Lapinlahden Lähteen toimitusjohtajaksi Ville Pellinen

Lapinlahden Lähteen toimitusjohtajana on vuoden alussa aloittanut Ville Pellinen.

Pellinen on työskennellyt kymmenen vuoden ajan eri tehtävissä suomalaisessa ohjelmistoalan kasvuyritys Dream Broker Oy:ssä, muun muassa myynnin, asiakkuuksien, tuotekehityksen sekä johtamisen parissa.

Lapinlahden Lähde Oy on mielenterveysjärjestö MIELI ry:n omistama yhteiskunnallinen yritys, joka muun muassa vuokraa Lapinlahden sairaalan tiloja yrityksille ja yhteisöille. Lapinlahden alueella toimii tällä hetkellä noin 70 yritystä, 20 järjestöä sekä 90 vapaata taiteilijaa ja tutkijaa.

- Lapinlahden sairaala-alue muodostaa uniikin ekosysteemin, jossa on mahdollista yhdistää taloudellisesti kannattava liiketoiminta, hyvän tekeminen, kaupunkiluonto, osallistava toiminta, kansalaisyhteiskunta, henkinen hyvinvointi ja matalan kynnyksen palvelut, sanoo toimitusjohtaja Ville Pellinen.

Helsinkiläiselle Pelliselle Lapinlahden alue ja Lapinlahden Lähde edustavat osallistavaa ja elävää kaupunkikulttuuria, jossa parhaimmillaan eri maailmat kohtaavat ja kaikille on tilaa.

- Tulevaisuudessa näen, että Lapinlahden alue voisi olla kuin yliopistokampukset maailmalla: historiaa vaalien, mutta hallitusti ajanmukaistaen voisimme saada erilaiset ja erilaisilla toimintalogiikoilla toimivat yritykset, yhteisöt ja ihmiset sekä ajatukset kohtaamaan ja tukemaan toisiaan. Kun näin tapahtuu ja syntyy uusia ideoita ja innovaatioita, näin voidaan rakentaa sekä parempaa maailmaa että parempaa Helsinkiä, pohtii Pellinen.

Pellinen katsoo, että erityisesti korona-aika on nostanut esiin isoja kysymyksiä työn ja talouden murroksesta, sosiaalisesta ja ekologisesta vastuusta että laajemmin osallisuudesta ja lähiluonnosta. Mielenterveyden ja henkisen hyvinvoinnin merkitys ja tärkeys ovat korostuneet entisestään ja hän uskoo, että osallistuvan suunnittelun periaattein ja eri näkemysten keskustellessa päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.

Lapinlahden Lähteen edellinen toimitusjohtaja Tuula Sundman siirtyi vuoden vaiheessa uusiin haasteisiin, mutta jatkaa yhtiön hallituksessa.

Lisätiedot:

toimitusjohtaja Ville Pellinen, puh: 040 665 6605, email: ville.pellinen@lapinlahdenlahde.fi

MIELI Suomen Mielenterveys ry tekee työtä mielenterveyden edistämiseksi ja ongelmien ehkäisemiseksi. MIELI ry puolustaa kaikkien yhtäläistä oikeutta hyvään mielenterveyteen. Järjestö koordinoi valtakunnallisen kriisikeskusverkoston toimintaa sekä edistää lasten, nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden mielenterveyttä ja mielen hyvinvointia. MIELI ry:n toimintaa tuetaan Veikkauksen tuotoilla.

Mielinauha-kampanjaa tähdittää Kaija Koo: ”Kunpa me ihmiset voisimme kuunnella toisiamme herkällä korvalla”31.3.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Mielinauha-kampanjan yhteydessä kerätään varoja kotimaiseen mielenterveystyöhön ja kriisiauttamiseen. Kampanjakasvona tänä vuonna on koko kansan rakastama taiteilija Kaija Koo, joka on löytänyt voimansa kovien koettelemusten jälkeen. Neljättä kertaa järjestettävä Mielinauha-kampanja käynnistyy 1. huhtikuuta ja jatkuu kesäkuun loppuun.

Sekasin Kollektiivi vastaa nuorten kasvavaan avun tarpeeseen17.2.2021 07:45:00 EET | Tiedote

Nuorille suunnattuun Sekasin-chattiin tuli viime vuonna yli 170 000 yhteydenottoa. Vain joka viidenteen yhteydenottoon pystyttiin vastaamaan. Uusi neljän organisaation yhteenliittymä Sekasin Kollektiivi vastaa lisääntyneeseen avun tarpeeseen ja auttaa verkossa yhä useampaa nuorta. Sekasin Kollektiivin koordinaatiosta vastaavat MIELI Suomen Mielenterveys ry, Suomen Punainen Risti, Setlementtiliitto ja SOS-Lapsikylä.