Lapti rakentaa Taalerille Turkuun 64 vuokra-asuntoa

Rakennusliike Lapti ja Taaleri Vuokrakoti Ky ovat allekirjoittaneet KVR-urakkasopimuksen Taalerille rakennettavan vuokra-asuntokohteen suunnittelusta ja toteuttamisesta. Kiinteistö sijaitsee Turussa Herttuankulman alueella. Rakennustyöt käynnistyvät heti, ja kohde valmistuu toukokuussa 2022.

Rakennusliike Lapti rakentaa Taalerille 64 vuokra-asuntoa Herttuankulman alueelle Turkuun. Havainnekuva: Schauman Arkkitehdit

Malin Trällin kuja 1:een rakennettava Asunto Oy Turun Herttuankulman Serpentti sijoittuu Tukholmankadun ja Nosturikadun kulmassa sijaitsevaan asuinkortteliin. Herttuankulman Serpentti on 8-kerroksinen asuinkerrostalo, johon tulee yhteensä 64 vuokra-asuntoa. Asunnot ovat yksiöitä, kaksioita ja kolmioita. Asunnot ovat Laptin tapaan hyvin suunniteltuja. Asumisen laatuun ja mukavuuteen panostaminen näkyy käytännöllisinä pohjaratkaisuina sekä kulutusta kestävinä materiaalivalintoina. Kaikkiin asuntoihin kuuluu lasitettu parveke, ranskalainen parveke tai asuntopiha. Taloyhtiön yhteisen saunatilan pihaterassi sijaitsee pihakannella päällä. Pysäköintipaikat sijaitsevat pääosin autosuojassa pihakannen alla.

Yhteistyömme Taalerin kanssa vastaa hyvin Turun kasvavaan vuokra-asuntojen kysyntään. Herttuankulma on osa uutta Turun Linnakaupunkia, jota rakennetaan pyöräily- ja kävelyetäisyydelle kaupungin ydinkeskustasta. Herttuankulman alueesta tulee elävä ja monipuolinen elinympäristö erilaisine kauppoineen, kahviloineen ja ravintoloineen, kertoo Lounais-Suomen aluejohtaja Kari Mäkelä Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Turkuun rakennettavat uudet vuokra-asunnot soveltuvat hienosti strategiaamme ja täydentävät mainiosti Vuokrakoti-rahastomme kohtuuhintaista asuntotarjontaa Suomen kasvukeskuksissa. Nyt solmittu urakkasopimus jatkaa myös hyvää yhteistyötämme Laptin kanssa, toteaa Taaleri Kiinteistöjen salkunhoitaja Jan Hellman.

Neuvottelut Taalerin kanssa sujuivat hyvässä hengessä ja löysimme nopeasti heidän tarpeisiinsa vastaavan ratkaisun. Tehty sopimus vahvistaa Laptin asemaa monipuolisena rakentajana, sanoo sijoittaja-asiakkuuksista vastaava johtaja Antti Pekkarinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Rakennusliike Lapti Oy Lounais-Suomi
Kari Mäkelä, aluejohtaja

Antti Pekkarinen, johtaja, sijoittaja-asiakkuudet

Taaleri Kiinteistöt
Salkunhoitaja Jan Hellman

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä.www.lapti.fi

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssiryhmä, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taalerilla oli vuoden 2020 lopussa hallinnoitavia varoja 7,6 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita yli 6 000. Taaleri Oyj:llä on noin 6 000 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Emäkosken ja Myllyhaan koulut harjakorkeudessa, sisätyöt käynnissä24.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Nokian kaupungille Emäkosken yläkoulun 550 oppilaalle ja Myllyhaan koulun 450 alakoululaiselle. Koulujen rakennustyöt käynnistyivät kesällä 2020 ja ovat edenneet sisätyövaiheeseen. Koulut rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Koulujen rakentamisessa noudatetaan Kuivaketju10-toimintamallia sekä puhtaan rakentamisen periaatteita, jolloin työmaan pölynhallinnalle on asetettu yhteisesti sovitut laatutavoitteet.

Lapti rakentaa eQ:n asuntorahastolle 83 uutta asuntoa Vantaan Koivuhakaan23.3.2021 10:23:30 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja eQ:n asuntorahasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen kerrostalon ja siihen tulevien liiketilojen rakentamisesta Vantaan Koivuhakaan. Asunto Oy Vantaan Koivunlehti on 4-8 kerroksinen kerrostalo, johon tulee yhteensä 83 vuokra-asuntoa yksiöistä neljän huoneen perheasuntoihin sekä vuokrattavia liiketiloja. Autopaikat on sijoitettu autokatokseen ja talon piha-alueelle. Hanke toteutetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa kohteen suunnittelusta ja rakentamisesta. Vantaan Koivunlehden rakentaminen käynnistyy keväällä 2021 ja talo valmistuu syksyllä 2022.

Laptin tilinpäätöstiedote 2020: vahva vuosi takana ja lupaava näkymä vuodelle 202122.3.2021 08:30:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy:n liikevaihto oli 277,6 miljoonaa euroa vuodelta 2020 (311,2 miljoonaa euroa tilikaudella 2019). Laptin kannattavuus säilyi hyvällä tasolla. Liiketulos oli 16,6 miljoonaa euroa (25,6 miljoonaa euroa) eli 6% (8,2 %) liikevaihdosta. Tilikauden tulos oli 11,7 (19,7) miljoonaa euroa eli 4,2 % (6,4 %) liikevaihdosta. Hyvän tuloksen myötä vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi myös hyvänä, ollen 47,5 %:n (47,8 %). Tilikauden päättyessä yhtiössä työskenteli 569 henkilöä.