Kymenlaakson Sähköverkko parantaa sähkön toimitusvarmuutta Enäjärven alueella Kouvolassa kolmen miljoonan euron investoinnilla

Kymenlaakson Sähköverkko on käynnistänyt verkonrakennustyöt Enäjärven kylän alueella. Sähköverkkoa parannetaan osana pitkäaikaista kehityssuunnitelmaa ja sähkön toimitusvarmuuden parantamiseksi.
KSOY arkistokuva

Urakassa asennetaan keskijänniteverkon maakaapelia noin 40 kilometriä ja pienjänniteverkon maakaapelia noin 20 kilometriä. Uusia puistomuuntamoita rakennetaan yhteensä 36 kappaletta. Työt ovat alkaneet maaliskuussa ja niiden arvioidaan valmistuvan lokakuun loppuun mennessä. Vanhojen linjojen purkutöitä tehdään loppuvuoden 2023 ja kevään 2024 aikana.

Suurin osa töistä tehdään pelloilla ja maastoissa, mutta alueella liikkuvien on syytä muistaa varoa työkoneita. Pahoittelemme työstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Pääurakoitsijana kohteessa toimii Wire Oy.

Sähköverkkoamme kehitetään jatkuvasti entistä paremmaksi ja investoimme vuosittain noin 15 miljoonaa euroa sähköverkon kehittämiseen ja uudistamiseen. Toimintaympäristömme muuttuu, kun yhteiskunta sähköistyy ja sähköntuotanto muuttuu ympäristöystävälliseksi. Kymenlaakson Sähköverkko toimittaa sähköä yli 100 000 asiakkaalle neljän maakunnan alueella Kymenlaaksossa, Etelä-Karjalassa, Päijät-Hämeessä sekä Uudellamaalla.

KSOY arkistokuva
Investointialue violetilla pohjalla