Kuopion rautatieaseman länsipuolen pysäköintialue poistuu käytöstä 1.7.2021

Kuopion rautatieaseman länsipuolen kulmauksessa oleva pysäköintialue suljetaan 1.7.2021 alkaen alueella käynnistyvän uudisrakentamisen vuoksi. Alueen pysäköintiä palvelevat jatkossa Haapaniemenkadun pysäköintilaitos ja P-Matkakeskus, johon on ajoyhteys Puutarhakadulta. Kuopion Portissa sijaitsevasta P-Matkakeskuksesta on jalankulkijoille tunneliyhteys suoraan rautatieasemalle.
Lapti rakentaa Asemakadun ja Puijonkadun kulmaukseen 8-kerroksisen Asunto Oy Kuopion Asemapihan. Asuntoyhtiöön tulee yhteensä 75 asuntoa. Havainnekuva

Länsipuolen kulmaukseen 8-kerroksinen Asunto Oy Kuopion Asemapiha

Heinäkuussa käynnistyy Asemakadun ja Puijonkadun kulmaukseen 8-kerroksisen Asunto Oy Kuopion Asemapihan rakentaminen. Asuntoyhtiöön tulee yhteensä 75 asuntoa yksiöistä neljän huoneen koteihin sekä yksi liiketila.

Kuopion Asemapihan valmistuttua alkuvuodesta 2023 avautuu Asemakadulta katettu kävely-yhteys asematunneliin ja Kuopion Porttiin.

Olemme hyvin tyytyväisiä, että Kuopion Portin hankealue valmistuu koko laajuudessaan Kuopion Asemapihan valmistumisen myötä alkuvuodesta 2023. Hanke on edennyt jopa aikataulutavoitteita paremmin, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Risto Pekkarinen
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy, Itä-Suomi

Kuopion Portissa sijaitsevasta P-Matkakeskuksesta on jalankulkijoille tunneliyhteys Kuopion rautatieasemalle.
Asunto Oy Kuopion Asemapihalta tulee katettu kulkuyhteys Asematunneliin ja Kuopion Porttiin. Havainnekuva.

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä.www.lapti.fi