Kymenlaakson Sähköverkko parantaa sähkön toimitusvarmuutta Hollolan alueella lähes kahden miljoonan euron investoinnilla

Kymenlaakson Sähköverkko on käynnistänyt sähkön toimitusvarmuutta parantavan investoinnin Herralassa, Hollolassa. Sähköverkkoa parannetaan osana pitkäaikaista kehityssuunnitelmaa.
Arkistokuva, KSOY

Herralassa maakaapeloidaan keski- ja pienjännitesähköverkkoa yhteensä 28 kilometrin matkalla. Samassa yhteydessä toteutetaan myös pieniä pienjänniteverkon johtovahvistuksia. Uusia puistomuuntamoita nousee reitin varrelle 23 kappaletta.

Verkonrakennustöiden arvioidaan valmistuvan marraskuun puoleen väliin mennessä. Vanhojen linjojen purkaminen sekä viimeistelytyöt toteutetaan kevään 2023 aikana. Investoinnin pääurakoitsija on Eltel Networks Oy. Pahoittelemme kohteiden rakentamisesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Arkistokuva, KSOY