Lakimiesliitto onnittelee Akavan uutta puheenjohtajaa Maria Löfgreniä

Akavan liittokokous valitsi Akavan uudeksi puheenjohtajaksi Maria Löfgrenin. Vaalissa hänen vastaehdokkaanaan oli Jari Jokinen. Lakimiesliitto kannatti vaalissa Löfgreniä.

Puheenjohtajavaalissa äänet jakautuivat 514–383 vaalin voittaneen Löfgrenin eduksi. Kaikkiaan Akavan 36 liitolla oli vaalissa 897 ääntä, jotka jakautuvat liitoille niiden jäsenmäärän mukaisessa suhteessa. Lakimiesliitolla oli vaalissa 24 ääntä.

– Lakimiesliitossa olemme erittäin tyytyväisiä puheenjohtajuuden ympärillä käytyyn vilkkaaseen keskusteluun. Jari Jokinen ja Maria Löfgren tapasivat syksyn aikana todella kiitettävästi liittoja ja niiden jäsenistöä. He kävivät monipuolista ja rakentavaa keskustelua keskusjärjestön puheenjohtajuudesta, toteaa Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jore Tilander.

– Avoimuus ja jäsenistön kuunteleminen ovat ammattijärjestötoiminnan nykypäivää.  Vuoropuhelu näkemyseroista vahvistaa yhteistyön mahdollisuuksia. Onnittelemme lämpimästi uutta puheenjohtajaa Maria Löfgreniä ja odotamme yhteistyötä hänen kanssaan.

Suomen Lakimiesliitto – Finlands Juristförbund ry on kaikkien lakimiesten ja oikeustieteen opiskelijoiden yhteinen etu- ja palvelujärjestö. Meitä on yhteensä jo 16 000! Rakennamme oikeudenmukaista Suomea, jossa #OikeusKuuluuKaikille.

Budjettiriihessä tartuttava kriisiytyvän oikeudenhoidon ongelmiin30.8.2022 12:26:29 EEST | Tiedote

Suomen Lakimiesliitto vaatii hallituksen budjettiriihessä huomiota oikeudenhoidon ongelmille. Oikeudenhoidon vuotuista perusrahoitusta on kasvatettava 50 miljoonalla eurolla siitä, mitä valtiovarainministeriö nyt esittää. Vaatimus perustuu esimerkiksi tuomioistuimien ruuhkautumiseen. Summalla tulisi ennen kaikkea palkata lisää henkilökuntaa. Nyt ongelmia on niin oikeusturvan saatavuudessa kuin henkilöstön työhyvinvoinnissa.

Lakimiesliitto vaatii oikeudenhoitoon 50 miljoonan kriisirahoitusta12.7.2022 09:30:06 EEST | Tiedote