Lapti rakentaa Asuntoyhtymälle lähes 100 asuntoa Keimolaan Vantaalle

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt esisopimuksen Asuntoyhtymä Group Oy:n kanssa Asunto Oy Vantaan Ruutulipun kolmen 6-kerroksisen terassitalon rakentamisesta Keimolaan Vantaalle. Taloihin tulee yhteensä 97 asuntoa 28 m2:n yksiöistä 67 m2:n neljän huoneen asuntoihin. Autopaikat on sijoitettu autokatokseen ja talojen piha-alueille. Autokatokset yhdistetään asuinrakennuksiin pergolalla.
Asunto Oy Vantaan Ruutulipun terassitalojen julkisivujen väritys toistuu tonttia rajaavissa muureissa, aidoissa ja pergoloissa.

Keimolaan Vantaalle, entisen Keimolan moottoriurheilukeskuksen alueelle nousee asuntoja noin 2500 ihmiselle. Alueen historia on tuotu nykypäivään Keimolan kadunnimissä. Esimerkiksi Laptin rakenteilla olevat talot nousevat Ajolenkki-nimiselle kadulle, joka on ollut osa vanhaa ajorataa. Alueella on myös Lincolnin aukio, joka on nimetty radan perustajan, kilpa-autoilija Curt Lincolnin muistoksi.

Pääkaupunkiseutu kasvaa huimaa vauhtia ja tarve laadukkaille vuokra-asunnoille on kova. Kivistö ja Keimola ovat sekä autoilevalle että julkisilla kulkuvälineillä liikkuvalle helposti saavutettavia, joskin samalla hyvin luonnonläheisiä ja viihtyisiä asuinalueita. Asuntoyhtymälle on tärkeää tuottaa asuntoja joissa asukkaamme viihtyvät ja joissa on hyvä elää tasapainoista elämää. Yhteistyö Laptin kanssa on ollut mutkatonta ja hedelmällistä ja odotammekin innolla pääsevämme toivottamaan uudet asukkaat tervetulleiksi jo ensi kesänä!, kertoo Jaakko Niskanen Asuntoyhtymä Group Oy:stä.

Neuvottelut Suomen Asuntoyhtymän kanssa sujuivat hyvässä hengessä ja löysimme nopeasti Asuntoyhtymän tarpeisiin vastaavan ratkaisun. Tehty esisopimus vahvistaa Laptin asemaa monipuolina rakentajana myös pääkaupunkiseudulla, toteaa sijoittaja-asiakkuuksista vastaava johtaja Antti Pekkarinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

On hienoa päästä toteuttamaan Vantaan Ruutulipun rakentaminen yhteistyössä Asuntoyhtymän kanssa. Talojen rakentaminen on hyvässä vauhdissa, ja ne valmistuvat kesällä 2021. Keimolan alueelle on asetettu korkeat laatuvaatimukset mm. arkkitehtuurille ja ympäristötaiteen toteuttamiselle. Laptin rakenteilla olevan Vantaan Ruutulipun terassitalojen julkisivuissa, muureissa, aidoissa ja pergoloissa toistuvat värilliset pysty- ja vaakaelementit. Nämä muodostavat yhdessä sisäänkäyntejä korostavan taideaiheen, kuvailee Etelä-Suomen aluejohtaja Sami Alanen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Sijoittaja-asiakkuuksista vastaava johtaja Antti Pekkarinen

Aluejohtaja Sami Alanen

Asuntoyhtymä Group Oy
Toimitusjohtaja Jaakko Niskanen

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Asuntoyhtymä lyhyesti

Asuntoyhtymä on kotimainen asuntosijoitusyhtiö, joka rakennuttaa vuokrakoteja maamme kasvukeskuksiin. Omistamme tällä hetkellä noin 3000 vuokrakotia ja pyrkimyksenämme on jatkossakin kyetä rakennuttamaan asiakkaidemme tarpeisiin sopivia asuinkokonaisuuksia.