Lankisen lukupiiri aukeaa kaikille

Kevin Lankinen, yksi kevään maailmanmestarijoukkueen sankareista, kertoi kisojen aikaan lukuharrastuksestaan. Tunnustus tuntui ihmetyttävän monia ihmisiä. MM-pelaajien lukemiseen liittyi olennaisesti kirjoista keskusteleminen joukkuekavereiden kesken. Syntyi käsite #lankisenlukupiiri, joka avataan nyt kaikille.

Kevin Lankinen

#lankisenlukupiiri on verkossa toimiva yhteisö, johon pääsee mukaan liittymällä Facebook-ryhmään. Syksyn aikana Kevin valitsee lukupiiriin itseään kiinnostavia kirjoja, joista voi keskustella ryhmässä. Niiden lisäksi jäsenet voivat jakaa sivustolla omia kirjavinkkejä ja lukukokemuksia. Facebook-ryhmä tulee julkiseksi tiistaina 13.8.2019. Lukupiirin ensimmäinen kirja selviää 5.9. mennessä.

”Kohina lukupiiristä alkoi haastattelusta MM-kisojen aikaan. Se yllätti minut, koska kirjojen lukeminen on pitkään ollut minulle tärkeä ajanviete. Mietin silloin, että kokemustemme ja näkemystemme jakaminen laajemmankin piirin kanssa saattaisi olla aika hauskaa. Tiedän kokemuksesta, miten koukuttavaa lukeminen on ja haluan lukupiiriini mukaan jokaisen luku- ja kirjoitustaitoisen. Samalla haluan omalla esimerkilläni vaikuttaa erityisesti nuorten lukuintoon ja kannustaa muitakin ihmisiä kirjojen pariin”, Kevin Lankinen sanoo.

Lukupiiri toteutetaan yhteistyössä Werner Söderström Osakeyhtiön kanssa. Lukupiirin kautta tilattujen kirjojen tuotolla tuetaan Suomen Icehearts ry:n toimintaa.

Linkki ryhmään:

www.facebook.com/Lankisenlukupiiri

Timo Julkunen

Kevin Lankinen

Lankisen lukupiirin ensimmäinen kirja on ilmastoaktivisti Greta Thunbergista kertova Sydämen asioita5.9.2019 10:07:46 EESTTiedote

Kiekkovahti Kevin Lankisen lukuharrastuksesta liikkeelle lähtenyt Lankisen lukupiiri saavutti Facebookissa juuri 10 000 seuraajan rajan. Lukupiirin ensimmäiseksi kirjaksi Kevin valitsi ilmastoaktivisti Greta Thunbergin perheen tarinan Sydämen asioita – Perhe ja planeetta kriisissä (Tammi, 2019). Greta ja Svante Thunbergin sekä Malena ja Beata Ernmanin kirjoittama teos on koskettava tarina erityislasten ongelmien kanssa kamppailevasta perheestä, joka päättää suunnata voimansa taisteluun ilmastonmuutosta vastaan.

Tiedote: Werner Söderström Osakeyhtiön äänikirjoja on myyty BookBeatissa yli miljoona kappaletta6.3.2019 09:00:00 EETTiedote

Helmikuussa Werner Söderström Osakeyhtiön ja sen kustantamoiden WSOY:n ja Tammen äänikirjojen yhteenlaskettu kulutus äänikirjapalvelu BookBeatissa sen lanseeraamisesta alkaen ylitti miljoonan myydyn kappaleen rajan. Kaikkien aikojen kuunnelluin yksittäinen kirja on Oskari Saaren Aki Hintsa – Voittamisen anatomia, joka on kuunneltu yli 25 000 kertaa. Myös vuodesta 2019 on tulossa äänikirjamarkkinassa vahva kasvun vuosi: BookBeat ennustaa asiakasmääränsä ylittävän 100 000 maksavan asiakkaan rajan ja Werner Söderström osakeyhtiö kasvattaa maan laajinta äänikirjakatalogia edelleen voimakkaasti.