Kymmenen vuotta täyttävällä S-Pankilla on jo kolme miljoonaa asiakasta – Visa-kortteja käytössä kaksi miljoonaa ympäri Suomen

Lokakuussa tulee kuluneeksi kymmenen vuotta S-Pankin perustamisesta. Nopeasti kaikkien suomalaisten pankiksi kasvaneella S-Pankilla on jo kolme miljoonaa asiakasta. Kansainvälisten S-Etukortti Visojen määrä ylitti juuri kaksi miljoonaa.

Osuustoiminnallisista juurista ponnistava S-Pankki on tarttunut notkeasti digitaalisuuden tarjoamiin mahdollisuuksiin. Kymmenen vuotta täyttävä pankki tuo jatkuvasti uutta asiakkaillensa, tavoitteena tehdä suomalaisten arjesta sujuvampaa.

Pankin ja S-ryhmän palvelut yhdistävää S-mobiilia on esimerkiksi ladattu jo 1,2 miljoonaa kertaa. S-Etukortti Visoja on käytössä jo kaksi miljoonaa ympäri Suomen.

Kaikissa S-Pankin korteissa on mahdollisuus maksaa lähimaksulla. Lähimaksamisen suosio on kasvanut vauhdilla: syyskuusta 2016 syyskuuhun 2017 lähimaksutapahtumien määrä lisääntyi peräti 84 prosenttia.

"Lähimaksamisen suosio on yllättänyt meidät täysin ja ylittänyt tavoitteemme. Pelkästään syyskuussa 2017 yhteensä 445 000 S-Pankin asiakasta maksoi ostoksiansa lähimaksulla", S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kertoo.

S-Pankki mielenkiintoisessa haastajan asemassa

S-Pankki kannustaa asiakkaitaan myös rahastosäästämiseen. Rahastosäästämisen on aloittanut S-Pankissa jo yli 100 000 asiakasta.

"Haluamme rikkoa mielikuvaa, että ollakseen säästäjä täytyy olla rikas. S-Pankki mahdollistaa säästämisen ja sijoittamisen kaikille", Ylihurula sanoo.

Pankit ovat ensi vuoden alussa uusien haasteiden edessä, kun kilpailua avaamalla pyritään luomaan asiakkaille yhä parempia palveluita. Ylihurulan mukaan S-Pankki on kiinnostavassa haastajan roolissa.

"Kyseessä on todella iso muutos, joka tulee mullistamaan pankkitoimialan. Tulevaisuudessa pankkien ei tarvitse tehdä kaikkea itse, vaan voimme yhdistää eri toimijoiden palveluita asiakkaiden kannalta parhaaksi kokonaisuudeksi. Miten esimerkiksi tekoäly valjastetaan tavallisten ihmisten avuksi jokapäiväiseen elämään", Ylihurula pohtii.

S-Pankki on suomalainen pankki, jonka tavoitteena on tuottaa ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä pankkipalveluita. Se tarjoaa 3 miljoonalle asiakkaalleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja asiakkaidensa arjen helpottamiseen. Niinpä se palvelee asiakkaitaan kattavasti verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa, sosiaalisessa mediassa sekä noin 600:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat SOK-yhtymä (37,5 %), S-ryhmään kuuluvat alueosuuskaupat (37,5 %) ja LähiTapiola-ryhmä (23,5 %) ja Elo (1,5 %) ja sen palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus. www.s-pankki.fi

S-Pankin osuus koko alkuvuoden asuntolainakannan kasvusta 14,2 prosenttia3.8.2017 10:00Tiedote

S-Pankin palveluiden suosio kasvoi edelleen. Alkuvuoden aikana sekä kotitalouksien talletukset että lainat kasvoivat selvästi markkinoita nopeammin. Voimakkainta kasvu oli asuntolainoissa, jossa S-Pankin osuus Suomen koko asuntolainakannan kasvusta oli 14,2 prosenttia. Kotitalouksien talletukset puolestaan kasvoivat S-Pankissa alkuvuoden aikana 5,2 prosenttia, kun koko markkina kasvoi samaan aikaan 2,1 prosenttia.