Lahjoitamme 10 000 euron arvosta lahjakortteja perheille Hope ry:n kautta

Joulun tullessa Tamro lahjoittaa vähävaraisille perheille yhteensä 200 lahjakorttia Tampereella ja pääkaupunkiseudulla yhteistyössä Hope ry:n kanssa. Perheiden tukeminen joulunaikaan on jo useamman vuoden jatkunut perinne.

Taloudellinen tilanne on tänä syksynä heikentynyt monissa perheissä, kun inflaatio nostaa tuntuvasti ruoanhintaa. Lisäksi kohonnut sähkön hinta tuottaa huolta.

- Tänä syksynä on tullut paljon yhteydenottoja, joissa toivotaan apua ruokakuluihin. Ihmiset pelkäävät, kuinka selviävät arjessa ja ruoka on nyt se päähuoli. Tuet eivät ole nousseet samaan tahtiin hintojen nousun kanssa. Tamron lahjoitus on suuri apu, kertoo toiminnanohjaaja Nora Nederström Hope ry:stä.

Tamron lahjoittamat 50 euron lahjakortit jaetaan perheille joulunaikaan ja niillä voi ostaa ruoka- ja käyttötarvikkeita. Kohdistamme avun toimipaikkojemme sijainnin mukaan Tampereelle ja pääkaupunkiseudulle.

- Tämä vuosi on tuonut haasteita monen perheen talouteen ja pärjäämiseen, eikä vähiten niille perheille, joilla on ollut haasteita jo aiemmin. Haluamme helpottaa Hope ry:n asiakasperheiden huolta jokapäiväisestä pärjäämisestä. Päädyimme lahjoittamaan ruuan ja muiden päivittäistavaroiden hankintaan tarkoitettuja lahjakortteja ja siten tukemaan perheiden arkea, toteaa Katja Toivonen Tamron Quality and Sustainability Business Partner.

Lue lisää Hope ry toiminnasta www.hopeyhdistys.fi

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry syntyi 2009 perustajiemme tahdosta synnyttää konkreettinen hyvän kierre ja antaa lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Olemme poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö, ja toimimme 20 paikallistoimijan välityksellä eri puolilla Suomea. Hope toimii vapaaehtoisvoimin yhdessä yhteiseksi hyväksi. Jaamme vähävaraisille ja kriisin kokeneille perheille konkreettisia vaate- ja tavaralahjoituksia, sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä.

Tamron tehtävänä on toimittaa terveyttä. Lähes 60 % Suomessa tarvittavista lääkkeistä kulkee kauttamme sairaaloihin, apteekkeihin ja vähittäiskauppoihin. Lääke- ja terveystuotejakelun lisäksi tarjoamme datapohjaisia palveluja, myynnin ja markkinoinnin palveluja sekä kotihoidon digitaalisia hoivaratkaisuja. Lääkehuoltoa ja suomalaista hyvinvointia olemme kehittäneet osana terveydenhuollon verkostoa vuodesta 1895 lähtien.

Tamro Oyj:n liikevaihto on 1,6 miljardia euroa, ja meillä työskentelee 470 ammattilaista. Tytär- ja yhteisyrityksiämme ovat Medaffcon Oy ja Pharmac Finland Oy. Tamro kuuluu PHOENIX-konserniin​, joka on Euroopan johtava terveystoimialan palveluiden tuottaja.

Lue lisää: www.tamro.fi