Laila Hirvisaari on kuollut

Kirjailija, professori Laila Hirvisaari on kuollut keskiviikkona 16.6. kotonaan Helsingissä. Hän oli kuollessaan 83-vuotias.

Laila Hirvisaari (Kuva: Jouni Harala)

Laila Hirvisaari oli yksi Suomen kaikkien aikojen rakastetuimmista ja luetuimmista kirjailijoista.

Laila Hirvisaari (ent. Hietamies) syntyi 7.6.1938 Viipurissa. Hänen esikoisteoksensa Lehmusten kaupunki ilmestyi vuonna 1972.

Viidelle vuosikymmenelle ulottuvan uransa aikana Hirvisaari julkaisi useita laajoja historiallisia romaanisarjoja sekä käsikirjoitti näytelmiä ja tv-sarjoja.

Hirvisaari sai teoksistaan lukuisia palkintoja ja tunnustuksia, mm. Pro Finlandia -mitalin vuonna 1993.

Oman kirjailijantyönsä ohella hän oli niin lukijoiden kuin kollegoiden suuresti arvostama ja näkyvä kirjallisuuden lähettiläs, joka aina kannusti uusia kirjailijoita heidän urallaan.

Laila Hirvisaari (Kuva: Jouni Harala)

Mutkatonta arkiruokaa koko perheelle: Kylmä nakki on Hanna Gullichsenin ja Elina Ylitervon uusi, ihana ruokakirja, jossa mennään sieltä missä aita on matalin4.6.2021 08:32:00 EEST | Tiedote

Kukapa ruuhkavuositallaajaa ei olisi joskus kuitannut päivällistä, lounasta tai yhtä päivän loputtomista välipaloista tarjoamalla jälkikasvulleen ruoaksi kylmiä nakkeja? Hanna Gullichsenin ja Elina Ylitervon uusi ruokakirja Kylmä nakki on kaikille lapsellisille ihmisille, jotka haluavat jatkossakin mennä sieltä missä aita on matalin – ehkä kuitenkin astetta maukkaammin.

Lukuvinkit kesäksi lapsille ja nuorille – muista Otavan käynnissä olevat ystävämyynnit!2.6.2021 08:53:35 EEST | Tiedote

Kesä on viimein täällä, vaan mitä se olisikaan ilman hyvää luettavaa? Aika tylsää! Kustannusosakeyhtiö Otavan ja Kariston lasten- ja nuortenkirjoista löytyy kiinnostavaa, viihdyttävää ja jännittävää lukemista niin aloitteleville kirjanystäville kuin ahmijoillekin. Suurin osa kirjoista on saatavilla perinteisen kovakantisen lisäksi myös ääni- ja sähkökirjana.