Lähestyvätkö digi- ja rahapelaaminen toisiaan? Tuleeko pelaamiseen jatkeeksi krypto- ja osakesijoittaminen?

Entä miten rahan ja pelaamisen digitalisaatio on muuttanut ihmisten peliongelmia? Siirtyvätkö rahapelaajat osakemarkkinoille, kun mahdollisuudet spontaaniin Veikkauksen pelien pelaamiseen vähenevät?

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry järjestää Spelkunskap-hankkeen kanssa maksuttoman Raha pelissä: Digi- ja rahapelaamisen hämärtyneet rajapinnat -seminaarin torstaina 11.11.2021 klo 12–16.

Tilaisuuteen voi osallistua joko paikan päällä Helsingin keskustakirjasto Oodissa tai sitä voi seurata verkossa.

Seminaari on tarkoitettu sote-ammattilaisille, lasten ja nuorten parissa toimiville, järjestötoimijoille sekä kaikille raha- ja digitaalisen pelaamisen teemoista kiinnostuneille.

”Seuraamme työssämme digi- ja rahapelaamisen rajapintoja ja saamme niihin liittyen myös paljon kyselyitä. Pelaamisen ilmiöissä tapahtuu jatkuvia muutoksia, joista on hyvä niin ammattilaisten kuin vanhempienkin olla tietoinen. Mikromaksut, lootboksit ja krypto- sekä osakesijoittaminen on tullut osaksi pelaamista, joten päätimme järjestää näitä teemoja käsittelevän seminaarin. Yhä nuoremmat käyttävät rahaa peleissä”, kertoo EHYT ry:n yksikön päällikkö Riitta Matilainen.

”Vanhemmilla, pelien suunnittelijoilla ja pelien tarjoajilla on keskeinen tehtävä vastuullisen rahankäytön ja ylipäätään vastuullisen pelaamisen opettamisessa. On tärkeää tiedostaa se, että rahankäyttö on oleellinen osa digipelaamista”, sanoo Kilpailu- ja kuluttajaviraston johtava asiantuntija Helena Tuorila.

Seminaarin juontaa Sampo Marjomaa. Päivän polttavista aiheista ovat puhumassa tutkijat Jani Kinnunen ja Joseph Macey Tampereen yliopistosta, projektipäällikkö Sanni Nuutinen Peluurin Restart-ohjelmasta sekä johtava asiantuntija Helena Tuorila Kilpailu- ja kuluttajavirastosta.

Seminaari on osa Peliviikon ja Ehkäisevän päihdetyön viikon ohjelmaa.

Tervetuloa mukaan!

Tule paikan päälle keskustakirjasto Oodin Kino Regina -saliin Helsinkiin tai seuraa verkkolähetystä. Lisätiedot:

Lisätiedot ja seminaaripuhujien haastattelupyynnöt:

Yksikön päällikkö, Riitta Matilainen, EHYT ry. p. 040 707 6960 tai riitta.matilainen@ehyt.fi

Lisätiedot ja verkkoseminaarin linkkipyynnöt:

Projektipäällikkö, Annukka Såltin, EHYT ry. Spelkunskap-hanke, p. 050 435 4248 tai annukka.saltin@ehyt.fi

www.ehyt.fi/pelaaminen
www.ehyt.fi/sv

Elimäenkatu 17-19

050 344 7930http://www.ehyt.fi

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry on valtakunnallinen ehkäisevän päihde- ja pelihaittatyön asiantuntija- ja kansalaisjärjestö.

Selvitys: Alaikäisten nikotiinipussien käyttö nousi kahdessa vuodessa 23 %11.4.2024 11:28:40 EEST | Tiedote

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n tuoreen selvityksen mukaan nuorten nikotiinipussien ja sähkösavukkeiden käyttö on merkittävästi lisääntynyt viime vuosina, kun taas perinteisten nikotiinituotteiden, kuten tupakan ja nuuskan, käyttö on pysynyt ennallaan. Vuoden 2024 selvityksessä paljastui, että 15–29-vuotiaiden nuorten nikotiinipussien käyttö on kolminkertaistunut, ja sähkösavukkeiden käyttö kasvanut lähes puolella vain kahdessa vuodessa.

Tiedote: Kehysriihessä tulee ottaa haittaverot käyttöön ja panostaa ennaltaehkäisyyn5.4.2024 11:24:36 EEST | Tiedote

Pääministeri Petteri Orpon hallituksen finanssipolitiikan tavoitteena on vahvistaa julkista taloutta ja kääntää Suomen velkaantumiskehitys. Hallitus on kokoontumassa huhtikuussa 2024 kehysriiheen, jossa määritellään taloudelliset raamit tuleville vuosille. Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry katsoo, että hallituksen tulee edistää talouskasvua tukevaa, vastuullista ja ennaltaehkäisevää päihdepolitiikkaa.