Kun sisko ja veli rakensivat kansainvälisen menestystarinan

Suomalainen Sympa toimii jo yli 100 maassa ja on saatavilla 19 kielellä. Erityistä kansainvälisestä kasvusta tekee se, että yritys on kahden sisaruksen, Tainan (41) ja Keijon (40), yhteinen menestystarina.

Sisarukset Taina Sipilä ja Keijo Karjalainen ovat luotsanneet yrityksensä yli 100 maahaan. Kuva: Sympa Marketing

”Onhan se ainutlaatuista saada tehdä töitä oman veljensä kanssa”, Taina kuvailee. ”Kun vuosia sitten olimme menossa Finnveran rahoituspalaveriin polkupyörällä, Keijo polki ja minä istuin tarakalla.” Lahdesta kotoisin olevat sisarukset suhtautuvat liiketoimintaansa rohkeudella, huumorilla ja myös vahvalla intuitiolla. ”Laajensimme aikoinaan Hollantiin lähinnä siksi, että meitä huvitti mennä Amsterdamiin.” Nykyään yritys työllistää 130 henkilöä ja toimistoja on viidessä maassa.

Tutustu Tainaan ja Keijoon tarkemmin täältä.

Tainan ja Keijon maanläheinen tapa tehdä liiketoimintaa sisaruksina on luotsannut yrityksen maailmanlaajuiseen lentoon. Tärkeintä on Tainan mukaan valtava luottamus toiseen sekä yhteinen pyrkimys parantaa asiakasyritysten työntekijäkokemusta tarjoamalla henkilöstöhallintoon liittyvää järjestelmää ihan uudella kulmalla. Työntekijäkokemusta vahvistava Sympa HR -järjestelmä sisältää ennustavaa analytiikkaa, jonka avulla voidaan selvittää, minkälaista osaamista tarvitaan tulevaisuudessa – tämä tieto on yritykselle arvokasta ja tehostaa toimintaa, kun suunnitellaan seuraavia rekrytointeja tai jo olemassa olevan henkilöstön koulutustarpeita. Tuote vastaa kysyntään siitä, kuinka kilpailuilla aloilla saadaan pidettyä työntekijät pisimpään omassa palveluksessa.

Suomessa Sympan asiakkaina ovat muun muassa Varma, Lindex, Suomen Kansallisooppera ja -baletti, Puuilo, Freska, Omaeläinklinikka, Atria, Kouvolan kaupunki, Haaga-Helia ja Pihlajalinna. Sympan liikevaihto on hiljattain ylittänyt 10 miljoonan euron rajan, josta yli puolet tulee yhtiön kansainvälisestä liiketoiminnasta.

Taina Sipilä ja Keijo Karjalainen antavat seuraavan kerran yhteishaastatteluja 12.-13.3. ja 18.-19.3.

Tutustu Tainaan ja Keijoon tarkemmin täältä.

Haastattelupyynnöt:

Sympa Oy
Kati Tammisto
Markkinointijohtaja
kati.tammisto@sympa.com

Vetter Communications Oy tarjoaa kokonaisvaltaisia viestintäratkaisuja yritysmaailman tarpeisiin – suomeksi, englanniksi, ruotsiksi ja saksaksi.

Kyselytutkimus paljastaa: Suomen vuorotyöläisistä 40 % on irtisanoutunut työstään, koska ei saanut esimieheltään työvuoroja riittävän ajoissa22.9.2020 08:00:00 EESTTiedote

Maamme eniten some-seuraajia kerännyt asianajotoimisto jatkaa alan mullistamista: Lakitupa-auto lähtee kiertämään Suomea26.8.2020 10:00:00 EESTTiedote

Tamperelainen VisionLaw haluaa rikkoa myyttejä perinteisestä asianajotoimistosta. Yhtiön helposti lähestyttävässä Lakitupa-autossa lakimies neuvoo asiakkaita liikkuvassa toimistossa. Auto kiertää syyskuun alussa Jyväskylässä, Kuopiossa, Hämeenlinnassa, Parkanossa, Seinäjoella ja Vaasassa. Lisäksi VisionLaw’n digitaalinen kokonaisuus mahdollistaa juristipalvelut täysin etänä.

18 % Suomen vuorotyöläisistä kertoi menneensä sairaana töihin korona-aikana; yli kolmannes pelkäsi menettävänsä työpaikkansa, jos jäisi pois työvuorosta11.6.2020 12:00:00 EESTTiedote