti ja saadaan koko perheelle maistuvaan muotoon. Kun kypsyt kinkkuun, torju ruokahävikkiä ja käytä viimeiset viipaleet itse tehtyyn tai valmiiseen hernekeittoon.

Itse tehty tai säilykkeenä ostettu hernekeitto on hyvän arjen ratkaisija, sopivan hintainen ja ruokaperinnettä parhaimmillaan.

Hernekeitto – itse tehty tai säilykkeenä ostettu on hyvän arjen ratkaisija, sopivan hintainen ja ruokaperinnettä parhaimmillaan. Kymppi-Maukkaat Oy on uudistanut Kymppi Hernekeitot ja sen lisäksi tuonut markkinoille Kymppi Kuivattu Herne- tuotteen.

Kymppi 435g Hernekeitot – Jauheliha, Kasvis ja Palvi
UUTUUS: Kymppi 435g Jauheliha Hernekeitto
Perinteinen Hernekeitto kuuluu suosituimpiin valmisruokiin Suomessa – nyt sitä saa myös jauhelihasta valmistettuna. Suomalaisesta naudan jauhelihasta valmistetun keiton lihapitoisuus on 6%.

VEGAANINEN: Kymppi 435g Kasvis Hernekeitto
Kasvis Hernekeitto on muutakin kuin lihaton hernekeitto. Hernekeittotiiviste on monipuolinen raaka-aine, sillä se soveltuu erinomaisesti esimerkiksi hernepyöryköiden tai kasvispihvien pohjaksi.

SAVUNMAKUINEN: Kymppi 435g Palvi Hernekeitto
Palvi Hernekeitto on miedosti savunmakuinen perinneruoka. Palvisaunassa palvattu suomalainen sianliha on perinneruokaa parhaimmillaan. Lihapitoisuus 6 %.

Kymppi 500g Kuivattu Herne
Kymppi Kuivattu Herne on suomalaista hernettä, joka lajitellaan ensimmäisen kerran jo tilalla. Herneen lajittelua jatketaan tehtaalla ja jokaisen herne-erän laatu varmistetaan keittokokeella. Kuivatussa herneessä on aina riski, että mukana on viljan jyviä tai muuta gluteenia sisältävää viljasta lähtöisin olevaa ainesta. Varmistamme herneen gluteenittomuuden:

-       herneen laatu: sopimusviljelijät, esinäytteet, raaka-aineen vastaanottotarkistukset
-       käsittelyohje herneiden huuhtelemiselle ja mahdollisten roskien poistamiselle
-       säännölliset gluteenitestaukset

Hernekeiton uudet maustajat:
wasabilla ja piparjuurella voi korvata perinteisen sinapin
pannulla paistettu pekoni saaristolaisleipä kuutiot
leipäjuustokuutiot + pesto

Kymppi 435g Jauheliha Hernekeitto
Kymppi 435g Palvi Hernekeitto
Kymppi 435g Kasvis Hernekeitto
Kymppi 500g Kuivattu Herne

Hernelaatikko-resepti: https://lahiruokaamaalta.fi/reseptit/hernelaatikko/

Kasvishernekeiton tuunaus: https://lahiruokaamaalta.fi/reseptit/helppo-kasvishernekeitto-kikherneilla/

Julkaisuvapaita kuvia tuotteista:https://kymppi.fi/materiaalipankki/

Tuotetiedot hernekeitot: https://kymppi.fi/tuoteryhma/hernekeitot/

Tuotetiedot herneet: https://kymppi.fi/tuoteryhma/kuivaherneet/

markkinointipäällikkö
Anna Mollberg
anna.mollberg@kymppi.laihianmallas.fi

Lataa
Kun kypsyt kinkkuun, torju ruokahävikkiä ja käytä viimeiset viipaleet hernekeittoon.
Lataa
Kinkku on pääosassa suomalaisessa joulupöydässä ja ruokapuheissa, eikä se sivuosaan jää itse tehdyssä hernekeitossakaan.

Ilomäentie 25

Mämmi seuraa aikaansa - perinneherkku ja makukastikkeet trendikkäästi annospikareihin12.3.2019 08:30:00 EETTiedote

Elintarvikepuolella nousevana ilmiönä on ollut valmisruokien tarjonnan kasvu ja erilaisten annospakkausten valikoiman laajentuminen. Uniikki perinneherkkumme mämmi on nyt myös kuluttajien saatavilla kätevässä annospikarissa kolmella kastikevaihtoehdolla. Perinteisen mämmin pakkauksessa on huomioitu kerman tarve; pikarin reunat ovat niin korkeat, että annoksen voi syödä suoraan pikarista. Ajan hermolla ovat myös mämmireseptit, joita Kymppi-Maukkaat Oy ja Valio ovat kehitelleet yhteistyössä.

Elävää ruokaperinnettä markkinoille7.2.2018 09:15:00 EETTiedote

Kymppi-Maukkaat Oy ylläpitää ja kehittää suomalaista ruokaperinnettä tuomalla markkinoille sekä paikallisia mämmierikoisuuksia että täysin uusia mämmin makupareja. Kantahämäläinen Perunamämmi on Hämeenlinnan, Riihimäen ja Forssan alueella tunnettu mämmi. Karjalasta lähtöisin oleva Marjamämmi on Pohjois-Karjalan ja Savon seuduille levinnyt puolukasta ja rukiista valmistettu ympärivuotinen herkku. Kymppi Perunamämmi on valmistettu alkuperäisen ohjeen mukaan, Marjamämmin ohjetta on hiukan muutettu lisäämällä puolukan joukkoon mustikkaa ja vadelmaa. Molemmat uutuudet ovat rovemämmejä.

Keväinen herkku saatavilla jo hyvissä ajoin ennen pääsiäistä1.3.2017 08:00:00 EETTiedote

Moni miettii milloin on oikea hetki aloittaa herkuttelu mämmillä. Kymppi Mämmi avaa sesongin viikolla kymmenen. Mämmiviikolla kaupan pakastealtaat täyttyvät, uusimmat mämmireseptit julkaistaan netissä ja mämmin tarina kerrotaan sarjakuvan keinoin. Tutkimuksen mukaan yli puolet kuluttajista on sitä mieltä, että mämmi ja kerma kuuluvat yhteen - lähes 40 % kuluttajista haluaa lisää makeutta sokerista. Uusimmat reseptit on tehty yhteistyössä Valion kanssa, mämmiherkuissa maistuu nyt sitrus, anis ja lakritsi. Mämmiviikon yhtenä tarkoituksena onkin tuoda ihmisten tietoisuuteen mämmin uusia ja monipuolisempia käyttömahdollisuuksia. Mämmiviikon kampanjasivut löytyvät osoitteesta mämmi.fi.