Laattojen valinnasta tilan kokonaisilmeen suunnitteluun

Jaa
Vaikka trendit laatoissa elävät ajan saatossa, perusasiat eivät muutu. Näitä ovat materiaalien kestävyys ja kaunis, ajaton muotoilu. Pelkkien laattojen sijaan ajatus on nykyään enemmän tilan kokonaisilmeessä.
Teppo Simola halusi taloonsa kestäviä materiaalivalintoja.
Teppo Simola halusi taloonsa kestäviä materiaalivalintoja.

Kun kodin laattojen valinta on ajankohtaista, kannattaa lähteä liikkeelle showroomista, jossa valikoima ja vaihtoehdot ovat esillä ja tutustuttavissa.

- Katselimme itse vaihtoehtoja sen pohjalta, mikä sopi ajatukseemme talon materiaaleista ja värimaailmasta. Starkin showroomissa ymmärsimme, että valinta ei ole helppoa, vaikka laattavaihtoehdot olivat helposti nähtävillä. Ammattitaitoisen myyjän kanssa keskustelu avasi aivan uudella tavalla eri vaihtoehtojen mahdollisuuksia ja ominaisuuksia; myyjä osasi kuvailun perusteella esitellä meille nimenomaan meidän toiveet täyttäviä vaihtoehtoja ja auttoi meitä valintaprosessissa eteenpäin, omakotitaloaan rakentava Teppo Simola kertoo.

Simolan perheelle oli selvää, että pintamateriaalien valinta tehdään huolella osana kodin kokonaisuuden suunnittelua, jossa tärkeää on myös esimerkiksi valaistus, joka istuu valittujen sävyjen ja materiaalien kanssa yhteen tuoden ne parhaalla mahdollisella tavalla esiin.

- Kun saimme näytelaatan, mallasimme sitä rakennuksella käytävässä, kodinhoitohuoneessa ja kylpyhuoneessa. Kotona testasimme laatan ulkonäköä sekä luonnonvalossa että valaistukseen valitussa 4 000 kelvinin värilämpötilassa. Jopa saunoimme laatan kanssa ja testailimme sitä suihkussa, jotta näimme, millainen pinta on märkänä ja muuttuuko se liukkaaksi. Ilman laatat hyvin tuntevaa ammattilaista ja hänen kanssaan käytyjä keskusteluita laattojen ominaisuuksista valinta olisi perustunut pelkästään laatan väriin ja kuosiin – ja siinäkin toki saimme hyvää näkemystä. Päädyimme lopulta Villeroy & Bochin isokokoiseen laattaan ja maanläheiseen sävyyn. Se istuu hienosti useampaan eri tilaan ja loi siten yhtenäisen ja harmonisen kokonaisilmeen, hän jatkaa.

Kylpyhuoneen laattamalleissa löytyy joka makuun ja tyyliin

Maanläheiset sävyt, pelkistetty japandi-tyyli sekä kivimäiset, marmorikuvioidut ja betonimaiset laatat ovat tämän päivän trendejä. Retrokuviot ja pastellivärit ovat tehneet tuloaan maailmalla, mutta Suomessa ne vielä ovat melko vähäisessä roolissa. Sen sijaan hyvin voimakkaitakin värejä kylpyhuoneissa nykyään jo näkee.

- Koko ajatus kylpyhuoneesta on muuttunut. Se ei ole enää vain käytännöllinen peseytymistila vaan osa kodin ilmettä ja sisustusta, ja siksi siihen halutaan myös satsata. Laattavalintojen sijaan puhuisinkin mieluummin tilaratkaisusta, jossa mietitään kokonaisuutta. Siihen kuuluvat myös kalusteet, altaat ja hanat eli tilan kokonaisilme ja tunnelma osana kodin kokonaisuutta. Kylpyhuoneissa valintojen pitää olla pitkäikäisiä, joten minusta on erittäin hyvä, että ratkaisuja mietitään kokonaisuutena, Mervi Kuula Stark Suomesta kertoo.

Tänä päivänä suositaan paljon isoja laattoja, jotka tekevät tilasta harmonisen – ja mitä vähemmän saumoja, sitä helppohoitoisempi laattapinta on. Pinta puolestaan voi olla kiiltävä, himmeä tai karhea.

- Voi sanoa, että valikoimaa on. Jokaiseen makuun ja tarpeeseen löytyy paljon hyviä vaihtoehtoja, Kuula summaa.

Yhteydenotot ja lisätietoja:

Satu Otala, viestintäjohtaja, Stark Suomi Oy, puh. 044 475 7483, satu.otala@stark-suomi.fi

Avainsanat

Kuvat

Teppo Simola halusi taloonsa kestäviä materiaalivalintoja.
Teppo Simola halusi taloonsa kestäviä materiaalivalintoja.
Lataa
Rakenteilla olevan omakotitalon kuraeteisen laatat Simola valitsi Villeroy & Bochin valikoimasta Starkista.
Rakenteilla olevan omakotitalon kuraeteisen laatat Simola valitsi Villeroy & Bochin valikoimasta Starkista.
Lataa
Stark Suomen showroom Espoon Olarissa.
Stark Suomen showroom Espoon Olarissa.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Stark Suomi Oy
Olarinluoma 15
02200 ESPOO

09 3541 0000https://yritys.stark-suomi.fi/

STARK - reilusti rakentajan asialla.
Olemme jokaisen rakentajan reilu ja luotettava kumppani, joka tekee työtään intohimolla ja tinkimättömällä ammattiylpeydellä. Meitä 
starklaisia on noin 1 000 ympäri Suomen, ja valtakunnallinen 27 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia.

Verkkokauppa: www.stark-suomi.fi/ 

Yhtiösivut: yritys.stark-suomi.fi/

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Stark Suomi Oy

Tutkimus: Mökkiä ostettaessa jätetään ”remontointivara” huomattavasti useammin kuin kotia hankittaessa17.4.2024 08:45:00 EEST | Tiedote

Vain kymmenes suomalaisista ostaisi uudeksi kodikseen oman budjettihaarukkansa alapäässä olevan kohteen, joka vaatii paljon remonttitöitä, kun taas noin seitsemän kymmenestä kallistuisi hieman kalliimpaan vaihtoehtoon, jossa ei olisi akuutteja remonttitarpeita. Mökkiä ostettaessa remontointia ei siis vieroksuta läheskään yhtä paljon, selviää Stark Suomi Oy:n teettämästä tuhannen vastaajan Suomalaiset remontoivat ja rakentavat 2024 -tutkimuksesta.

Stark selvitti, mistä syystä suomalaiset remontoivat – kauneus on 7 kertaa tärkeämpää kuin muutokset pohjaratkaisuun4.4.2024 09:25:00 EEST | Tiedote

Tuhannesta suomalaisesta kolme neljästä vastaa asuntonsa olevan vähintäänkin pienen remontin tarpeessa, selviää Stark Suomi Oy:n teettämästä Suomalaiset remontoivat ja rakentavat 2024 -tutkimuksesta. Remontointitarve kumpuaa ensisijaisesti (63 %) halusta saada asunnosta silmää miellyttävämpi. Hieman alle puolet vastaajista puolestaan kokee paikkojen käyttöiän tulevan jo vastaan. Ainoastaan noin joka kymmenes haluaa remontoida siksi, että he kokevat asunnon pohjaratkaisun kömpelöksi.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye