LÄNSITUULI PUHALTAA TAPIOLAAN – ALUEEN VETOVOIMA VAHVISTUU

Espoon Tapiolan alueen vahva kehitys jatkuu, kun uusi kauppakeskus Länsituuli avataan asiakkaille torstaina 22.4.2021.
Kauppakeskus Länsituuli avataan 22.4.2021 Espoon Tapiolassa

Tapiolassa usein puhaltava lämmin, myötäinen ja merellinen länsituuli ja sijainti Länsituulen kauppakujan varrella synnyttivät kauppakeskukselle oivan nimen – Länsituuli. Merellisyys linkittyy myös kiinteistön omistajaan ja liiketilojen vuokranantajaan, Merimieseläkekassaan.

Länsituulen keskeinen sijainti Tapiolan ydinkeskustassa ja erinomaiset kulkuyhteydet metrolla ja bussilla houkuttelevat asiakkaita ostoksille, ruokailemaan ja asioimaan. Länsituulen palvelutarjonta täydentää Tapiolan vahvaa kaupallista vetovoimaa.

- Harva tietää, että Tapiolan alueen väkimäärä kasvaa noin 15 prosenttia vuoteen 2028 mennessä. Kasvu luo hyvät tulevaisuuden edellytykset myös uudelle kauppakeskukselle ja sen liikkeille. Länsituulen ravintolat avautuvat katualueelle ja terasseja suunnitellaan parhaillaan, kiinteistömanageri Tuija Fräntilä kertoo.

Tapiolan uudet kulkureitit

Länsituuli tuo tapiolalaisille myös kauan kaivatun suoran kulkureitin Sampotorilta sisäkautta metrolle ja bussiterminaaliin. Tiivis ja hyvä yhteistyö viereisen kauppakeskus Ainoan kanssa on luontevaa, ovathan kauppakeskukset suoraan yhteydessä toisiinsa kahdessa maanalaisessa liikekerroksessa. Kulkuyhteydet kauppakeskusten välillä helpottavat asiakkaiden liikkumista ja asiointia.

Ympäristö ja energiatehokasta liike – ja asuntorakentamista

Korkeatasoiseen keskukseen sijoittuu yli 20 erikokoista vuokrattavaa liike- ja palvelutilaa noin 6000 m2:öön. Kauppakeskuksen päälle rakentuu erillisenä asunto-osakeyhtiönä seitsemänkerroksinen asuintalo. Asuntoja tulee kaikkiaan 93. Asunnot valmistuvat loppukesällä.

Rakennuksesta tulee myös ympäristö- ja energiatehokas. Kohteelle tavoitellaan kansainvälisen LEED-ympäristösertifikaatin Gold-tasoa.

Yhteystiedot: Kiinteistömanageri
Tuija Fräntilä

Tilavuokraus: Terhi Sell
Prometheus Partners Oy

www.lansituuli.fi

Kauppakeskus Länsituuli avataan 22.4.2021 Espoon Tapiolassa

Kanavaranta 9

Merimieseläkekassa

Merimieseläkekassa (MEK) on merenkulkijoiden lakisääteinen työeläkevakuuttaja, joka myöntää ja maksaa merenkulkijoille ansiotyöhön perustuvia MEL-eläkkeitä. Tulevaisuuden eläkkeiden rahoitusta Merimieseläkekassa turvaa pitkäjännitteisellä, vastuullisella ja tuottavalla sijoitustoiminnallaan. Noin 1,25 miljardin euron arvoisesta sijoitusomaisuudesta noin kolmannes muodostuu kiinteistöomistuksista.

Lisätietoa: www.merimieselakekassa.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi