Lakibotti vastaa taloyhtiöiden lakikysymyksiin 24/7

Taloyhtiöiden hallitusten ja isännöitsijöiden lakipalvelun parantamiseksi Kiinteistöliitto on ottanut käyttöön Lakibotin. Uusi palvelu täydentää aiemmin taloyhtiöiden käytettävissä olleita Kiinteistöliiton ja jäsenyhdistysten lakiasioiden puhelinneuvontoja sekä jäsensivujen Lakihelppi-palvelua. Lakibotti palvelee yli 30 000 taloyhtiön hallituksia ja isännöitsijöitä Kiinteistöliiton jäsensivuilla.

Lakibotti vastaa taloyhtiöitä koskeviin lakikysymyksiin kellonajasta tai viikonpäivästä riippumatta. Botin koulutuksesta ja vastaamaan opettamisesta vastaavat Kiinteistöliiton lakimiehet. Lakibotti vastaa yleisimpiin asunto-osakeyhtiössä ilmeneviin yksinkertaisiin lakikysymyksiin nopeasti ja ymmärrettävästi.

Käyttäjä voi esittää Lakibotille kysymyksiä taloyhtiön lakiasioista joko kirjoittamalla kysymyksensä tai valitsemalla alkuun aihepiirin, jota kysymys koskee.

”Lakibotti vastaa tässä vaiheessa etenkin kysymyksiin, joiden aihe on kunnossapitovastuu, osakasmuutostyö, yhtiökokous, yhtiövastike ja huoneiston hallintaanotto”, toteaa Lakibotin valmistelusta vastannut vanhempi lakimies Minna Anttila.

Kiinteistöliiton asiantuntijat päivittävät Lakibotin sisältöä jatkuvasti.

Lisätietoa Lakibotista Kiinteistöliiton verkkosivuilta.

Lakko nostaa asumismenoja - lämmöntuotanto rajattava lakon ulkopuolelle7.1.2022 16:18:17 EET | Tiedote

Kiinteistöliitto vetoaa UPM:ää koskevan lakon neuvotteluosapuoliin, että kaukolämmön edullinen ja ympäristöystävällinen tuotanto turvattaisiin, eivätkä asukkaat joutuisi kärsimään kohtuuttomasti kustannusten noususta. Metsäteollisuuden piirissä oleva työriita uhkaa vaikuttaa kohtuuttomalla tavalla useiden kaupunkien kaukolämmön tuotantoon. Nyt meneillään olevan lakon piirissä on ainakin Rauman, Lappeenrannan, Kouvolan, Valkeakosken ja Jämsän alueella sijaitsevia kaukolämpölaitoksia.