Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.

Taidetta elävöittämään ympäristöä

Viime vuosina taide ja rakentaminen ovat yhdistyneet useiden asuinalueiden rakentamisessa tavoitteena elämyksellisen, mieleenpainuvan ja erilaisen asuinalueen syntyminen. Uudella Hervantajärven asuinalueella taidetta tuodaan osaksi kaupunkikuvaa Makkarajärvenkadun varrelle rakennettaville tonteille.

Laptin kohteen Asunto Oy Hervantajärven Aarteen itäiselle seinälle kiinnitetään kuvanveistäjä Petri Kiviniemen teos sudenkorennosta, joka kuvaa alueella esiintyvää ja suojeltua sirolampikorentoa. Teos tulee olemaan kooltaan noin kaksi metrinen ja se tehdään kiillotetusta ja peilaavasta ruostumattomasta teräksestä.

Olemme tyytyväisiä, että saamme olla ensimmäisten rakentajien joukossa käynnistämässä Hervantajärven toisen kaavavaiheen asuinalueen rakentumista. Paikka on ainutlaatuinen ja erittäin mielenkiintoinen raitiotieyhteyden sekä Hervantajärven erinomaisten virkistysalueiden läheisyyden ansiosta. Nyt rakennettava Asunto Oy Hervantajärven Aarre muodostuu 54 asunnon viisikerroksisesta kerrostalosta. Asuntojakauma on monipuolinen, joten Aarteesta löytyy asuntoja moneen tarpeeseen, kertoo Tampereen alueen projektipäällikkö Arttu Similä Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Projektipäällikkö Arttu Similä
Rakennusliike Lapti Oy Pirkanmaa
arttu.simila@lapti.fi

Osassa Asunto Oy Hervantajärven Aarteen ylimmän kerroksen asunnoista on normaalia korkeampi huonekorkeus, joka mahdollistaa lisätilaa tuovan parven rakentamisen.

Rakennusliike Lapti Oy on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 340 miljoonaa euroa ja palveluksessa oli yli 600 henkilöä. lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Lapti suunnittelee ekologisen kolmen talon rivitaloyhtiön rakentamista Ristonmaalle Jyväskylään16.6.2020 12:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee Jyväskylään Jyväsjärven kupeeseen Ristonmaalle rivitaloyhtiön Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovin rakentamista. Taloyhtiö sijaitsee osoitteessa Tienristi 1. Kaskenhoviin tulee yhteensä 14 asuntoa kolmeen puurunkoiseen rivitaloon. Asuntojakauma painottuu perheasuntoihin 81,5 m2:n kolmioista tilaviin 121,5 m2:n viiden huoneen asuntoihin. Kohde valmistuu syksyllä 2021.

Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa Huikkaan alueelle Tampereelle20.5.2020 13:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Hakametsän itäpuolella sijaitsevan Huikkaanaukion läheisyyteen Ali-Huikkaantielle kaksi nelikerroksista kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 54 huoneistoa. Asunto Oy Huikkaan Harmonian asuntotarjonta on monipuolinen. Taloihin on suunniteltu asuntoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Harri Mäkiaho Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Rakentaminen on käynnissä ja talot valmistuvat kesällä 2021.

Lapti rakentaa kaksi hirsikerrostaloa Pudasjärvelle4.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja Pudasjärven Vuokratalot Oy ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen Pudasjärven keskustaan rakennettavasta kahdesta hirsikerrostalosta. Rakennukset ovat 4-kerroksisia, hirsivaippaisia kerrostaloja, joihin tulee yhteensä 53 asuntoa ja liiketiloja. Hirsikerrostalot nousevat Pudasjärven keskustaan, kaupungintalon viereiselle tontille. Rakennustyöt käynnistyvät huhtikuussa maanrakennustöillä. Kohteen hirret toimittaa Kontiotuote Oy. Talot valmistuvat syksyllä 2021. Hankkeen arvo on noin 9,5 miljoonaa euroa.