Lappset tuo markkinoille muumiteemaisen leikkivälinemalliston, Muumitalon piha ensimmäisenä

Lappset Group julkistaa Suomessa ja Ruotsissa Moomin Play by Lappset -tuotesarjan, jonka ensimmäinen osa on Muumitalon piha –kokonaisuus. Uusi mallisto koostuu eri Muumihahmoille suunnitelluista aluekokonaisuuksista ja yksittäisistä muumiteemaisista leikkipaikkavälineistä. Näiden lisäksi Lappsetin teemapuistoista vastaavalla yksiköllä Lappset Creativella on mahdollisuus suunnitella ja tuottaa muumiteemaisia aktiviteettipuistoja valituille markkinoille.

Muumitalon piha on ensimmäinen Lappsetin muumiteemaisen leikkivälinesarjan tuotekokonaisuus. Seitsemän metriä korkea Muumitalo kätkee sisäänsä runsaasti leikkitoiminteita. Havainnekuva: Lappset Group Oy/MyDesign -palvelu

Muumitalon pihan keskiössä on seitsemän metrin korkeuteen kohoava Muumitalo lukuisine leikkitoiminteineen. Talon lisäksi kokonaisuus sisältää Muumimamman puutarhan, puron ylitse kaartuvan sillan, tasapainoilutasoja ja riippumaton. Leikkikokemusta elävöittää osaltaan kokonaisuuteen suunniteltu turva-alusta tekonurmineen.

- Yhteistyö Muumi-brändin kanssa käynnistyi alkuvuodesta tehdyn sopimuksen myötä. Yhteistyömme vahvistaa suomalaisen kulttuurin ja muotoilun asemaa kansainvälisillä markkinoilla. Uusi leikkivälinemallisto laajentaa teemoitettujen leikkikenttien tarjontaa. Muumiteemaisen leikkivälinesarjan lisäksi meillä on mahdollisuus suunnitella ja tuottaa muumiteemaisia aktiviteettipuistoja valituille markkinoille, toimitusjohtaja Tero Ylinenpää sanoo.

Muumiteemainen mallisto on suunniteltu inspiroimaan päiväkoti- ja ala-asteikäisiä lapsia, tukemaan heidän oppimistaan sekä luomaan lapsille aitoon Muumitarinoiden ympäristöön liittyvän kokemuksen. Mallisto sisältää eri hahmoille suunniteltuja aluekokonaisuuksia ja yksittäisiä Muumien teemaan sopivia leikkipaikkavälineitä. Tuotekokoelma on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä Muumi-tavaramerkkiä hallinnoivan Moomin Characters Oy:n kanssa.

Lappsetin Muumimalliston leikkipaikkatuotteet on suunniteltu julkisiin puistoihin ja ulkotiloihin, jolloin ne ovat maksuttomia ja kaikkien yhdenvertaisesti käytettävissä olevia.

Muumiteemaisen sarjan tuotekokonaisuudet, kuten Muumitalon piha, ja muut teemaan liittyvät leikkipaikkavälineet tukevat Muumien arvoja. Muumit arvostavat ystävyyttä, rohkeutta, suvaitsevaisuutta, yhdenvertaisuutta ja kunnioittavat luontoa.

Muumitalon eri kerroksissa on erilaisia leikkitoiminteita

Muumitalon ensimmäinen kerros on suunniteltu pienille lapsille. Kuten alkuperäisissä Muumitarinoissa, tässä kerroksessa sijaitsee keittiö, jossa lapset voivat leikkiä Muumimamman tavoin keittiöpuuhia. Ensimmäisestä kerroksesta voi liukua liukumäkeä pitkin Muumimamman puutarhaan. Tästä kerroksesta löytyy myös mm. salakäytävä.

Toinen kerros on omistettu Muumipapalle. Sieltä löytyvät muun muassa ystävät -peli ja Muumipapan karttapallo. Toiseen kerrokseen pääsee tikkaita kiipeillen.

Kolmannessa kerroksessa sijaitsee Muumipeikon huone, jossa voi pelata lohikäärmepeliä, tutustua Muumilaakson karttaan tai tiirailla horisonttiin leikkikaukoputkella. Tilasta voi poistua vaikkapa pitkää putkiliukumäkeä pitkin.

Tuotesarjaan kuuluvat aluekokonaisuudet ja yksittäiset tuotteet ovat Euroopassa voimassa olevan EN1176 –turvallisuusstandardin mukaisia.

Moomin Play by Lappset -mallisto liittyy huhtikuussa 2019 julkistettuun Moomin Characters Oy:n kanssa tehtyyn yhteistyösopimukseen, jonka mukaan Lappset Group voi valmistaa muumiteemaisia leikkipaikkavälineitä ja aktiviteettipuistoja valituille markkinoille.

Toimitusjohtaja Tero Ylinenpää, puh. +358 40 0290 234, tero.ylinenpaa@lappset.com

Muumitalon piha tarjoaa lapsille muumiteemaisia leikkielämyksiä kolmessa kerroksessa ja Muumitaloa ympäröivässä pihassa. Muumitalon lisäksi kokonaisuuteen kuuluvat Muumimamman puutarha, puron ylittävä silta, riippukeinu ja taloa ympäröivä keinonurminen turva-alustasta. Havainnekuva: Lappset Group Oy/MyDesign -palvelu

Lappset Group Oy on Euroopan johtavia leikki- ja liikuntapaikkavälineiden, teemapuistojen, urheilutuotteiden sekä puisto- ja kadunkalusteiden valmistajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 63,5 MEUR. Lappset -konsernin palveluksessa on yli 400 asiantuntijaa yhdeksässä eri maassa. Konsernin kansainvälinen jakelijaverkosto ulottuu noin 60 eri maahan Euroopasta Lähi-Itään, Aasiaan, Australiaan ja Pohjois-Amerikkaan.

Muumit ja Lappset aloittavat aktiviteettipuistoja koskevan yhteistyön12.4.2019 09:25:50 EESTTiedote

Muumien tavaramerkkilisenssiä hallinnoiva Bulls, Moomin Characters ja Lappset Group Oy ovat solmineet muumiteemaisia aktiviteettipuistoja ja muumiteemaista leikkipaikkavälinesarjaa koskevan yhteistyösopimuksen. Sen mukaan Lappsetin aktiviteettipuistoista vastaava liiketoimintayksikkö Lappset Creative alkaa suunnitella ja toimittaa muumiteemaisia aktiviteettipuistoja valituilla markkinoilla. Lisäksi sopimus mahdollistaa muumiteemaisen leikkipaikkavälinemalliston tuottamisen globaaleille markkinoille.

Lappset Group -konsernin vuoden 2018 liikevaihto nousi uusiin ennätyslukemiin20.3.2019 09:03:37 EETTiedote

Lappset Group -konsernin liikevaihto kasvoi voimakkaasti tilikaudella 2018. Konsernin liikevaihto nousi 63,5 miljoonaan euroon (50,8 MEUR vuonna 2017), kasvua 25 % edellisvuoteen verrattuna. Konsernin kaikki kolme liiketoimintadivisioonaa ylittivät myyntitavoitteensa. Konsernin liikevoitto tilikaudella 2018 oli 2,9 miljoonaa euroa, 4,5 % liikevaihdosta, (3,1 MEUR 2017). Liikevoiton pienentyminen johtui lähinnä henkilöstökustannusten noususta ja urakointiin liittyneistä kannattavuushaasteista. Konsernin omavaraisuusaste oli 56,1 %.

Lappset Group Oy vahvistaa teemapuisto-osaamistaan ostamalla osake-enemmistön Kuopiossa toimivasta Fantasia Works Oy:stä4.9.2018 09:10:29 EESTTiedote

Rovaniemellä toimiva perheyritys Lappset Group Oy vahvistaa teemapuistojen liiketoimintaan liittyvää osaamistaan ostamalla 51 prosenttia Kuopiossa toimivan Fantasia Works Oy:n osakekannasta. Osakekauppa kasvattaa Lappsetin teemoitettujen aktiviteettipuistojen liiketoiminnan Lappset Creativen osaamista ja kapasiteettia erityisesti suunnittelun sekä erikoistuotannon osalta. Kauppa solmittiin Kuopiossa 3. syyskuuta 2018. Osakekaupan hintaa ei julkisteta.

Lappsetille historiansa suurin teemapuistokauppa kansainvälisen Merlin Entertainmentsin kanssa3.5.2018 14:14:10 EESTTiedote