Kuopion rautatieaseman länsipuolen pysäköintialue poistuu käytöstä 1.7.2021

Kuopion rautatieaseman länsipuolen kulmauksessa oleva pysäköintialue suljetaan 1.7.2021 alkaen alueella käynnistyvän uudisrakentamisen vuoksi. Alueen pysäköintiä palvelevat jatkossa Haapaniemenkadun pysäköintilaitos ja P-Matkakeskus, johon on ajoyhteys Puutarhakadulta. Kuopion Portissa sijaitsevasta P-Matkakeskuksesta on jalankulkijoille tunneliyhteys suoraan rautatieasemalle.

Lapti rakentaa Asemakadun ja Puijonkadun kulmaukseen 8-kerroksisen Asunto Oy Kuopion Asemapihan. Asuntoyhtiöön tulee yhteensä 75 asuntoa. Havainnekuva

Länsipuolen kulmaukseen 8-kerroksinen Asunto Oy Kuopion Asemapiha

Heinäkuussa käynnistyy Asemakadun ja Puijonkadun kulmaukseen 8-kerroksisen Asunto Oy Kuopion Asemapihan rakentaminen. Asuntoyhtiöön tulee yhteensä 75 asuntoa yksiöistä neljän huoneen koteihin sekä yksi liiketila.

Kuopion Asemapihan valmistuttua alkuvuodesta 2023 avautuu Asemakadulta katettu kävely-yhteys asematunneliin ja Kuopion Porttiin.

Olemme hyvin tyytyväisiä, että Kuopion Portin hankealue valmistuu koko laajuudessaan Kuopion Asemapihan valmistumisen myötä alkuvuodesta 2023. Hanke on edennyt jopa aikataulutavoitteita paremmin, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Risto Pekkarinen
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy, Itä-Suomi

Kuopion Portissa sijaitsevasta P-Matkakeskuksesta on jalankulkijoille tunneliyhteys Kuopion rautatieasemalle.
Asunto Oy Kuopion Asemapihalta tulee katettu kulkuyhteys Asematunneliin ja Kuopion Porttiin. Havainnekuva.

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä.www.lapti.fi

Entisen Lassinkallion koulun tontille rakennettavista kerrostaloista viimeinen rakenteille21.6.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Lapti rakentaa keskeiselle paikalle Tuiraan viiden kerrostalon korttelia. Korttelin viimeisen kerrostalon Asunto Oy Tuiran Uurteen rakentaminen käynnistyy syksyllä. Kortteli rakentuu puretun, sisäilmaongelmista kärsineen Lassinkallion koulun tilalle. Viimeiseen 8-kerroksiseen kerrostaloyhtiöön tulee yhteensä 56 asuntoa. Tuiran Uurteen valmistuttua 2022 vuoden lopulla kortteliin on valmistunut yhteensä 288 asuntoa.

Lapti rakentaa 30 paikkaisen kehitysvammaisten asumispalveluyksikön Diakonissalaitokselle Helsinkiin28.5.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin Diakonissalaitos sr ja Rakennusliike Lapti Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen kehitysvammaisten asumispalveluyksikön rakentamisesta Helsingin Malminkartanoon. Asumispalveluyksiköstä tulee kaksikerroksinen, ja siihen tulee kuusi asuntoryhmää. Jokaisella asukkaalla on oma asunto, ja jokaisella ryhmällä oma yhteinen olohuone yhdessäoloa varten. Rakennustyöt käynnistyvät heti ja rakennus valmistuu keväällä 2022. Rinnekoti Tuulikannel toteutetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa hankkeen suunnittelusta ja rakentamisesta.

Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy Hämeenlinnassa12.4.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Lapti käynnistää Kaurialan koulun rakentamisen Hämeenlinnassa. Kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Koulu on suunniteltu tietomallintamalla ja rakennuttajalle sekä käyttäjille järjestetään mahdollisuus tutustua mallitiloihin virtuaalisesti VR-lasien avulla. Suunnittelu on edennyt Laptin johdolla tiiviissä yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien ja koulun henkilöstön kanssa. Suunnitelman mukaan Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy huhtikuussa maansiirtotöillä ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa. Koulu rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulun suunnittelusta ja rakentamisesta.

Emäkosken ja Myllyhaan koulut harjakorkeudessa, sisätyöt käynnissä24.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Nokian kaupungille Emäkosken yläkoulun 550 oppilaalle ja Myllyhaan koulun 450 alakoululaiselle. Koulujen rakennustyöt käynnistyivät kesällä 2020 ja ovat edenneet sisätyövaiheeseen. Koulut rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Koulujen rakentamisessa noudatetaan Kuivaketju10-toimintamallia sekä puhtaan rakentamisen periaatteita, jolloin työmaan pölynhallinnalle on asetettu yhteisesti sovitut laatutavoitteet.