Lappset lahjoittaa yli 11 000 euroa Olympiarahastoon nuorten urheilijoiden tukemiseksi

Lappset Group Oy on päättänyt lahjoittaa viime vuoden lopulla olleen myyntikampanjansa tuotosta 11 611 euroa Olympiarahastolle nuorten urheilijoiden tukemiseen kohti lajinsa maailman huippua. Lahjoitus on osa Lappsetin yhteiskuntavastuuta.
Lappset lahjoittaa viime vuoden lopulla olleen myyntikampanjansa tuotosta 11 611 euroa Olympiarahastolle. Kuva: Olympiarahasto

Olympiarahaston varainhankinnasta vastaava johtaja Jaakko Sippola on iloinen Lappset Groupin tekemästä lahjoituksesta.

– Lahjoituksen tekee erityisen arvokkaaksi se, että lasten liikuntapaikoista tunnettu Lappset näkee yhteyden liikuntaan kannustavan ympäristön ja huippu-urheilun välillä. Huippu-urheilu ei ole muusta yhteiskunnasta erillinen saareke, vaan jatkumoa laajalle liikuntakulttuurille ja urheiluharrastukselle. Liikuntakipinä voi syttyä lasten liikuntapuistossa ja rakkaus lajiin urheiluseurassa. Kun liekki palaa täysillä, Olympiarahaston tehtävä on luoda nuorelle urheilijalle parhaat mahdolliset harjoitteluolosuhteet, joista urheilija voi ponnistaa, vaikka maailman huipulle, Sippola toteaa.

Nuoren urheilijan tie kohti maailman terävintä kärkeä kulkee harvoin lineaarisesti ylöspäin vaan matkan varrelle osuu lukuisia haasteita. Lahjoituksen kohdentamisella nuorten, huipulle tähtäävien urheilijoiden hyväksi Lappset haluaa olla tukemassa pitkäjänteistä toimintaa, johon kuuluvat laadukkaan valmennuksen rinnalla olennaisesti riittävä taloudellinen tuki urheilijalle, joka mahdollistaa harjoittelun lajikohtaisissa harjoitteluolosuhteissa.

– Liikunnallisen elämäntavan kaksi perusedellytystä ovat olosuhteet ja motivaatio. Olemme olleet luomassa olosuhteita kaikenikäisten ihmisten liikkumisen mahdollistamiseksi jo 50 vuoden ajan. Lahjoituksella haluamme olla vahvistamassa nuorten urheilijoiden taloudellisia edellytyksiä harjoitella määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti. Ulkokuntoilupuistot ovat yhä suositumpia, ja uusien toiminnallisuuksien ansiosta ne soveltuvat erinomaisesti huipulle tähtäävien urheilijoiden treeniympäristöiksi, Pohjoismaiden liiketoiminnan johtaja Erkki Ikäheimo kertoo.

Lappset on lahjoittanut osan kotimaassa vuosittain järjestettävän myyntikampanjan tuotosta yleishyödyllisiin tarkoituksiin useiden vuosien ajan, joiden yhteisarvo Olympiarahaston lahjoitus mukaan lukien on noin 65 000 euroa. Aikaisempien vuosien lahjoituskohteita ovat olleet muun muassa Uusi Lastensairaala sekä erilaiset lasten ja nuorten liikunnallisia harrastuksia järjestävät organisaatiot.

Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen on osa Lappset Group Oy:n yhteiskuntavastuuta.

lappset.fi #lappsetgroup @LappsetGroup

Erkki Ikäheimo, Pohjoismaiden liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 535 9962, erkki.ikaheimo@lappset.com

Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen on osa Lappsetin yhteiskuntavastuuta. Kuva: Lappset Group Oy / Flatlight Creative

020 775 0100http://www.lappset.fi

Lappset Group Oy on Rovaniemellä toimiva perheomisteinen yritys, joka valmistaa leikki- ja liikuntapaikkoja, teemoitettuja aktiviteettipuistoja, harraste- ja urheilukenttiä sekä puisto- ja kadunkalusteita. Kansainvälisesti toimivaan konserniin kuuluu 15 tytäryhtiötä 9 eri maassa. Tuotantolaitoksia konsernilla on Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa ja Hollannissa. Kansainvälinen jakelijaverkosto ulottuu noin 60 eri maahan Euroopasta Lähi-Itään, Aasiaan ja Australiaan sekä Pohjois-Amerikkaan. Konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 73 MEUR, ja sen palveluksessa on yli 400 eri alan ammattilaista.

Lappset-konsernin tulostiedote vuodelta 20238.3.2024 09:46:14 EET | Tiedote

Rovaniemeläisen leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, teemapuistoja sekä puisto- ja kadunkalusteita valmistavan Lappset Groupin vuoden 2023 tulos jäi odotettua vaisummaksi. Inflaatiopaineet lieventyivät loppuvuonna mutta korot pysyivät edelleen korkealla, viivästyttäen talouden elpymistä. Tämä heijastui selkeästi eri markkina-alueilla ja asiakassegmenteissä, aiheuttaen merkittäviä eroja yksittäisten maiden välillä.

First of two playgrounds donated from Finland opens in Lviv, Ukraine7.6.2023 12:21:37 EEST | Press release

Finnish companies and individuals have teamed up to build kids’ playgrounds in Lviv and Kyiv, Ukraine, and the first playground is now ready. This “Joy of Play” project is run by the Hartwall family, and the key partners are kids’ wear brand Reima and play facilities producer Lappset Group. Additionally, donations from dozens of other corporations and private individuals through the Ukrainaid initiative are enabling the building of the two playgrounds.

Ensimmäinen suomalaisten lahjoittama leikkikenttä aukeaa Ukrainan Lvivissä7.6.2023 12:13:59 EEST | Tiedote

Suomalaiset yritykset ja yksityishenkilöt ovat yhdistäneet voimansa rakentaakseen ukrainalaisille lapsille leikkikentät Lviviin ja Kiovaan, ja ensimmäinen leikkikenttä on nyt avattu. Joy of Play yhteistyön aloitteentekijä on Hartwallin perhe. Projektin pääkumppanit ovat lastenvaatemerkki Reima ja leikki- ja liikuntavälineiden tuottaja Lappset. Myös kymmenien muiden yritysten ja yksityisten lahjoitukset Ukrainaid-tukihankkeen kautta mahdollistavat näiden kahden leikkikentän rakentamisen.