Lappset lahjoittaa yli 11 000 euroa Olympiarahastoon nuorten urheilijoiden tukemiseksi

Lappset Group Oy on päättänyt lahjoittaa viime vuoden lopulla olleen myyntikampanjansa tuotosta 11 611 euroa Olympiarahastolle nuorten urheilijoiden tukemiseen kohti lajinsa maailman huippua. Lahjoitus on osa Lappsetin yhteiskuntavastuuta.

Lappset lahjoittaa viime vuoden lopulla olleen myyntikampanjansa tuotosta 11 611 euroa Olympiarahastolle. Kuva: Olympiarahasto

Olympiarahaston varainhankinnasta vastaava johtaja Jaakko Sippola on iloinen Lappset Groupin tekemästä lahjoituksesta.

– Lahjoituksen tekee erityisen arvokkaaksi se, että lasten liikuntapaikoista tunnettu Lappset näkee yhteyden liikuntaan kannustavan ympäristön ja huippu-urheilun välillä. Huippu-urheilu ei ole muusta yhteiskunnasta erillinen saareke, vaan jatkumoa laajalle liikuntakulttuurille ja urheiluharrastukselle. Liikuntakipinä voi syttyä lasten liikuntapuistossa ja rakkaus lajiin urheiluseurassa. Kun liekki palaa täysillä, Olympiarahaston tehtävä on luoda nuorelle urheilijalle parhaat mahdolliset harjoitteluolosuhteet, joista urheilija voi ponnistaa, vaikka maailman huipulle, Sippola toteaa.

Nuoren urheilijan tie kohti maailman terävintä kärkeä kulkee harvoin lineaarisesti ylöspäin vaan matkan varrelle osuu lukuisia haasteita. Lahjoituksen kohdentamisella nuorten, huipulle tähtäävien urheilijoiden hyväksi Lappset haluaa olla tukemassa pitkäjänteistä toimintaa, johon kuuluvat laadukkaan valmennuksen rinnalla olennaisesti riittävä taloudellinen tuki urheilijalle, joka mahdollistaa harjoittelun lajikohtaisissa harjoitteluolosuhteissa.

– Liikunnallisen elämäntavan kaksi perusedellytystä ovat olosuhteet ja motivaatio. Olemme olleet luomassa olosuhteita kaikenikäisten ihmisten liikkumisen mahdollistamiseksi jo 50 vuoden ajan. Lahjoituksella haluamme olla vahvistamassa nuorten urheilijoiden taloudellisia edellytyksiä harjoitella määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti. Ulkokuntoilupuistot ovat yhä suositumpia, ja uusien toiminnallisuuksien ansiosta ne soveltuvat erinomaisesti huipulle tähtäävien urheilijoiden treeniympäristöiksi, Pohjoismaiden liiketoiminnan johtaja Erkki Ikäheimo kertoo.

Lappset on lahjoittanut osan kotimaassa vuosittain järjestettävän myyntikampanjan tuotosta yleishyödyllisiin tarkoituksiin useiden vuosien ajan, joiden yhteisarvo Olympiarahaston lahjoitus mukaan lukien on noin 65 000 euroa. Aikaisempien vuosien lahjoituskohteita ovat olleet muun muassa Uusi Lastensairaala sekä erilaiset lasten ja nuorten liikunnallisia harrastuksia järjestävät organisaatiot.

Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen on osa Lappset Group Oy:n yhteiskuntavastuuta.

lappset.fi #lappsetgroup @LappsetGroup

Erkki Ikäheimo, Pohjoismaiden liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 535 9962, erkki.ikaheimo@lappset.com

Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen on osa Lappsetin yhteiskuntavastuuta. Kuva: Lappset Group Oy / Flatlight Creative

Lappset Group Oy on Rovaniemellä toimiva perheomisteinen yritys, joka valmistaa leikki- ja liikuntapaikkoja, teemoitettuja aktiviteettipuistoja, harraste- ja urheilukenttiä sekä puisto- ja kadunkalusteita. Kansainvälisesti toimivaan konserniin kuuluu 15 tytäryhtiötä 9 eri maassa. Tuotantolaitoksia konsernilla on Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa ja Hollannissa. Kansainvälinen jakelijaverkosto ulottuu noin 60 eri maahan Euroopasta Lähi-Itään, Aasiaan ja Australiaan sekä Pohjois-Amerikkaan. Konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 73 MEUR, ja sen palveluksessa on yli 400 eri alan ammattilaista.

Lappset-konsernin tulos parani selkeästi viime vuonna30.3.2022 09:54:52 EEST | Tiedote

Leikki- ja liikuntapaikkoja sekä teemapuistoja toimittava rovaniemeläinen Lappset Group Oy paransi tulostaan selkeästi vaikean koronavuoden jälkeen. Konsernin liikevaihto kasvoi maltillisesti ollen vuoden lopussa 62 MEUR (vrt. 57,1 MEUR vuonna 2020). Liikevoitto oli 2,6 MEUR (4,2 %), kun vuoden 2020 tulos oli tappiollinen (-1,3 %). Sijoitetun pääoman tuotto kipusi 11,4 %:iin edeltävän vuoden -3,8 %:sta. Henkilöstöä konsernin palveluksessa oli vuoden vaihteessa yhteensä 386.