Lapti rakentaa eQ:n asuntorahastolle 83 uutta asuntoa Vantaan Koivuhakaan

Rakennusliike Lapti Oy ja eQ:n asuntorahasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen kerrostalon ja siihen tulevien liiketilojen rakentamisesta Vantaan Koivuhakaan. Asunto Oy Vantaan Koivunlehti on 4-8 kerroksinen kerrostalo, johon tulee yhteensä 83 vuokra-asuntoa yksiöistä neljän huoneen perheasuntoihin sekä vuokrattavia liiketiloja. Autopaikat on sijoitettu autokatokseen ja talon piha-alueelle. Hanke toteutetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa kohteen suunnittelusta ja rakentamisesta. Vantaan Koivunlehden rakentaminen käynnistyy keväällä 2021 ja talo valmistuu syksyllä 2022.

Lapti rakentaa eQ:n asuntorahastolle 83 uutta asuntoa Vantaan Koivuhakaan.

Asunto Oy Vantaan Koivunlehti rakennetaan Koivuhakaan osoitteeseen Puutarhatie 7, Vantaa. Koivuhaka sijaitsee Tikkurilan ja Aviapoliksen välissä. Alueen halki kulkeva Tikkurilantie toimii alueen pääväylänä, josta on erinomaiset yhteydet Tikkurilan keskustaan ja lentoasemalle. Tikkurilantielle suunnitellaan raitiotieyhteyttä, joka kulkee Mellunmäen metroasemalta Tikkurilaan ja sieltäJumbon ja Flamingon kauppa- ja vapaa-ajan keskittymän kautta Aviapolikseen ja lentoasemalle.

Tämä uusi 83 asunnon kohde sopii mainiosti rahastollemme ja tarjoaa valmistuessaan laadukasta asumista niin sinkuille kuin perheillekin. Yhteistyö Rakennusliike Laptin kanssa on lähtenyt hyvin käyntiin ja toivomme sen jatkuvan tulevaisuudessakin, sanoo sijoitusjohtaja Markus Pitkänen eQ Varainhoito Oy:stä. eQ:n asuntorahasto sijoittaa asuntoihin pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa. Rahaston sijoituskapasiteetti tulee olemaan yli 300 miljoonaa euroa, mikä mahdollistaa noin 1500 asunnon toteuttamisen.

Neuvottelut eQ:n kanssa sujuivat hyvässä hengessä ja löysimme nopeasti heidän tarpeisiinsa vastaavan ratkaisun. Tehty sopimus vahvistaa Laptin asemaa monipuolina rakentajana, toteaa sijoittaja-asiakkuuksista vastaava johtaja Antti Pekkarinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Olemme tyytyväisiä päästessämme toteuttamaan Vantaan Koivunlehden rakentamisen yhteistyössä eQ:n kanssa. Työt tontilla käynnistyvät maanrakennustöillä kevään 2021 aikana. Kohde luovutetaan asiakkaalle syksyllä 2022, kertoo Etelä-Suomen aluejohtaja Sami Alanen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Markus Pitkänen, sijoitusjohtaja
eQ Varainhoito Oy

Antti Pekkarinen, johtaja, sijoittaja-asiakkuudet

Sami Alanen, Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi

Lapti rakentaa eQ:n asuntorahastolle 83 uutta asuntoa Vantaan Koivuhakaan.

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä.www.lapti.fi

eQ lyhyesti

eQ-konserni on kotimainen Varainhoitoon ja Corporate Finance -toimintaan keskittyvä yhtiöryhmä. eQ Varainhoito tarjoaa monipuolisia varainhoitopalveluita (ml. pääomarahastot ja kiinteistövarainhoito) sekä instituutioasiakkaille että yksityishenkilöille. Konsernin hallinnoitavat varat ovat 9,0 miljardia euroa. Konserniin kuuluva Advium Corporate Finance tarjoaa yritys- ja kiinteistöjärjestelyihin sekä pääomajärjestelyihin liittyviä palveluja. www.eq.fi

Emäkosken ja Myllyhaan koulut harjakorkeudessa, sisätyöt käynnissä24.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Nokian kaupungille Emäkosken yläkoulun 550 oppilaalle ja Myllyhaan koulun 450 alakoululaiselle. Koulujen rakennustyöt käynnistyivät kesällä 2020 ja ovat edenneet sisätyövaiheeseen. Koulut rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Koulujen rakentamisessa noudatetaan Kuivaketju10-toimintamallia sekä puhtaan rakentamisen periaatteita, jolloin työmaan pölynhallinnalle on asetettu yhteisesti sovitut laatutavoitteet.

Laptin tilinpäätöstiedote 2020: vahva vuosi takana ja lupaava näkymä vuodelle 202122.3.2021 08:30:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy:n liikevaihto oli 277,6 miljoonaa euroa vuodelta 2020 (311,2 miljoonaa euroa tilikaudella 2019). Laptin kannattavuus säilyi hyvällä tasolla. Liiketulos oli 16,6 miljoonaa euroa (25,6 miljoonaa euroa) eli 6% (8,2 %) liikevaihdosta. Tilikauden tulos oli 11,7 (19,7) miljoonaa euroa eli 4,2 % (6,4 %) liikevaihdosta. Hyvän tuloksen myötä vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi myös hyvänä, ollen 47,5 %:n (47,8 %). Tilikauden päättyessä yhtiössä työskenteli 569 henkilöä.