Lähestyvätkö digi- ja rahapelaaminen toisiaan? Tuleeko pelaamiseen jatkeeksi krypto- ja osakesijoittaminen?

Entä miten rahan ja pelaamisen digitalisaatio on muuttanut ihmisten peliongelmia? Siirtyvätkö rahapelaajat osakemarkkinoille, kun mahdollisuudet spontaaniin Veikkauksen pelien pelaamiseen vähenevät?

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry järjestää Spelkunskap-hankkeen kanssa maksuttoman Raha pelissä: Digi- ja rahapelaamisen hämärtyneet rajapinnat -seminaarin torstaina 11.11.2021 klo 12–16.

Tilaisuuteen voi osallistua joko paikan päällä Helsingin keskustakirjasto Oodissa tai sitä voi seurata verkossa.

Seminaari on tarkoitettu sote-ammattilaisille, lasten ja nuorten parissa toimiville, järjestötoimijoille sekä kaikille raha- ja digitaalisen pelaamisen teemoista kiinnostuneille.

”Seuraamme työssämme digi- ja rahapelaamisen rajapintoja ja saamme niihin liittyen myös paljon kyselyitä. Pelaamisen ilmiöissä tapahtuu jatkuvia muutoksia, joista on hyvä niin ammattilaisten kuin vanhempienkin olla tietoinen. Mikromaksut, lootboksit ja krypto- sekä osakesijoittaminen on tullut osaksi pelaamista, joten päätimme järjestää näitä teemoja käsittelevän seminaarin. Yhä nuoremmat käyttävät rahaa peleissä”, kertoo EHYT ry:n yksikön päällikkö Riitta Matilainen.

”Vanhemmilla, pelien suunnittelijoilla ja pelien tarjoajilla on keskeinen tehtävä vastuullisen rahankäytön ja ylipäätään vastuullisen pelaamisen opettamisessa. On tärkeää tiedostaa se, että rahankäyttö on oleellinen osa digipelaamista”, sanoo Kilpailu- ja kuluttajaviraston johtava asiantuntija Helena Tuorila.

Seminaarin juontaa Sampo Marjomaa. Päivän polttavista aiheista ovat puhumassa tutkijat Jani Kinnunen ja Joseph Macey Tampereen yliopistosta, projektipäällikkö Sanni Nuutinen Peluurin Restart-ohjelmasta sekä johtava asiantuntija Helena Tuorila Kilpailu- ja kuluttajavirastosta.

Seminaari on osa Peliviikon ja Ehkäisevän päihdetyön viikon ohjelmaa.

Tervetuloa mukaan!

Tule paikan päälle keskustakirjasto Oodin Kino Regina -saliin Helsinkiin tai seuraa verkkolähetystä. Lisätiedot:

Lisätiedot ja seminaaripuhujien haastattelupyynnöt:

Yksikön päällikkö, Riitta Matilainen, EHYT ry. p. 040 707 6960 tai riitta.matilainen@ehyt.fi

Lisätiedot ja verkkoseminaarin linkkipyynnöt:

Projektipäällikkö, Annukka Såltin, EHYT ry. Spelkunskap-hanke, p. 050 435 4248 tai annukka.saltin@ehyt.fi

www.ehyt.fi/pelaaminen
www.ehyt.fi/sv

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry toimii koko maassa ja koko väestön parissa terveiden elämäntapojen edistämiseksi. Alkoholiin, tupakkaan ja huumeisiin liittyvän ehkäisevän työn ohella EHYT ry ehkäisee pelaamisesta syntyviä haittoja.

Ehkäisevän päihdetyön järjestöverkosto (EPT-verkosto) yhdistää 58 valtakunnallista sosiaali- ja terveysalan järjestöä, jotka haluavat ehkäistä ja vähentää päihdehaittoja.

KUTSU: Tervetuloa Raha pelissä: digi- ja rahapelaamisen hämärtyneet rajapinnat -seminaariin 11.marraskuuta3.11.2021 10:08:34 EET | Kutsu

Raha- ja digipelaaminen ovat lähentyneet toisiaan. Miten tämä näkyy ihmisten peliongelmissa tai lasten digipelaamisessa? Entä miten osakesijoittaminen on alkanut muistuttaa rahapelaamista? Osallistu etänä tai tule Helsingin Oodi-keskustakirjastoon 11. marraskuuta kuulemaan tulevaisuuden digi- ja rahapelaamisen trendeistä. Puhujina on alan ykköstutkijoita sekä heitä, jotka näkevät rahapelaamisen varjopuolet.

Kirjastot, järjestöt ja yrittäjät lähteneet innolla mukaan lapasten keruuseen asunnottomille – keräyspisteitä yli 100!12.10.2021 08:10:00 EEST | Tiedote

Lahjoita lämpöä -kampanja rohkaisee ihmisiä neulomaan villasukkia ja lapasia asunnottomille ja muille haavoittuvassa asemassa oleville. Asusteet voi viedä lähimpään keräyspisteeseen tai postittaa A-klinikkasäätiölle. Keräys jatkuu 30.11.2021 saakka, mutta villatuotteita jaetaan jo Asunnottomien yönä 17.lokakuuta. Kampanjan takana ovat A-klinikkasäätiö ja Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry.