Kuopion Porttiin avataan päiväkoti

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy ja Päiväkoti Verkanappulat Oy ovat solmineet sopimuksen päiväkodin sijoittumisesta Kuopion Porttiin. Päiväkodista tulee 4-ryhmäinen ja se tarjoaa hoitopaikan 72 lapselle. Päiväkoti otetaan käyttöön Kuopion Portin B-vaiheen valmistuttua tammikuussa 2021.

Kuopion Porttiin avataan päiväkoti 72 lapselle tammikuussa 2021.

Kuopion Portti on esimerkki nykyisestä suuntauksesta, jossa eri tyyppisiä palveluja, työpaikkoja ja asumista yhdistetään samaan kiinteistöön ja yhteiseen pihapiiriin.

Olemme iloisia päästessämme sopimukseen päiväkodin sijoittumisesta Kuopion Porttiin. Päiväkodin sijainti lähietäisyydellä kodista tai työpaikasta tuo lapsiperheiden arkeen lisää aikaa, kun lasten päiväkoti sijaitsee kodin tai työpaikan kanssa samassa kiinteistössä. Kuopion Portissa asuvien ei tarvitse pukea aamulla lapsia talvivaatteisiin tai kura-asuihin vaan he voivat tuoda lapset hoitoon lämpimien sisäkäytävien kautta, kertoo toimitusjohtaja Minna Takkula Päiväkoti Verkanappulat Oy:stä.

Verkanappuloiden liittyminen mukaan hankkeeseen kuvastaa hyvin Kuopion Porttia. Se yhdistää kuopiolaisia vauvasta vaariin ja tarjoaa monipuolisia palveluita hyvien kulkuyhteyksien solmukohdassa, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Minna Takkula
Päiväkoti Verkanappulat Oy
minna.takkula@verkanappulat.fi

Risto Pekkarinen
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Itä-Suomi
risto.pekkarinen@lapti.fi

Kuopion Porttiin avataan päiväkoti 72 lapselle tammikuussa 2021.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin Suomessa. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

Verkanappulat lyhyesti

Päiväkoti Verkanappulat Oy on vuonna 2000 perustettu päiväkotiyritys. Tällä hetkellä päiväkoteja on jo lähes 30 eri toimipisteessä yhdeksällä eri paikkakunnalla. www.verkanappulat.fi

Kuopion Portin A-vaihe valmistuu - asemanseudun pysäköinti helpottuu29.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Kuopion Portin A-vaihe otetaan käyttöön tammikuun lopussa. Tällöin Asemanseudun pysäköintiin on luvassa helpotusta 30.1., kun Kuopion Portin pysäköintitalo P-Matkakeskus avataan. Valmistumisen myötä myös Matkahuolto muuttaa helmikuun alussa Kuopioin Porttiin Puutarhakadulla sijainneista väistötiloistaan. Samassa yhteydessä linja-autojen tulo- ja lähtölaitureihin tulee muutoksia. Uudet järjestelyt otetaan käyttöön 3.2.

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Vuoden työmaana5.12.2019 12:50:00 EETTiedote

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Rakennuslehden Vuoden Työmaa 2019 -kilpailussa ykköspalkinnolla. Työmaata arvioitaessa raatia miellytti hankkeessa käyttäjien ja tilaajien tyytyväisyys yhteistoiminnan ja tiedottamisen sujumiseen, työmaan hyvä yhteishenki, työntekijöiden ja aliurakoitsijoiden arvostus ja kuuntelu, halu oppia, erinomainen siisteys ja pölynhallinta sekä hyvä työturvallisuus. Raadin mukaan työmaalla kosteudenhallinta on hoidettu erinomaisesti. Allianssina toteutettavan KYS Uusi Sydän 2025 -hankkeen ensimmäisen vaiheen päätoteuttaja on Rakennusliike Lapti Oy.

K-Supermarket täydentämään Kuopion Portin palvelukokonaisuutta29.11.2019 16:06:49 EETTiedote

Kuopion Asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2022 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintilaitos ja matkakeskus. Alueelle on nyt tulossa myös ruokakauppa. Kuopion Portin A-vaihe valmistuu alkuvuodesta 2020 ja B-vaihe alkuvuodesta 2021. Kolmannen eli C-vaiheen liike- ja toimistotilojen vuokraaminen on käynnistynyt.