Lappset lahjoittaa yli 11 000 euroa Olympiarahastoon nuorten urheilijoiden tukemiseksi

Lappset Group Oy on päättänyt lahjoittaa viime vuoden lopulla olleen myyntikampanjansa tuotosta 11 611 euroa Olympiarahastolle nuorten urheilijoiden tukemiseen kohti lajinsa maailman huippua. Lahjoitus on osa Lappsetin yhteiskuntavastuuta.

Lappset lahjoittaa viime vuoden lopulla olleen myyntikampanjansa tuotosta 11 611 euroa Olympiarahastolle. Kuva: Olympiarahasto

Olympiarahaston varainhankinnasta vastaava johtaja Jaakko Sippola on iloinen Lappset Groupin tekemästä lahjoituksesta.

– Lahjoituksen tekee erityisen arvokkaaksi se, että lasten liikuntapaikoista tunnettu Lappset näkee yhteyden liikuntaan kannustavan ympäristön ja huippu-urheilun välillä. Huippu-urheilu ei ole muusta yhteiskunnasta erillinen saareke, vaan jatkumoa laajalle liikuntakulttuurille ja urheiluharrastukselle. Liikuntakipinä voi syttyä lasten liikuntapuistossa ja rakkaus lajiin urheiluseurassa. Kun liekki palaa täysillä, Olympiarahaston tehtävä on luoda nuorelle urheilijalle parhaat mahdolliset harjoitteluolosuhteet, joista urheilija voi ponnistaa, vaikka maailman huipulle, Sippola toteaa.

Nuoren urheilijan tie kohti maailman terävintä kärkeä kulkee harvoin lineaarisesti ylöspäin vaan matkan varrelle osuu lukuisia haasteita. Lahjoituksen kohdentamisella nuorten, huipulle tähtäävien urheilijoiden hyväksi Lappset haluaa olla tukemassa pitkäjänteistä toimintaa, johon kuuluvat laadukkaan valmennuksen rinnalla olennaisesti riittävä taloudellinen tuki urheilijalle, joka mahdollistaa harjoittelun lajikohtaisissa harjoitteluolosuhteissa.

– Liikunnallisen elämäntavan kaksi perusedellytystä ovat olosuhteet ja motivaatio. Olemme olleet luomassa olosuhteita kaikenikäisten ihmisten liikkumisen mahdollistamiseksi jo 50 vuoden ajan. Lahjoituksella haluamme olla vahvistamassa nuorten urheilijoiden taloudellisia edellytyksiä harjoitella määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti. Ulkokuntoilupuistot ovat yhä suositumpia, ja uusien toiminnallisuuksien ansiosta ne soveltuvat erinomaisesti huipulle tähtäävien urheilijoiden treeniympäristöiksi, Pohjoismaiden liiketoiminnan johtaja Erkki Ikäheimo kertoo.

Lappset on lahjoittanut osan kotimaassa vuosittain järjestettävän myyntikampanjan tuotosta yleishyödyllisiin tarkoituksiin useiden vuosien ajan, joiden yhteisarvo Olympiarahaston lahjoitus mukaan lukien on noin 65 000 euroa. Aikaisempien vuosien lahjoituskohteita ovat olleet muun muassa Uusi Lastensairaala sekä erilaiset lasten ja nuorten liikunnallisia harrastuksia järjestävät organisaatiot.

Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen on osa Lappset Group Oy:n yhteiskuntavastuuta.

lappset.fi #lappsetgroup @LappsetGroup

Erkki Ikäheimo, Pohjoismaiden liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 535 9962, erkki.ikaheimo@lappset.com

Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen on osa Lappsetin yhteiskuntavastuuta. Kuva: Lappset Group Oy / Flatlight Creative

Lappset Group Oy on Rovaniemellä toimiva perheomisteinen yritys, joka valmistaa leikki- ja liikuntapaikkoja, teemoitettuja aktiviteettipuistoja, harraste- ja urheilukenttiä sekä puisto- ja kadunkalusteita. Kansainvälisesti toimivaan konserniin kuuluu 15 tytäryhtiötä 9 eri maassa. Tuotantolaitoksia konsernilla on Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa ja Hollannissa. Kansainvälinen jakelijaverkosto ulottuu noin 60 eri maahan Euroopasta Lähi-Itään, Aasiaan ja Australiaan sekä Pohjois-Amerikkaan. Konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 73 MEUR, ja sen palveluksessa on yli 400 eri alan ammattilaista.

Maisema-arkkitehtuurin ja -suunnittelun opiskelijat kutsutaan kilpailemaan Porin Perkonpuiston maisemasuunnittelusta2.4.2020 14:51:25 EESTTiedote

Suomalainen leikkivälineyritys Lappset Group Oy järjestää maisemasuunnittelukilpailun yhteistyössä Porin kaupungin kanssa yrityksen 50-vuotisjuhlavuonna. Kilpailun suunnittelukohteeksi on valittu Länsi-Porissa sijaitseva 9,8 hehtaarin kokoinen Perkonpuiston viheralue. Suunnittelukilpailussa painottuu kestävän ympäristörakentamisen huomioiminen.

Lappset-konsernille 50-vuotisen historiansa paras liikevaihto vuonna 2019, yli 70 MEUR23.3.2020 13:46:37 EETTiedote

Lappset-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 73 miljoonaa euroa (63,5 MEUR vuonna 2018), kasvua edellisvuodesta 15 %. Kaikki kolme liiketoiminta-aluetta kasvattivat liikevaihtoaan. Liikevoitto kehittyi myönteisesti lisääntyneen myynnin ja toimintojen tehostamisen ansiosta. Liikevoittoa kertyi 3,9 miljoonaa, kun se vuonna 2018 oli 2,9 miljoonaa euroa. Vuoden 2019 liikevoittoprosentti oli 5,3. Lappset Groupin viime vuoden liikevaihto oli konsernin 50-vuotisen historian paras ja liikevoitto toiseksi paras.

”Mäihä” voitti Imatran Ukonniemen toimintapuiston ideakilpailun12.2.2020 15:20:34 EETTiedote

Imatran kaupunki ja Lappset Group Oy järjestivät yhteistyössä aluesuunnittelun ideakilpailun viime vuonna kohteena Ukonniemen taimitarhan alue. Palkintolautakunta valitsi voittajaksi Hämeen ammattikorkeakoulun kahden opiskelijan tiimin ehdotuksen ”Mäihä”. Yleisöäänestyksen voittajaksi selvisi ehdotus ”imatraLAINE”. Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden varjoraadin valinta oli ”Voimala”. Kaikki palkitut kilpailutyöt olivat Hämeen ammattikorkeakoulun opiskelijoiden tekemiä ehdotuksia. Tulokset julkistettiin 12. helmikuuta 2020 Jyväskylässä pidetyillä Viherpäivillä.

Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä markkinoille tekonurmien täysin luonnollisen täyteaineen, puurouheen25.9.2019 09:18:44 EESTTiedote

Lappset Group on ollut ympäristöasioiden edelläkävijä yrityksen perustamisesta 1970-luvulta lähtien. Ilmastonmuutoksen torjumiseksi, urheilualueiden ympäristöystävällisyyden lisäämiseksi ja pelaajien turvallisuuden vahvistamiseksi Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä Euroopan markkinoille 100 % luonnollisen täyteaineen, Lappset Puurouheen. Puurouhe on rekisteröity tavaramerkki.