Laadukkaiden kotityöpalvelujen teemaviikko, viikko 41 / 2013

Laadukkaiden kotityöpalvelujen teemaviikon suojelijana toimii Sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikko. Teemaviikon päätapahtuma Laatuisa lokakuu -seminaari järjestetään Kuopiossa 9.10.2013. Ohjelmassa on mm. Ministeri Risikon tuoma Eduskunnan tervehdys kotityöpalvelualalle sekä puheenvuoroja kotityöpalvelualan osaamisesta.

Laadukkaiden kotityöpalvelun viikolla järjestetään tapahtumia eri puolilla Suomea. Tapahtumia järjestävät Kotityöpalvelujen laatujärjestelmässä mukana olevat oppilaitokset yhdessä sertifioitujen palvelujen tuottajien kanssa Helsingissä, Hämeenlinnassa, Kajaanissa, Sotkamossa, Ylivieskassa, Joensuussa, Kuopiossa, Mikkelissä ja Lohjalla.

Laadukkaiden kotityöpalvelujen viikon tavoitteena on Laadukkaiden kotityöpalveluyritysten tunnetuksi tekeminen kuluttajien ja palveluja hankkivien tahojen keskuudessa.  Palveluina kotityöpalveluyritykset tuottavat mm. kotisiivouksia, kodin remonttipalveluja, tekstiili- ja vaatehuoltopalveluja, ateriapalveluja sekä avustamis- ja asiointipalveluja. Laadukkaissa kotityöpalveluyrityksissä on alalle koulutettuja työntekijöitä tekemässä erilaisia kodin arjen palveluita erilaisille asiakkaille.

Laadukas kotityöpalvelu tuo turvaa sekä asiakkaille että yrittäjille. Laadukas kotityöpalvelu ei tee pimeää työtä eikä sorru laittomuuksiin.

Laadukkaalla kotityöpalveluyrityksellä on kotityöpalvelujen laatusertifikaatti tunnustuksena luotettavasta, turvallisesta ja asiakaslähtöisistä palveluista.  Laadukkaan kotityöpalveluyrityksen toiminta ja palvelut täyttävät valtakunnallisen kotityöpalvelun laatujärjestelmän laatukriteerit ja palvelun tuottaja on ammattitaitoinen, kehittymishaluinen ja asiakaslähtöinen

Kotityöpalvelujen laadunhallintajärjestelmää hallinnoi Työtehoseuran alaisuudessa toimiva Laatulautakunta, puheenjohtajanaan ministeri Lauri Tarasti. Laatulautakunta myöntää auditointi ja kouluttajaoikeudet kotityöpalvelujen laadunhallintajärjestelmään sekä myöntää sertifikaatit laatukriteerit täyttäville yrityksille.

Laadukkaiden kotityöpalveluyritysten yhteistoimintaa, edunvalvontaa ja koulutusta kehittämään perustettiin 9.11.2010 Helsingissä Suomen kotityöpalveluyhdistys ry. Nyt Suomen kotityöpalveluyhdistys ry on hyväksytty Suomen  Yrittäjien toimialajäseneksi. Yhdistyksen jäseninä voivat olla kotityöpalveluja tuottavat yritykset, yhdistykset ja järjestöt, alan koulutusta antavat oppilaitokset sekä kannattajajäseninä alaa tukevat yritykset. (Suomen kotityöpalveluyhdistys on hyväksytty Suomen Yrittäjien toimialajäseneksi. )

Lisätietoja Laadukkaiden kotityöpalvelujen viikosta ja Kotityöpalvelujen laadunhallintajärjestelmästä saa Suomen kotityöpalveluyhdistys ry:n puheenjohtajalta, Eija Lenkkeri eija.lenkkeri@edupoli.fi, puh. 040 7768 728.

Eija Lenkkeri

Suomen kotityöpalveluyhdistys ry

Suomen Kotityöpalveluyhdistys ry

040 7768728http://www.kotityopalvelut.fi

Suomen Kotityöpalveluyhdistys ry toimii kotityö- ja avustamispalveluja kotiin ja kodinomaisiin olosuhteisiin tarjoavien yritysten edunvalvonta- ja jäsenorganisaationa. Yhdistyksen tarkoituksena on - kehittää ja yhdenmukaistaa yksityisten kotityö- ja avustamispalvelujen tarjontaa valtakunnallisesti - edistää palvelujen tasalaatuisuutta ja kysyntää - kehittää palveluja tarjoavien yritysten liiketoiminnallista ja ammatillista osaamista sekä edistää yritysten kannattavuutta - seurata ja valvoa alan yleisiä ja yhteisiä etuja - vaikuttaa alan lainsäädäntöön sekä yleisten toimintaedellytysten ja imagon parantamiseen - edistää ja kehittää kotityö- ja avustamispalvelujen yhteistyötä kaupunkien ja kuntien kanssa - edistää jäsentensä välistä vuorovaikutus- ja verkostotoimintaa. Yhdistyksen varsinaisina jäseninä ovat sertifioidut yritykset ja auditointioikeudet omaavat oppilaitokset (10).

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen Kotityöpalveluyhdistys ry