Kuopion Porttiin avataan päiväkoti

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy ja Päiväkoti Verkanappulat Oy ovat solmineet sopimuksen päiväkodin sijoittumisesta Kuopion Porttiin. Päiväkodista tulee 4-ryhmäinen ja se tarjoaa hoitopaikan 72 lapselle. Päiväkoti otetaan käyttöön Kuopion Portin B-vaiheen valmistuttua tammikuussa 2021.

Kuopion Porttiin avataan päiväkoti 72 lapselle tammikuussa 2021.

Kuopion Portti on esimerkki nykyisestä suuntauksesta, jossa eri tyyppisiä palveluja, työpaikkoja ja asumista yhdistetään samaan kiinteistöön ja yhteiseen pihapiiriin.

Olemme iloisia päästessämme sopimukseen päiväkodin sijoittumisesta Kuopion Porttiin. Päiväkodin sijainti lähietäisyydellä kodista tai työpaikasta tuo lapsiperheiden arkeen lisää aikaa, kun lasten päiväkoti sijaitsee kodin tai työpaikan kanssa samassa kiinteistössä. Kuopion Portissa asuvien ei tarvitse pukea aamulla lapsia talvivaatteisiin tai kura-asuihin vaan he voivat tuoda lapset hoitoon lämpimien sisäkäytävien kautta, kertoo toimitusjohtaja Minna Takkula Päiväkoti Verkanappulat Oy:stä.

Verkanappuloiden liittyminen mukaan hankkeeseen kuvastaa hyvin Kuopion Porttia. Se yhdistää kuopiolaisia vauvasta vaariin ja tarjoaa monipuolisia palveluita hyvien kulkuyhteyksien solmukohdassa, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Minna Takkula
Päiväkoti Verkanappulat Oy
minna.takkula@verkanappulat.fi

Risto Pekkarinen
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Itä-Suomi
risto.pekkarinen@lapti.fi

Kuopion Porttiin avataan päiväkoti 72 lapselle tammikuussa 2021.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin Suomessa. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

Verkanappulat lyhyesti

Päiväkoti Verkanappulat Oy on vuonna 2000 perustettu päiväkotiyritys. Tällä hetkellä päiväkoteja on jo lähes 30 eri toimipisteessä yhdeksällä eri paikkakunnalla. www.verkanappulat.fi

Lapti käynnisti Aallonportin asuinkorttelin viimeisen vaiheen, 237 asuntoa rakenteilla6.9.2019 09:00:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Seminaarimäelle Jyväskylään Aallonportin korttelia, jossa viimeisen kerrostalon As Oy Jyväskylän Elissan rakentaminen on käynnistynyt. Aiemmin tänä kesänä on jo käynnistetty viimeisen vaiheen kaksi muuta taloa ja pysäköintihalli. Viimeisen vaiheen 152 asunnon myötä alueella on nyt rakenteilla yhteensä 237 asuntoa Vuonna 2020 valmistuvaan Aallonportin kortteliin tulee yhteensä 308 asuntoa ja 100-paikkainen autohalli. Aallonportin korttelin talot on nimetty Jyväskylään käden jälkensä jättäneen Alvar Aallon ja hänen lähipiirinsä mukaan.

Lapti rakentaa 141 asuntoa uudelle Herttuankulman alueelle Turkuun21.8.2019 10:30:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Turun satama-alueella sijaitsevalle uudelle Herttuankulman asuinalueelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 141 asuntoa. Laptin ensimmäisen asuintalon Asunto oy Turun Herttuankulman Trumpetin rakentaminen on jo käynnistynyt. Siihen valmistuu 65 asuntoa kesällä 2020. Rakennukset nousevat asuinkortteliin, joka rajautuu Tukholmankatuun ja Nosturikatuun. Herttuankulman Trumpetti ja myöhemmin rakennettava Kornetti ovat kuin porttina uuteen merelliseen kaupunginosaan.

Laptin kannattava kasvu jatkuu16.4.2019 00:20:00 EESTTiedote

Asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin keskittyvän Rakennusliike Lapti Oy -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 284,1 (227,6) miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen oli 24,8 %. Konsernin liiketulos oli 17,0 (17,4) miljoonaa euroa eli 6,0 % (7,6 %) liikevaihdosta. Vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi hyvällä tasolla ollen 36,6 % (34,8 %). Vuoden lopussa konsernissa työskenteli 741 henkilöä. Rakennusliike Lapti Oy -konserniin kuuluu Rakennusliike Lapti Oy ja tytäryhtiö Laptitec Oy ja se on osa Lapti Group Oy -konsernia.