Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Aki Linnanahteen, Lippo Luukkosen ja Tuomas Kyrön perustama Audiomaa on uuden ajan kirjakustantamo,  joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen.
Aki Linnanahteen, Lippo Luukkosen ja Tuomas Kyrön perustama Audiomaa on uuden ajan kirjakustantamo, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen.

Uusi suomalainen, kuunneltavan kirjallisuuden kustannusyhtiö Audiomaa yhdistää perinteisen kustannustoiminnan ja modernissa mediakentässä toimivan tuotantoyhtiön ripeät toimintatavat. Kuunneltavien sisältöjen tuottajina toimivat kirjailijat, käsikirjoittajat, podcastien tekijät ja muut laadukkaan ja koukuttavan tarinan kertojat.

"Ajattelimme kirjan uusiksi", kertoo Audiomaan tietokirjallisuudesta vastaava Aki Linnanahde: "Aiemmin se rajautui kansiin, mutta tänä päivänä liikutaan vapaasti perinteisen kirjan, äänikirjan, kuunnelman ja keskustelujen välissä ja yli. Kuunneltavat kirjat mahdollistavat tarinan jatkamisen ja syventämisen kansien ulkopuolelle. Ääni on myös erittäin intiimi kanava, mikä tuo tarinan ja sen kertojan lähelle kuluttajaa. Audiosisältöjen suosio on ennennäkemättömässä kasvussa. Uskon, että meiltä tekstin ja äänen ammattilaisina löytyy kyky tunnistaa kuulijoita kiinnostavat ja koukuttavat tarinat.”

Kirjailija Tuomas Kyrö ja kustannusalan juristi ja kirjailija-agentti Lippo Luukkonen ovat jo vuosia tehneet menestyksekästä yhteistyötä kirjallisen sisällön tuottajina ja kaupallistajina. He kokevat, että Audiomaan kaltaiselle uudenlaiselle kustannuspalvelulle on selkeä tarve paitsi suomalaisessa, myös kansainvälisessä kirjallisuudessa.

"Koska lukijoista on tullut yhä enemmän myös kuulijoita, se on järkevää huomioida myös sisällöissä ihan alusta saakka", Audiomaan fiktiosta vastaava Tuomas Kyrö sanoo: "Kuunneltava kirjallisuus on iso mahdollisuus kaikille fiktion tekijöille. Mielensäpahoittaja on vienyt minut läpi tämän tutkintalinjan: kuunnelma muokkautui kirjaksi, kirjasta teatteriin, siitä elokuvaksi, tv-sarjaksi ja takaisin ääneksi. Sama ydinsisältö, vaihtuvat kanavat. Audiomaa etsii suuren yleisön tarinoita, jotka kestävät aikaa ja taipuvat useisiin julkaisumuotoihin."

”Haluamme yhdistää populaarin ja kulttuurin", Audiomaan toimitusjohtajana työskentelevä Lippo Luukkonen sanoo: "Toimimme ketterästi sekä tekijöiden että lukijoiden suuntaan. Haluamme viedä kirjallisuutta sinne, missä sitä ei ole aiemmin kuultu. Sisältöjen immateriaalioikeuksien suojaaminen on meille tärkeää. Tuemme tekijöitämme heidän luovan työnsä hyödyntämisessä kaikki formaateissa ja monikanavaisesti."

Yhtiön ensimmäiset julkaisut ovat Tuomas Kyrön Urheilukirja, hänen itsensä lukemana, Nanna Karalahden Armoa arkeen -audioteos, Henriikka Rönkkösen ja Harri Moision yhteinen Vaginadialogi sekä Pääskysaari ja Suomen parhaat - Jenni Pääskysaaren keskusteluja rakastetuimpien kirjailijoidemme kanssa.

Audiomaan uudet julkaisut ovat kuunneltavissa Bookbeat, Storytel, Nextory ja Suomalainen Plus -tilauspalveluista.

Lippo Luukkonen, toimitusjohtaja, Audiomaa Oy
+358 40 772 0864, lippo@audiomaa.fi

Tuomas Kyrö
Lippo Luukkonen
Aki Linnanahde

Sami Hedberg tuo komedian suorana olohuoneisiin – uran ensimmäinen nettilive pikkujouluperjantaina 4.12.27.11.2020 14:55:26 EETTiedote

Pandemia ja sen mukanaan tuomat kokoontumisrajoitukset muuttivat esiintyvien taiteilijoiden kuluvan vuoden suunnitelmat. Myös standup-koomikko Sami Hedberg joutui siirtämään kiertueensa, mikä vei lavaesiintymiset paitsi Hedbergiltä, myös nauruntäyteiset illat tuhansilta faneilta. Tuodakseen iloa ja lohtua nykyhistorian synkimpään pikkujoulukauteen, tarjoilee Sami Hedberg uransa ensimmäisen kerran esityksensä suoraan komedianystävien olohuoneisiin perjantaina 4.12.

Kirjailijat perustivat ginitislaamon – lukijoille laatua myös lasiin16.11.2020 16:10:05 EETTiedote

Suomalaiset kirjallisuusalan ammattilaiset ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon. Tuomas Kyrön, Christian Rönnbackan, Soili Pohjalaisen ja Lippo Luukkosen perustama tislaamo toimii Mäntsälän keskustan Meijerinpuiston vanhassa sikalassa. Kirjailijoiden tislaamomestari Ari Kaura on kehittänyt ensimmäisen tisleen, Reader’s gin -käsityögin, jossa maistuu katajanmarjan lisäksi minttu, korianteri ja sitrushedelmä.

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.