Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Lähes 30-vuotisesta masennuksesta toipunut terapeutti: Masennus voi olla valtava mahdollisuus

Masennus on yksi Suomen vakavimmista kansansairauksista. Noin miljoona suomalaista syö mieleen vaikuttavia lääkkeitä, ja määrä on jatkuvassa kasvussa. Uutuuskirjassaan "Toivon kirja masennuksesta" teologian maisteri, pappi ja terapeutti Miia Moisio korostaa, että masennuksesta voi toipua ja sen avulla voi jopa vahvistua.

Terapeutti Miia Moisio kärsi masennuksesta lähes 30 vuotta, reilusti yli puolet elämästään. Työssään terapeuttina hän on kohdannut masennuksen kanssa kamppailevia ihmisiä.

"Masennukseen sairastuminen on kuin kävelisi kellariin vieviä rappusia. Kellarin pohjalle, kylmälle lattialle, asettautuu turvapeiton alle makaamaan hyvin väsynyt ihminen, joka on ihan hukassa itseltään. Kellarissa on kylmää, pimeää ja yksinäistä", Moisio kuvailee.

Toivon kirja masennuksesta valaa ihmiseen rohkeutta lähteä paranemisen tielle. Moisio ammentaa sekä omasta kokemuksestaan että terapeuttina työskentelystään jakaessaan toipumista edesauttavia ajatuksia. Moision mukaan masennuksesta voi toipua, kunhan on valmis astumaan toipumisen tielle. Lisäksi on löydettävä oikeanlainen, kokonaisvaltainen ja hyväksyvää katsetta tarjoava apu.

"On hyvä keskittyä mieluummin matkantekoon kuin itse päämäärään. Masennus voi kaikessa kamaluudessaan olla kriisi, joka mahdollistaa uuden ja tukevamman perustuksen rakentamisen", Moisio summaa.

Toivon kirja masennuksesta ilmestyy 24.5., jolloin on käsittely- ja arvosteluvapaa.

Miia Moision haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi p. 045 142 5272

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi, p. 045 142 5272

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Hidasta elämää -verkkoyhteisö on kasvanut Suomen pidetyimmäksi hyvinvointikanavaksi. Se tavoittaa kuukausittain yli 500 000 eri lukijaa. Kustannusosakeyhtiö Otava on kustantanut Hidasta elämää –tekijöiden kirjoja keväästä 2017 lähtien.

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi

Tervetuloa Otavan kevätpressiin14.1.2019 13:04Tiedote

Lämpimästi tervetuloa Otavan kevätpressiin tiistaina 29.1. Tilaisuus alkaa kello 13.00 Otavan 3. kerroksessa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki. Keväällä ilmestyvistä kirjoistaan ovat kertomassa: Raija Oranen, Kati Tervo, Pertti Jarla (Like), Juhana Vartiainen, Saska Saarikoski, Veera Salmi, Ulla-Maija Paavilainen, Maija-Riitta Ollila, Suvi Ratinen, Paula Nivukoski, Liisa Seppänen, Juha Siro (Like), Heini Junkkaala ja Maria Sann sekä Ville Roponen ja Ville-Juhani Sutinen (Like). Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt: Kirsi Tähjänjoki, Kustannusosakeyhtiö Otava, kirsi.tahjanjoki@otava.fi puh. 040-725 5374