Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.

Kuopion Portin viimeinen rakennusvaihe käynnistyy kesällä. Sen valmistuttua Kuopion Portin alueella on yli 200 asuntoa, merkittävä määrä työpaikkoja, monipuolisia palveluita ja pysäköintilaitos.

C-vaiheen liike- ja toimitilojen vuokrausaste jo yli 60 prosenttia

Kuopion rautatieaseman ja matkakeskuksen väliin valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintilaitos ja matkakeskus. Kuopion Portin A-vaiheen kaikki tilat on vuokrattu ja B-vaiheen toimitiloista on vuokraamatta vain yksi 32 m2:n tila, joka soveltuu toimistoksi tai liiketilaksi. Viimeisen C-vaiheen liike- ja toimitilojen vuokrausaste on tällä hetkellä 64 %.

Kuopion Portin liike- ja toimistotilojen vuokraus on edennyt hyvin hankkeen alusta lähtien. Portista tulee Kuopioon merkittävä työnteon ja urbaanin asumisen keskus julkisen liikenteen solmukohtaan. Kuopion Porttiin avataan päiväkodin lisäksi mm. päivittäistavarakauppa, pankki, lounas- ja pikaruokaravintolat ja parturiliike, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n Itä-Suomen aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Asuntojen kysyntä pysynyt hyvänä

Kuopion Porttiin rakennetaan kolme asuintornia, joista ensimmäinen Asunto Oy Kuopion Aseman Torni valmistui tammikuussa 2020. Toisen asuintornin Asunto Oy Kuopion Aseman Väylän rakentaminen on hyvässä vauhdissa. 17-kerroksinen Aseman Väylä valmistuu arviolta tammikuussa 2021. Nyt käynnistetään kolmannen asuintornin Asunto Oy Kuopion Aseman Kärjen rakentaminen. Aseman Kärjestä tulee 15-kerroksinen ja sen ylimmäiseen kerrokseen tulee taloyhtiön sauna ja terassi.

Asuntojen kysyntä on pysynyt koko hankkeen ajan hyvänä ja asuntoja on myyty suunnitelmiemme mukaisesti. Asuntojen houkuttelevuutta on kasvattanut muun muassa se, että ne sijaitsevat keskeisellä paikalla, lähellä monipuolisia palveluita ja sujuvia liikenneyhteyksiä. Kokonaisuudessaan Kuopion Portin hanke on edennyt alkuperäisten suunnitelmiemme mukaisesti, mikä on harvinaista useamman vuoden kestävissä hankkeissa. Voidaankin sanoa, että Kuopion Portin hankkeelle on ollut selvä tilaus, iloitsee Risto Pekkarinen.

Risto Pekkarinen
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Itä-Suomi
risto.pekkarinen@lapti.fi

Kuopion Porttin kolmannen tornitalon rakentaminen käynnistyy.
Kuopion Portin palvelut

LAPTI LYHYESTI

Rakennusliike Lapti Oy on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 340 miljoonaa euroa ja palveluksessa oli yli 600 henkilöä. lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle30.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.

Lapti suunnittelee ekologisen kolmen talon rivitaloyhtiön rakentamista Ristonmaalle Jyväskylään16.6.2020 12:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee Jyväskylään Jyväsjärven kupeeseen Ristonmaalle rivitaloyhtiön Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovin rakentamista. Taloyhtiö sijaitsee osoitteessa Tienristi 1. Kaskenhoviin tulee yhteensä 14 asuntoa kolmeen puurunkoiseen rivitaloon. Asuntojakauma painottuu perheasuntoihin 81,5 m2:n kolmioista tilaviin 121,5 m2:n viiden huoneen asuntoihin. Kohde valmistuu syksyllä 2021.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa Huikkaan alueelle Tampereelle20.5.2020 13:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Hakametsän itäpuolella sijaitsevan Huikkaanaukion läheisyyteen Ali-Huikkaantielle kaksi nelikerroksista kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 54 huoneistoa. Asunto Oy Huikkaan Harmonian asuntotarjonta on monipuolinen. Taloihin on suunniteltu asuntoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Harri Mäkiaho Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Rakentaminen on käynnissä ja talot valmistuvat kesällä 2021.

Lapti rakentaa kaksi hirsikerrostaloa Pudasjärvelle4.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja Pudasjärven Vuokratalot Oy ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen Pudasjärven keskustaan rakennettavasta kahdesta hirsikerrostalosta. Rakennukset ovat 4-kerroksisia, hirsivaippaisia kerrostaloja, joihin tulee yhteensä 53 asuntoa ja liiketiloja. Hirsikerrostalot nousevat Pudasjärven keskustaan, kaupungintalon viereiselle tontille. Rakennustyöt käynnistyvät huhtikuussa maanrakennustöillä. Kohteen hirret toimittaa Kontiotuote Oy. Talot valmistuvat syksyllä 2021. Hankkeen arvo on noin 9,5 miljoonaa euroa.