Lappset Group Oy tukee Ukrainaa lahjoittamalla 25 000 euroa

Lappset Group Oy tukee Ukrainaa lahjoittamalla 25 000 euroa Perheyritysten liiton kautta kerättävään varainhankintaan. Lahjoitus käytetään ukrainalaisten pakolaisten ja heidän perheidensä tukemiseen.

Leikki- ja liikuntapaikkavälineitä sekä elämyspuistoja tuottava Lappset Group Oy haluaa tukea ukrainalaisia hädän hetkellä 25 000 euron lahjoituksella, joka ohjataan Perheyritysten liiton kautta avustuskohteeseen.

Ukrainalaiset tarvitsevat kiireesti lääkkeitä, ruokaa, asuintiloja ja suojaa. Sadat tuhannet ukrainalaiset ihmiset, pääosin naisia ja lapsia, joutuvat pakenemaan kodeistaan lähes tyhjin käsin, ilman mitään henkilökohtaista omaisuutta. Päivittäisessä arjessa tarvittavien elintarvikkeiden ja muiden tavaroiden hankintaketjut ovat katkenneet koko maassa. Lähes kaikki kaupat ja apteekit on suljettu Venäjän ilmaiskuista johtuvien hälytysten vuoksi.

Lahjoituksella Lappset haluaa olla tukemassa erittäin vaikeaan tilanteeseen joutuneita ukrainalaisia.

Lisätietoja:

- Toimitusjohtaja Tero Ylinenpää, puh. 0400 290 234, tero.ylinenpaa@lappset.com

Lappset Group Oy on suomalainen perheomisteinen yritys, joka valmistaa leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, elämyspuistoja sekä puisto- ja kadunkalusteita eri puolille maailmaa. Lappset-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 62 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on noin 400 henkilöä. Sen kansainvälinen jakelijaverkosto ulottuu noin 60 maahan.

Lappset-konsernin tulos parani selkeästi viime vuonna30.3.2022 09:54:52 EEST | Tiedote

Leikki- ja liikuntapaikkoja sekä teemapuistoja toimittava rovaniemeläinen Lappset Group Oy paransi tulostaan selkeästi vaikean koronavuoden jälkeen. Konsernin liikevaihto kasvoi maltillisesti ollen vuoden lopussa 62 MEUR (vrt. 57,1 MEUR vuonna 2020). Liikevoitto oli 2,6 MEUR (4,2 %), kun vuoden 2020 tulos oli tappiollinen (-1,3 %). Sijoitetun pääoman tuotto kipusi 11,4 %:iin edeltävän vuoden -3,8 %:sta. Henkilöstöä konsernin palveluksessa oli vuoden vaihteessa yhteensä 386.