Lamor on allekirjoittanut sopimuksen öljyntorjunta- ja jätteenkäsittelyratkaisujen toimittamisesta Bangladeshiin

Lamor Corporation Oyj            Lehdistötiedote                       28.9.2022 klo 13.30

Lamor tiedotti 20.6.2022, että Bangladeshin valtiollinen viranomainen on valinnut Lamorin toimittamaan Monglan satamaviranomaiselle (Mongla Port Authority, MPA) kolme projektia, joiden tavoitteena on öljyntorjuntavalmiuden ja jätteenkäsittelykyvykkyyden kasvattaminen Monglan satamassa Bangladeshissa.

Näihin projekteihin liittyvät sopimukset on allekirjoitettu 28.9.2022 ja projektit lisätään tilauskantaan vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä. Laitetoimituksista koostuvien projektien kokonaisarvo on noin 25 miljoonaa euroa. Projektit toimitetaan arviolta noin 18 kuukauden kuluessa sopimusten allekirjoittamisesta ja suurin osa projekteihin liittyvästä liikevaihdosta tuloutuu vuonna 2023.

“Lamorilla on osaava ja kokenut tiimi, joka koostuu ammattilaisista, kumppaneista ja paikallisista edustajista. Tämä kansainvälinen tiimi pystyy tarjoamaan parhaat ratkaisut asiakkaan haastaviin tarpeisiin luotettavasti. Saamamme projektit ja tämä tiimi ovat merkittävässä roolissa laajentumisessamme Aasian markkinoille”, sanoo Lamorin Stephen Reilly, Vice President Global Business.

Ensimmäinen projekti sisältää nopeaan reagointiin tarkoitettuja varusteltuja öljyntorjunta-aluksia. Toinen projekti sisältää Bangladeshin ensimmäisen satamassa toimivan jätteen vastaanottolaitoksen, jossa käsitellään ja prosessoidaan erilaisia aluksista peräisin olevia jätteitä. Kolmas projekti sisältää 24 metriä pitkän MARPOL-keräysaluksen, joka voi kerätä jätettä satamassa olevista laivoista ja kuljettaa ne sataman käsittelylaitokseen. Myös tämä alus on varusteltu öljyntorjuntalaitteistolla.

“Monglan satama sijaitsee yhdellä maailman kauneimmista alueista ja alueella sijaitsee UNESCOn maailmanperintökohde. Lamor on ylpeä saadessaan olla mukana lisäämässä valmiustasoa ja tukemassa jätteenkäsittelyvalmiuksia sekä materiaalien kierrätystä tällä ainutlaatuisella Bangladeshin satama-alueella. Nämä projektit ovat ensimmäinen vaihe Bangladeshin mittavaa logistiikkainfrastruktuurin perusparannushanketta ja odotamme, että hanke jatkuu muun muassa Chittagongissa tulevien vuosien aikana”, sanoo Lamorin toimitusjohtaja Mika Pirneskoski.

Lisätietoja antavat

Tietoja Lamorista

Lamor on yksi maailman johtavista ympäristöratkaisujen toimittajista. Lamor tarjoaa asiakkailleen öljynkeräyksessä, jätteenkäsittelyssä ja veden puhdistuksessa käytettäviä laitteita sekä monipuolisia ympäristöratkaisuja ja -palveluita kuten öljyntorjuntaan ja öljyvahinkoihin liittyviä puhdistus- tai ennakkovarautumispalveluita, jätteiden käsittelypalveluita sekä räätälöityjä vedenpuhdistusratkaisuja. Lamor toimii yhdessä paikallisten kumppaneidensa kanssa tarjoten laajan valikoiman asiakkaiden tarpeiden mukaan räätälöitäviä ratkaisuja tavoitteenaan puhdistaa maailma, jonka eteen yhtiö on tehnyt töitä perustamisestaan asti. Yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingin ylläpitämällä Nasdaq First North Premier Growth Market Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LAMOR. Lisätietoja: www.lamor.com

Rihkamatori 2