Lankisen lukupiiri aukeaa kaikille

Kevin Lankinen, yksi kevään maailmanmestarijoukkueen sankareista, kertoi kisojen aikaan lukuharrastuksestaan. Tunnustus tuntui ihmetyttävän monia ihmisiä. MM-pelaajien lukemiseen liittyi olennaisesti kirjoista keskusteleminen joukkuekavereiden kesken. Syntyi käsite #lankisenlukupiiri, joka avataan nyt kaikille.

Kevin Lankinen

#lankisenlukupiiri on verkossa toimiva yhteisö, johon pääsee mukaan liittymällä Facebook-ryhmään. Syksyn aikana Kevin valitsee lukupiiriin itseään kiinnostavia kirjoja, joista voi keskustella ryhmässä. Niiden lisäksi jäsenet voivat jakaa sivustolla omia kirjavinkkejä ja lukukokemuksia. Facebook-ryhmä tulee julkiseksi tiistaina 13.8.2019. Lukupiirin ensimmäinen kirja selviää 5.9. mennessä.

”Kohina lukupiiristä alkoi haastattelusta MM-kisojen aikaan. Se yllätti minut, koska kirjojen lukeminen on pitkään ollut minulle tärkeä ajanviete. Mietin silloin, että kokemustemme ja näkemystemme jakaminen laajemmankin piirin kanssa saattaisi olla aika hauskaa. Tiedän kokemuksesta, miten koukuttavaa lukeminen on ja haluan lukupiiriini mukaan jokaisen luku- ja kirjoitustaitoisen. Samalla haluan omalla esimerkilläni vaikuttaa erityisesti nuorten lukuintoon ja kannustaa muitakin ihmisiä kirjojen pariin”, Kevin Lankinen sanoo.

Lukupiiri toteutetaan yhteistyössä Werner Söderström Osakeyhtiön kanssa. Lukupiirin kautta tilattujen kirjojen tuotolla tuetaan Suomen Icehearts ry:n toimintaa.

Linkki ryhmään:

www.facebook.com/Lankisenlukupiiri