Lahjoita mielenrauhaa jouluksi!

Lähes jokainen kohtaa mielenterveyden haasteita elämässään. Jotta yhä useampi voi saada ajoissa apua ja tukea, tarvitaan varoja. Suomen Mielenterveysseuran Lahjoita mielenrauhaa -joulukampanja kerää varoja mielenterveyden edistämiseen ja vaikeassa elämäntilanteessa olevien kriisiauttamiseen.

”Kun pimeys vyöryy päälle, täytyy suojella ilon lähteitä”
Jari Sarasvuo

”Se, että sairastut masennukseen ei tarkoita sitä, että se määrittää sua koko loppuelämän”
Jenni Rotonen

Lähes jokainen kohtaa mielenterveyden haasteita elämässään. Joka toinen kärsii mielenterveyden häiriöistä joskus elämänsä aikana. Jotta yhä useampi voi saada ajoissa apua ja tukea, tarvitaan varoja.

Kampanjalle kasvot antavat bloggaaja Jenni Rotonen, yhteiskuntavaikuttaja Saara Sarvas, yritysjohtaja Jari Sarasvuo, muusikko Herra Ylppö ja näyttelijä Aku Hirviniemi. He ovat puhuneet avoimesti mielenterveydestä ja sen haasteista. Nyt he haluavat lahjoittaa mielenrauhaa ja tukea kampanjaa.

Lahjoita mielenrauhaa -kampanja on suunniteltu ja toteutettu pro bono -yhteistyönä mainostoimisto TBWA\Helsingin kanssa.

Mielenterveyttä edistävä kampanja kerää yksityisten henkilöiden lisäksi lahjoituksia yrityksiltä ja yhteisöiltä. Samalla lisätään avointa keskustelua mielenterveydestä ja vähennetään mielenterveyden haasteisiin liittyvää stigmaa Suomessa.

Jokainen lahjoitus käytetään kriisiauttamiseen ja mielenterveyden edistämiseen. Kenen tahansa mieli voi uupua ja särkyä. Yhdessä voimme lisätä mielenrauhaa. Sinä voit auttaa – lahjoita!

lahjoitamielenrauhaa.fi

Lisätietoja kampanjasta

Mervi Saikkonen
Varainhankintapäällikkö, Suomen Mielenterveysseura
050 3612828, mervi.saikkonen@mielenterveysseura.fi

Sari Aalto-Matturi
Toiminnanjohtaja, Suomen Mielenterveysseura
0400 508 234, sari.aalto-matturi@mielenterveysseura.fi

Valtaosassa väestöä alkoholi on yli kolme kertaa yleisempi keino stressistä palautumiseen kuin mindfulness15.5.2018 06:00Tiedote

Tuoreen gallup-kyselyn mukaan alkoholia nauttivista lähes joka neljäs (23%) käyttää sitä stressistä palautumiseen, mutta mindfulnessia ja erilaisia rentoutustekniikoita heistä hyödyntää palautumisessa vain seitsemän prosenttia. Tulokset käyvät ilmi Ehkäisevä päihdetyö Ehyt ry:n ja Suomen Mielenterveysseuran Kantar TNS Oy:ltä tilaamasta kyselystä.

Mahdollisuus työhön myös osatyökykyiselle nuorelle: Eduskunnan mielenterveyspoliittisen neuvottelukunnan kannanotto11.5.2018 09:00Tiedote

Työttömästä nuoresta kasvaa helposti työtön aikuinen. Erityisesti osatyökykyisten nuorten pääsyn vahvistamiseksi työelämään täytyy ottaa määrätietoisia askelia päätöksenteossa. Mielenterveyden häiriö on ylivoimaisesti yleisin syy nuoren työkyvyttömyyteen. Noin puolet aikuisiän mielenterveyshäiriöistä on alkanut ennen 14 vuoden ikää, ja noin kolme neljästä ennen 24. ikävuotta.