Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Lähes 30-vuotisesta masennuksesta toipunut terapeutti: Masennus voi olla valtava mahdollisuus

Masennus on yksi Suomen vakavimmista kansansairauksista. Noin miljoona suomalaista syö mieleen vaikuttavia lääkkeitä, ja määrä on jatkuvassa kasvussa. Uutuuskirjassaan "Toivon kirja masennuksesta" teologian maisteri, pappi ja terapeutti Miia Moisio korostaa, että masennuksesta voi toipua ja sen avulla voi jopa vahvistua.

Terapeutti Miia Moisio kärsi masennuksesta lähes 30 vuotta, reilusti yli puolet elämästään. Työssään terapeuttina hän on kohdannut masennuksen kanssa kamppailevia ihmisiä.

"Masennukseen sairastuminen on kuin kävelisi kellariin vieviä rappusia. Kellarin pohjalle, kylmälle lattialle, asettautuu turvapeiton alle makaamaan hyvin väsynyt ihminen, joka on ihan hukassa itseltään. Kellarissa on kylmää, pimeää ja yksinäistä", Moisio kuvailee.

Toivon kirja masennuksesta valaa ihmiseen rohkeutta lähteä paranemisen tielle. Moisio ammentaa sekä omasta kokemuksestaan että terapeuttina työskentelystään jakaessaan toipumista edesauttavia ajatuksia. Moision mukaan masennuksesta voi toipua, kunhan on valmis astumaan toipumisen tielle. Lisäksi on löydettävä oikeanlainen, kokonaisvaltainen ja hyväksyvää katsetta tarjoava apu.

"On hyvä keskittyä mieluummin matkantekoon kuin itse päämäärään. Masennus voi kaikessa kamaluudessaan olla kriisi, joka mahdollistaa uuden ja tukevamman perustuksen rakentamisen", Moisio summaa.

Toivon kirja masennuksesta ilmestyy 24.5., jolloin on käsittely- ja arvosteluvapaa.

Miia Moision haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi p. 045 142 5272

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi, p. 045 142 5272

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Hidasta elämää -verkkoyhteisö on kasvanut Suomen pidetyimmäksi hyvinvointikanavaksi. Se tavoittaa kuukausittain yli 500 000 eri lukijaa. Kustannusosakeyhtiö Otava on kustantanut Hidasta elämää –tekijöiden kirjoja keväästä 2017 lähtien.

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.