Lapti rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin Kemiin

Rakennusliike Lapti Oy ja Kemin kaupunki ovat allekirjoittaneet sopimuksen hirsirakenteisen päiväkodin rakentamisesta Pajarinrantaan Kemiin. Päiväkotiin tulee hoitopaikka yhteensä 198 lapselle. Rakennukseen sijoittuu myös kaupungin vuorohoitoyksikkö, johon tulee 10 yöhoitopaikkaa. Rakennusliike Lapti vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Päiväkodin rakennustyöt ovat käynnissä ja se valmistuu syksyllä 2021.

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin lähes 200 lapselle Kemin Pajarinrantaan. Havainnekuva.

Ympäristöystävällisyys on otettu huomioon päiväkodin suunnittelu- ja rakentamisen ratkaisuissa Kemin kaupungin Vihreä ja kestävä Kemi -linjausten mukaisesti. Käytännössä nämä näkyvät mm. hirren käyttämisenä rakennusmateriaalina, rakennuksen energiatehokkuutena ja pienempänä hiilijalanjälkenä. Päiväkodin hyvään sisäilmaan vaikuttavat myös sisustuksessa käytettävät vähäpäästöiset materiaalit ja kalusteet.

Kemin kaupunki on profiloitunut vahvasti kiertotalouden ja ekologisempien toimintatapojen aktiiviseksi kehittäjäksi. Uusissa hankkeissa urakoitsijavalintaan vaikuttavat myös laadulliset tekijät, kuten energiatehokkuus, hiilijalanjälki, tilojen ja pihan käytettävyys ja toimivuus sekä arkkitehtuuri. Uusi päiväkoti tulee tarjoamaan päiväkodin henkilökunnalle ja lapsille tarpeen mukaiset ja sisäilmaltaan terveelliset tilat, jotka mahdollistavat päiväkotitoiminnalle sujuvan arjen. Suunnitelmissa on, että päiväkodin pihalle sijoitettaisiin valotaideteos, kertoo kaupunginarkkitehti Kaisa-Mari Immonen Kemin kaupungilta.

On hienoa päästä toteuttamaan Kemin päiväkodin rakentaminen yhteistyössä Kemin kaupungin kanssa. Pajarinrantaan nouseva päiväkoti tulee tarjoamaan lapsille virikkeelliset ja huolella rakennetut tilat, joissa on otettu huomioon kestävä kehitys, iloitsee Pohjois-Suomen aluejohtaja Mikko Lohi Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Mikko Lohi
Aluejohtaja
mikko.lohi@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Kuopion Portin B-vaihe valmistuu – matkustajien palveluja otetaan käyttöön29.1.2021 09:00:00 EETTiedote

Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin B-vaihe valmistuu 29.1.2021. Kuopion Porttiin valmistuu 17-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 5383 m2. Samalla avautuu käyttöön matkustajien palvelutiloja ja ratapihalle johtava uusi asematunneli. Tornitaloon valmistuu 1.2.2021 Asunto Oy Kuopion Aseman Väylä. Aseman Väylässä on 79 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-17 kerroksissa.

Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto ja Rakennusliike Lapti ovat sopineet Kuopion Portin toisen vaiheen, eli B -osan kaupasta12.1.2021 09:00:00 EETTiedote

Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto ja Rakennusliike Lapti Oy ovat sopineet Kuopiossa sijaitsevan Kuopion Portin toisen vaiheen, eli B-osan toimisto- ja liiketilakokonaisuuden kaupasta. LEED Gold-sertifioitavan hybridihankkeen toinen osa, eli B-osa valmistuu vuoden 2021 alussa. Valmistuvan B-osan vuokrattava pinta-ala on noin 5,400 kerrosneliömetriä.

Lapti on voittanut Hämeenlinnan kaupungin Kaurialan koulun kilpailutuksen25.11.2020 12:00:00 EETTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on voittanut Hämeenlinnan kaupungin Kaurialan koulun kilpailutuksen. Hankkeen urakkasopimus allekirjoitetaan joulukuussa. Kaurialan kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Allekirjoitettavan sopimuksen mukaan Rakennusliike Lapti vastaa hankkeen suunnittelusta ja rakentamisesta yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien kanssa. Hankkeen arvo on 13,7 miljoonaa euroa. Kaurialan koulun rakentaminen alkaa keväällä 2021 ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa.