Kuninkaankulman laboratorion vuoronumeroasiointi suljettu viikon 16 ajan

Tampereen Kuninkaankulman näytteenottokeskus palvelee ainoastaan ajanvarausasiakkaita tiistaista lauantaihin 19.–23.4.2022. Kaikki kiireetön vuoronumeroasiointi on suljettu.

Ajanvarauksella asioivien lisäksi myös päivystysasiakkaat, eli asiakkaat joiden tutkimukset lääkäri on pyytänyt kiireellisenä, palvellaan. Nopsa-pikapalvelu palvelee normaalisti verinäytteenottoon tulevia asiakkaita (julkisen terveydenhuollon lähete vaaditaan).

Anna-Maija Haapala, aluejohtaja
anna-maija.haapala@fimlab.fi, p. 050 3694 446

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymät sekä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä ja Pohjanmaan hyvinvointialueen kuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 200 laboratorioalan ammattilaista.

Muutos Sairaala Novan laboratorion näytteenottopalvelussa 1.6.2022 alkaen: kiireetön verikoe- ja EKG-otto edellyttävät ajanvarausta18.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Fimlab yhtenäistää toimipisteidensä näytteenottopalveluja Keski-Suomen alueella. Keskiviikosta 1.6.2022 alkaen myös Sairaala Novan näytteenottotoimipisteessä normaali kiireetön verikoe- ja EKG-näytteenotto edellyttää aina ajanvarausta. Asiakas tekee ajanvarauksen verkkosivuilla www.fimlab.fi tai puhelimitse numerosta 010 808 515 (arkisin ma-pe klo 7-18). Vuoronumerolla asiointi Asiakas voi asioida vuoronumerolla Fimlabin näytteenottotoimipisteissä vain silloin, kun hoitoyksikkö on pyytänyt tutkimukset päivystyksenä tai haetaan tarvikkeita kotinäytteenottoa varten tai palautetaan näytteitä Nopsa-pikanäytteenottopisteessä asiointi Asiakas voi asioida Nopsa-pikanäytteenottopisteissä (Sairaala Novassa ja Jyväskylän Telefoonikujan näytteenottokeskuksessa) ilman ajanvarausta, ilmoittautumista tai vuoronumeroa, kun asiakas on nuori tai aikuinen ja tulee verinäytteenottoon ja on saanut julkisen terveydenhuollon lähetteen ja mukana on henkilökortti (esim. Kela- tai ajokortti) Toimipistekohtaise

Tampere: Fimlabin koronanäytteenotto Nekalassa siirtyy UpWeGo:lle 2.5.202229.4.2022 14:19:53 EEST | Tiedote

Fimlab on kilpailuttanut koronanäytteenoton Tampereella. Maanantaista 2.5.2022 alkaen Nekalan koronanäytteenottopisteessä näytteenottoa tekee UpWeGo. Ajanvarauskäytäntö koronanäytteenottoon ei muutu. Nekalan näytteenottopisteessä otetut näytteet analysoidaan edelleen Fimlabissa, ja vastaus tulee tekstiviestillä tuloksen valmistuttua. Nekalan koronanäytteenottopiste palvelee asiakkaita 2.5.2022 alkaen ma-pe 8-20 ja la-su 10-18 osoitteessa Viinikankatu 44 G. Koronanäytteenottoon tulo vaatii aina lähetteen ja ajanvarauksen. Saapumisohjeet Nekalan koronanäytteenottopisteeseen.

Vaasan keskussairaalan laboratorio muuttaa 29.4. / Vasa centralsjukhus laboratorium flyttar 29.4.26.4.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Vaasan keskussairaalan poliklinikkalaboratorio muuttaa perjantaina 29.4.2022 sairaalan sisällä Y1-lohkoon. Laboratorion toiminta uusissa tiloissa alkaa maanantaina 2.5.2022. Uudet tilat sijaitsevat röntgenin vieressä päivystysosastoa vastapäätä. Nykyiset laboratorion väistötilat sairaalan D1-lohkossa palvelevat asiakkaita 29.4.2022 klo 12.00 saakka. Vaasan keskussairaalan laboratorio palvelee asiakkaita ainoastaan ajanvarauksella arkisin klo 7–15. Vain päivystysasiakkaat palvellaan vuoronumerolla. // Vasa centralsjukhus polikliniska provtagning flyttar inom sjukhuset till Y1 på fredag den 29 april. Laboratoriets verksamhet i de nya utrymmena börjar måndagen den 2 maj. De nya utrymmena ligger bredvid röntgen mittemot jouravdelningen. I nuvarande evakueringsutrymmen i D1 betjänas klienterna fram till 29.4.2022 kl 12. Vasa centralsjukhus polikliniska provtagning betjänar klienter endast med tidsbokning vardagar må-fre kl 7-15. Endast dejourklienter betjänas med könummer.

Mustasaari, Närpiö, Vöyri ja Oravainen: Fimlabin näytteenottoon ilmoittaudutaan jatkossa itseilmoittautumisautomaatilla25.4.2022 09:57:28 EEST | Tiedote

Fimlabin näytteenottolaboratorioissa Mustasaaressa*, Närpiössä, Vöyrissä ja Oravaisissa otetaan käyttöön itseilmoittautumisautomaatit 2.5.2022 alkaen. Automaateilla ilmoittaudutaan kaikkiin näytteenottopalveluihin eli sekä ajanvarausajalle että vuoronumeropalveluihin (päivystysasiakkaat, näyteastioiden nouto kotona otettavia näytteitä varten ja otettujen näytteiden palautus). Muualla Fimlabin Pohjanmaan alueen laboratorioissa itseilmoittautuminen on jo käytössä.