Lai­na­lis­ta.fi tekee lai­no­jen ver­tai­lus­ta ja kil­pai­lut­ta­mi­ses­ta helppoa

Lead Group Oy:n toimitusjohtaja Niko Kiviniemi listaa tärkeimmät vinkit lainojen vertailuun ja kilpailuttamiseen. Lue Kiviniemen vinkit, jotka tekevät lainojen vertailusta ja kilpailuttamisesta helppoa.

Netti on täynnä lainoja tarjoavia pankkeja, luottolaitoksia ja lainojen kilpailutuspalveluja. Jos lainaa hakee ilman lainojen vertailua tai kilpailutusta, voi päätyä lainaan, jossa on varsin korkea korko.

”Lainan vertailu ja kilpailuttaminen on aina järkevää. Ainoastaan vertailemalla tai kilpailuttamalla saa parhaat ehdot lainalle”, Lead Group Oy:n toimitusjohtaja Niko Kiviniemi kertoo.

Ilman vertailupalvelua lainojen vertailu ja kilpailuttaminen on varsin työläs prosessi. Sujuvampaa lainojen vertailua ja kilpailuttamista voi tehdä Lainalistan avulla.

Lainat voi vertailla itse Lainalistan tarjoaman lainavertailun avulla. Vaihtoehtoisesti lainat voi myös kilpailuttaa yhdellä lainahakemuksella. Lainalista tekee yhteistyötä usean lainojen kilpailutuspalvelun kanssa, jotta lainojen kilpailuttaminen olisi mahdollisimman laaja.

"Tällä hetkellä kilpailutuksessa on mukana jo yli 30 luotonantajaa ja pankkia yhteistyökumppaniemme kautta. Pyrimme lisäämään palveluumme kaikki Suomessa toimivat lainojen kilpailuttajat, jotta yhdellä hakemuksella voisi kilpailuttaa mahdollisimman monta pankkia ja luottolaitosta", Kiviniemi sanoo.

Kilpailuttamalla jopa kymmenien tuhansien eurojen säästöt

Vuonna 2019 voimaan tullut korkokatto asetti kuluttajaluoton maksimikoron 20 prosenttiin. Yhä useampi luotonantaja hinnoittelee luotot kyseisen maksimikoron mukaisesti, joten paremman koron saadakseen lainojen kilpailuttaminen kannattaa. Haettaessa suurta lainaa pienikin pudotus korkoprosentissa voi merkitä tuhansien eurojen säästöä.

"Valitettavan moni jättää lainat kilpailuttamatta. Vakuutuksissa kilpailuttaminen on arkipäivää, vaikka euromääräiset säästöt ovat lainoihin verrattuna huomattavasti pienemmät", Kiviniemi toteaa.

Lainojen kilpailuttaminen onnistuu Lainalistan avulla veloituksetta. Täyttäessään lainahakemuksen ei siis sitoudu nostamaan lainaa.

"Lainahakemuksen täyttäminen ei sido hakijaa mihinkään. Mikäli lainatarjoukset eivät miellytä, voi lainatarjoukset jättää yksinkertaisesti nostamatta", Kiviniemi kertoo.

Vertaile lainoja ja kilpailuta laina Lainalista.fi:ssä.

Lainaa kannattaa hakea aina vastuullisesti

Nykyinen maailmantilanne on nostanut korkoja kovalla vauhdilla, ja se näkyy myös pankkien ja luottolaitosten korkohinnoittelussa. Tämä tekee vastuullisesta lainan hakemisesta ja myöntämisestä entistä tärkeämpää.

"Lainaa kannattaa hakea ainoastaan siinä tapauksessa, että oma talous on hallinnassa. Oman talouden kanssa tuskailevan arki ei todennäköisesti lainalla parane, vaikka se olisi kuinka edullinen", Kiviniemi vinkkaa.

Ennen lainan hakemista kannattaa siis miettiä tarkkaan, että oma talous on kunnossa. Oman talouden salliessa kannattaa lainaa hakea sieltä, mistä sen saa edullisimmalla korolla.

Oman talouden ollessa täysin umpisolmussa, kannattaa turvautua ulkopuoliseen apuun. Apua löytyy esimerkiksi Oikeusaputoimiston velkaneuvonnasta.

Lead Group Oy
90501 Oulu

Lead Group Oy on erikoistunut liidien hankintaan. Palvelumme tuottavat tuhansia liidejä kuukausittain kuluttaja- ja yrityspuolelle. Yrityksemme ylläpitää erilaisia vertailupalveluja. Palveluiden tarkoituksena on auttaa kuluttajia heidän raha-asioidensa kanssa ja etsiä juuri heille sopivia ratkaisuja.