Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Aki Linnanahteen, Lippo Luukkosen ja Tuomas Kyrön perustama Audiomaa on uuden ajan kirjakustantamo,  joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen.
Aki Linnanahteen, Lippo Luukkosen ja Tuomas Kyrön perustama Audiomaa on uuden ajan kirjakustantamo, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen.

Uusi suomalainen, kuunneltavan kirjallisuuden kustannusyhtiö Audiomaa yhdistää perinteisen kustannustoiminnan ja modernissa mediakentässä toimivan tuotantoyhtiön ripeät toimintatavat. Kuunneltavien sisältöjen tuottajina toimivat kirjailijat, käsikirjoittajat, podcastien tekijät ja muut laadukkaan ja koukuttavan tarinan kertojat.

"Ajattelimme kirjan uusiksi", kertoo Audiomaan tietokirjallisuudesta vastaava Aki Linnanahde: "Aiemmin se rajautui kansiin, mutta tänä päivänä liikutaan vapaasti perinteisen kirjan, äänikirjan, kuunnelman ja keskustelujen välissä ja yli. Kuunneltavat kirjat mahdollistavat tarinan jatkamisen ja syventämisen kansien ulkopuolelle. Ääni on myös erittäin intiimi kanava, mikä tuo tarinan ja sen kertojan lähelle kuluttajaa. Audiosisältöjen suosio on ennennäkemättömässä kasvussa. Uskon, että meiltä tekstin ja äänen ammattilaisina löytyy kyky tunnistaa kuulijoita kiinnostavat ja koukuttavat tarinat.”

Kirjailija Tuomas Kyrö ja kustannusalan juristi ja kirjailija-agentti Lippo Luukkonen ovat jo vuosia tehneet menestyksekästä yhteistyötä kirjallisen sisällön tuottajina ja kaupallistajina. He kokevat, että Audiomaan kaltaiselle uudenlaiselle kustannuspalvelulle on selkeä tarve paitsi suomalaisessa, myös kansainvälisessä kirjallisuudessa.

"Koska lukijoista on tullut yhä enemmän myös kuulijoita, se on järkevää huomioida myös sisällöissä ihan alusta saakka", Audiomaan fiktiosta vastaava Tuomas Kyrö sanoo: "Kuunneltava kirjallisuus on iso mahdollisuus kaikille fiktion tekijöille. Mielensäpahoittaja on vienyt minut läpi tämän tutkintalinjan: kuunnelma muokkautui kirjaksi, kirjasta teatteriin, siitä elokuvaksi, tv-sarjaksi ja takaisin ääneksi. Sama ydinsisältö, vaihtuvat kanavat. Audiomaa etsii suuren yleisön tarinoita, jotka kestävät aikaa ja taipuvat useisiin julkaisumuotoihin."

”Haluamme yhdistää populaarin ja kulttuurin", Audiomaan toimitusjohtajana työskentelevä Lippo Luukkonen sanoo: "Toimimme ketterästi sekä tekijöiden että lukijoiden suuntaan. Haluamme viedä kirjallisuutta sinne, missä sitä ei ole aiemmin kuultu. Sisältöjen immateriaalioikeuksien suojaaminen on meille tärkeää. Tuemme tekijöitämme heidän luovan työnsä hyödyntämisessä kaikki formaateissa ja monikanavaisesti."

Yhtiön ensimmäiset julkaisut ovat Tuomas Kyrön Urheilukirja, hänen itsensä lukemana, Nanna Karalahden Armoa arkeen -audioteos, Henriikka Rönkkösen ja Harri Moision yhteinen Vaginadialogi sekä Pääskysaari ja Suomen parhaat - Jenni Pääskysaaren keskusteluja rakastetuimpien kirjailijoidemme kanssa.

Audiomaan uudet julkaisut ovat kuunneltavissa Bookbeat, Storytel, Nextory ja Suomalainen Plus -tilauspalveluista.

Lippo Luukkonen, toimitusjohtaja, Audiomaa Oy
+358 40 772 0864, lippo@audiomaa.fi

Tuomas Kyrö
Lippo Luukkonen
Aki Linnanahde

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.

Toni Vilander mukaan Ferrarien myyntiin Suomessa ja Virossa10.8.2020 14:34:57 EESTTiedote

Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander on sopinut suomalaisen Luxury Collection Automobiles -automaahantuojan kanssa kansainväliseksi kasvavan yhtiön osakkuudesta. Ferrari keskittää samalla myyntiään ja huoltoaan Suomessa Luxury Collectionille, jonka Ferrari-myynti on viime vuosina kasvanut merkittävästi. Lempäälän autotalon kehittämisen lisäksi yhtiö laajentaa toimintansa myös Viroon. Uusi autoliike avataan Tallinnassa perjantaina 14. elokuuta.

Helsinkiläisviskeille kolme mitalia alkoholijuomien MM-kisoissa7.8.2020 10:37:10 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company nappasi Kalasataman Teurastamolla tislatuilla Muteman Rye-, Helsinki Rye Malt Rum Finish- ja Rye Malt Islay Malt Finish -viskeilleen yhden hopeamitalin ja kaksi pronssia alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa. Helsinkiläistislaamo osallistui International Wine and Spirits Competition -kisaan viskeillään nyt ensimmäistä kertaa ja kaikki kolme kisaan ilmoitettua helsinkiläisviskiä menestyivät kisaluokissaan erinomaisesti.

Suomalainen Mobal auttaa yrityksiä erottautumaan ja pysymään kartalla17.7.2020 11:57:12 EESTTiedote

Googlen karttapohjalta ja hakukoneesta löytyvät ketju- ja kivijalkayritysten toimipisteiden yritysprofiilit ovat nousseet kuluttajien suosituimmaksi tiedonlähteeksi etsittäessä palveluita läheltä. Ilmaiset Google my business -sivut keräävät kuluttajilta jo enemmän näyttöjä, kävijöitä ja suoria kontakteja kuin yritysten perinteiset kotisivut tai sosiaalisen median kanavat. Helsinkiläinen Mobal on erityisesti Googlen yritysprofiilien kehittämiseen ja ylläpitoon erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa niin pienyrittäjiä kuin suuria ketjujakin pysymään ja löytymään kartalta.

Helsinkiläinen ruisviski palkittiin Saksassa parhaana kansainvälisenä viskinä9.7.2020 15:00:29 EESTTiedote

Suomalainen The Helsinki Distilling Company on voittanut Helsingissä tislatulle ruisviskilleen kultaa arvostetussa Meininger's International Spirits -kilpailussa Saksassa. Kansainväliset viskit -kategorian voitto on helsinkiläistislaamolle tärkeä apu Saksan kilpaillulla alkoholimarkkinalla menestymiseen. Toinenkin suomalainen käsityötislaamo saavutti kilpailussa menestystä, kun Pyynikin Distilling Company voitti kategoriansa ginillään. Myös Altian Koskenkorva Vodka palkittiin.