Lahden Pelicans avaa hampurilaisravintolan

Mitä syntyy, kun istutetaan samaan pöytään lahtelainen jääkiekkolegenda ja intohimoisesti ruokaan suhtautuva MasterChef-voittaja? Syntyy herkullinen yhteistyöhanke, jonka tavoitteena on tarjoilla aidot, käsityönä tehdyt burgerit lahtelaisille.
Yhteistyö Pasi Nurmisen luotsaaman Pelicansin kanssa sai alkunsa, kun miehet Social Burgerjointin takana, Herkko Volanen ja Pikkis ”MasterChef” Tuomonen, etsivät mahdollisuuksia tuoda palkitut burgerinsa Lahteen.
- Jääkiekkomiesten kanssa oli inspiroivaa istahtaa samaan suunnittelupöytään. Pelicans on kasvattanut ravintolatoimintaansa ja pyörittää kaupungissa jo ennestään toriterassia, lounasravintolaa sekä vastaa lukuisten isojen tapahtumien catering-palveluista, Pikkis Tuomonen sanoo.
Pelicansissa uusi franchisingsopimukseen pohjautuva yhteistyömalli otetaan vastaan innolla ja kovin odotuksin.
- Tämä on meille selkeää jatkoa strategiselle kasvulle, jota olemme lähteneet hakemaan ravintolatoiminnasta. Social Burgerjoint on kiinnostava brändi ja tuote kerrassaan loistava. Uskon, että lahtelaiset ottavat ravintolatulokkaan innolla vastaan, Pelicansin taloutta ja ravintolapuolen operatiivista toimintaa johtava Lauri Pöyhönen kertoo.
Festareita kiertäneestä ruokarekasta taipaleensa aloittanut Social Burgerjoint on kasvanut lyhyessä ajassa burgeriketjuksi, jonka ravintoloita löytyy Lahden lisäksi Haminasta, Porvoosta, Keravalta ja Helsingistä. Lahteen perustettava ravintola on ketjun seitsemäs. Ravintola avataan lokakuun aikana osoitteessa Mariankatu 2.
- Uusia ravintoloita avataan, kun sopivan sijainnin lisäksi löydämme toimintaa pyörittämään kanssamme samat unelmat jakavat, intohimoiset tekijät. Nurmisen ja Pelicansin kanssa yhteinen sävel löytyi heti, Tuomonen lupaa.
Lahden ravintola noudattaa Social Burgerjointin testattua ja hyväksi havaittua konseptia.
- Konsepti on yksinkertainen. Mitään salaisia reseptejä meillä ei ole, vaan pääosassa on aina pihvi. Tämä on valitettavan usein unohtunut artesaaniburgeritrendissä, Tuomonen sanoo.
- Maailma on aika sekava paikka. Me haluamme tehdä siitä vähän yksinkertaisemman. Uskon, että lahtelaiset ajattelevat samoin ja ovat täysillä meidän ja Pelicansin messissä sitä toteuttamassa, Tuomonen jatkaa.
Pelicans on muutamassa vuodessa ottanut harppauksia kaukalon ulkopuolisen liiketoimintansa kasvattamiseksi. Toimintaa on kasvatettu hankkimalla Isku Areenan ravintolapalveluiden rinnalle muun muassa toriterassi Aitio, lukuisten suurtapahtumien catering-palvelut sekä nyt julkaistu Social Burgerjoint -yhteistyö.
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot, kuvat ja haastattelut:
Pikkis Tuomonen, The Burgermeister, Social Burgerjoint
044 275 1336, pikkis@burgerjoint.fi
Elina Hautala, kaupallinen johtaja, Social Burgerjoint
050 328 7778, ellu@burgerjoint.fi
Lauri Pöyhönen, talousjohtaja, Pelicans
040 840 5772, lauri.poyhonen@pelicans.fi
Kuvat
Liitteet
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Pelicans on lahtelainen jääkiekkoseura, jonka juuret ulottuvat aina 1891 perustettuun Viipurin Reippaaseen asti. Viipurin Reipas voitti kautta aikain ensimmäisen jääkiekon Suomen mestaruuden ja vuoden 1928 mestaruusviiri koristaakin Isku Areenaa. Seuran nimi on pitkän historian aikana muuttunut useaan otteeseen: Lahden Reipas, Kiekkoreipas, Hockey-Reipas ja Reipas Lahti. Vuodesta 1996 lahtelaisen jääkiekon lippulaivan nimi on ollut Pelicans.
Social Burgerjoint on Pikkis Tuomisen ja Herkko Volasen perustama ravintolaketju, jonka ensimmäiset askelmerkit hahmoteltiin Pearl Jamin keikalla Berliinissä vuonna 2015. Euroopan parhaaksi tituleerattua burgeria, ensi alkuun ruokarekasta, sittemmin kuuden ravintolansa kautta tarjoilevasta yrityksestä tuli osa Kotipizza Groupia loppuvuodesta 2017.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy
Kotipizza on suomalaisten mielestä vastuullisin ravintola-alan brändi21.3.2023 11:45:00 EET | Tiedote
Euroopan laajimman vastuullisuuteen keskittyvän bränditutkimuksen Sustainable Brand Index mukaan suomalaiset mieltävät Kotipizzan ravintola- ja kahvila alan vastuullisimmaksi brändiksi – jo toista vuotta peräkkäin.
Vuoden Kotipizza-yrittäjät palkittiin Franny Awards -tapahtumassa 20.3.2023 06:00:00 EET | Tiedote
Kotipizza-ketju on palkinnut franchisingyrittäjät Kati Rusasen ja Pasi Rajalan vuoden yrittäjinä Suomen Franchising-yhdistyksen Franny Awards -tilaisuudessa. Yrittäjät palkittiin liiketoimintansa kehittämisestä ja panostuksesta kasvuun.
Kuluttajat haluavat nyt uudelleenkäytettävät pizzalaatikot – Kotipizza ja Kamupak testaavat ensimmäisenä Suomessa22.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote
Kotipizza käynnistää syksyn 2022 aikana yhteistyössä suomalaisen kiertotalouden startup-yritys Kamupakin kanssa kokeilun, jossa asiakkaat voivat testata uudelleenkäytettäviä pizzalaatikoita noutaessaan pizzansa valitusta Kotipizza-ravintolasta. Kotipizza kokeilee ensimmäisenä Suomessa uudelleenkäytettäviä Kamupakin pizzabokseja.
Kotipizzalle mitalisija European Franchising Awardsissa 20.9.2022 11:19:06 EEST | Tiedote
Kotipizza sijoittui kolmanneksi European FranchiseAwards 2022-kilpailunResilience-sarjassa. Sarjassa palkittiin koronapandemiasta erityisen hyvin selviytynyt franchiseketju. Kilpailun finaali järjestettiin Brysselissä 19.9.2022.
Pizzat perille tehokkaasti sähköpotkukelkoilla 19.7.2022 09:00:00 EEST | Tiedote
Kotipizza aloittaa pilotoimaan kotimaisten Arctic Rides Oy:n Skick -sähköpotkukelkkojen käyttöä pizzojen kotiinkuljetuksissa useammalla paikkakunnalla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme