Kuopio Wine Festival 2020 peruutettu

Suomen hallitus linjasi 22.4.2020 tiedotustilaisuudessaan, että yli 500 hengen yleisötilaisuuksien järjestämiskieltoa on syytä jatkaa ainakin 31. heinäkuuta saakka. Hallituksen julkistaman linjauksen mukaisesti myös Kuopio Wine Festival 2020 peruuntuu.

On yksiselitteisen selvää, että kesän 2020 viinijuhlia ei järjestetä, koska kansakuntamme etu vaatii rajoittamaan yli 500 hengen kokoontumiset vähintään heinäkuun loppuun saakka.

- Yleisön, henkilökuntamme sekä artistien turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää ja keskeytämme nyt tulevan kesän tapahtuman valmistelut. Tämän kesän lipunmyynti sujui todella hienosti pandemiaan saakka ja asiakkaamme eivät juuri ole vielä peruneet varauksiaankaan vaikka poikkeustila on jatkunut jo viikkoja. Tämä vaikuttaa siltä, että ohjelmistovalinnat olivat oikeaan osuneita ja mieluisia yleisölle. Viinijuhlatiimillä kokoonnumme seuraavaksi työstämään kesän 2021 viinijuhlia. Pyrimme parhaamme mukaan yhdessä ohjelmamyyjiemme kanssa siirtämään tämän kesän artistikiinnityksiämme kesälle 2021. Kesällä 2021 juhlitaankin sitten Kuopio Wine Festivalin 25-vuotisjuhlan merkeissä, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen Osuuskauppa PeeÄssästä.

- Kesälle 2020 lippunsa ostaneiden rahat tullaan palauttamaan. Lipun ostaneet voivat olla suoraan yhteydessä lipun ostopaikkaan palautuksen saadakseen. Otamme suoraan yhteyttä myös kaikkii tupa- ja muita yrityspalveluita varanneisiin asiakkaisiimme. Vastaamme viinijuhlien myyntipalvelussa myös muihin asiakkaidemme kysymyksiin, joita tilanne mahdollisesti herättää, lupaa ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahl.

Kuopio Wine Festival on kerännyt vuosittain kesä-heinäkuun vaihteessa noin 35 000 viinin, ruoan ja musiikin ystävää Kuopion Matkustajasatamaan. Viinijuhlilla on töissä jopa 200 ravintola- ja tapahtuma -alan ammattilaista vähintään kahdeksana iltana joka vuosi. Vuonna 2013 tehdyn Tapahtumien matkailun tulo- ja työllisyysselvityksen mukaan (Savonia AMK/Lassila) mukaan Viinijuhlien ajan matkailutulo Kuopion alueelle on jopa 10 miljoonaa euroa per kesä ja näin ollen Kuopio Wine Festival on Kuopion kesän suurin vuotuinen matkailutuloja tuova tapahtuma.

PeeÄssä avaa ravintoloitaan 1.6.2020 alkaen19.5.2020 14:31:35 EESTTiedote

Suomen hallituksen 19.5.2020 julkaisemien linjausten mukaisesti Osuuskauppa PeeÄssä avaa suljettuina olleita ruokaravintoloitaan seuraavasti: 1.6.2020 avautuvat: Coffee House Sokos, Presso Sokos, Hesburger Sokos, Presso Prisma Kuopio, Buffa Prisma Kuopio, Presso Ykkösrasti, Ravintola Wanha Satama, Hurma, Rosso Varkaus ja Rosso Iisalmi 5.6.2020 avautuvat: Tahkon PizzaBreikki ja Hesburger Tahko avautuvat 5.6. hotellin avautuessa. 24.6.2020 avautuvat: Presso Prisma Iisalmi ja Buffa Prisma Iisalmi. Yksiköt on olleet kevään aikana uudistustöiden kohteena ja avautuvat jälleen 24.6.2020. Frans&Sophie Kuopion osalta ja Tahko Hillsiden osalta tarkastelemme mahdollisuutta avaukseen majoittujamäärien noustessa kesän kuluessa. Tämän hetkinen arvio avauksille 1.7.2020 mennessä. Pub – ja terassiravintoloiden osalta Pikku Pietarin Pub, O’Nelly’s Irish Bar, Apteekkarin Sky ja Apteekkarin Pub sekä Hophaus avaavat ovensa myös 1.6.2020 alkaen. Apteekkarin Club pidetään näillänäkymin suljettuna toistaisek

Ravintoloiden valmisruokaa myyntiin PeeÄssän marketeihin21.4.2020 12:36:58 EESTUutinen

S-Market Pitkälahdessa ja Prisma Kuopiossa aloitetaan ravintoloiden valmisruoan myynti viikon 17 aikana. PeeÄssän Kokit / Teimme Hyvää Sinulle – nimiseen valmisruokaperheeseen on koottu suosikkeja PeeÄssän ravintoloista. Annoksia löytyy Amarillon burritoista ja itse koottavista Amarillon lähiruoka -hampurilaisista arkiruokaan. Annokset myydään itsepalveluna osana normaalia myymäläkiertoa ja asiakas maksaa tuotteet normaalisti marketin kassalle. Kuopion Prismassa annosten myyntipaikka on paistopistettä vastapäätä eineshyllyn päässä ja S-Market Pitkälahdessa myymälään on tuotu oma valmisruoka myyntivitriini valmisruokahyllyn päätyyn. - Uskon, että ihmiset hakevat tässä vallitsevassa tilanteessa myös helppoutta ja elämyksiä arkeensa ja osa tämän ajan uusista käytänteistä jää varmasti elämään jatkossa. Päivittäistavarakauppa jakelukanavana kiinnostaa meitä jatkossakin. Sekä yritysmuotomme että monitoimialaisuutemme ovat meille ravintolaoperaattorina tässä tilanteessa selkeä kilpailuetu, to