Lapti suunnittelee ekologisen kolmen talon rivitaloyhtiön rakentamista Ristonmaalle Jyväskylään

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee Jyväskylään Jyväsjärven kupeeseen Ristonmaalle rivitaloyhtiön Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovin rakentamista. Taloyhtiö sijaitsee osoitteessa Tienristi 1. Kaskenhoviin tulee yhteensä 14 asuntoa kolmeen puurunkoiseen rivitaloon. Asuntojakauma painottuu perheasuntoihin 81,5 m2:n kolmioista tilaviin 121,5 m2:n viiden huoneen asuntoihin. Kohde valmistuu syksyllä 2021.

Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovissa on panostettu asumismukavuuden lisäksi alhaisiin elinkaaren aikaisiin ympäristövaikutuksiin ja energiatehokkuuteen.  Havainnekuva: UKI Arkkitehdit Oy
Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovissa on panostettu asumismukavuuden lisäksi alhaisiin elinkaaren aikaisiin ympäristövaikutuksiin ja energiatehokkuuteen. Havainnekuva: UKI Arkkitehdit Oy

Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovissa panostetaan ympäristöystävällisyyteen ja energiatehokkuuteen. Asunnot lämmitetään maaperästä saatavalla geoenergialla, joka saadaan taloyhtiön tontille sijoittuvista lämpökaivoista. Rakennusten elinkaaren aikaiset ympäristövaikutukset ovat alhaiset, koska lämmityslähteenä käytetään maalämpöä ja rakenteet ovat tiiviitä ja laitteet energiatehokkaita.

Modernia asumista vehreässä ympäristössä

Jyväskylän Kaskenhovissa on panostettu asuntojen varusteluun. Kaikissa asunnoissa on terassi ja osassa myös lasitettu parveke. Asuntojen sisätilat erottaa tyylikkäät liukulasiovet, jotka tuovat asuntoihin valoisuutta ja ilmavuutta. Asumismukavuutta lisää vesikiertoinen lattialämmitys sekä lämmöntalteenotolla varustettu tulo- ja poistoilmanvaihto, joka pitää sisäilman miellyttävänä ympäri vuoden. Lisäksi asunnoissa on varaus takkaa, keskuspölyimuria ja sisäilman jäähdytysyksikköä varten.

Ristonmaalle rakennettava rivitaloyhtiö Jyväskylän Kaskenhovi tarjoaa ekologista asumista hyvien kulkuyhteyksien päässä. Jyväskylän keskustaan ja sen palveluihin on lyhyt matka ja Keljon kauppakeskus on kävelyetäisyydellä. Kaskenhovin asuntoihin on käytetty moderneja ja helppohoitoisia materiaaleja. Esimerkiksi lattioihin on valittu vinyylilattiat. Toimivien pohjien lisäksi arkeen tuo luksusta mm. saunat kokolasisella seinällä, kertoo asuntomyyjä Piia Survo Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Ristonmaan alue on erityisesti lapsiperheiden suosiossa. Alue sijaitsee Rantaraitin ja Korkeakoskenlahden vieressä. Alue tarjoaakin upeat puitteet niin lenkkeilyyn kuin monenlaiseen ulkoiluun, vinkkaa Piia Survo.

Rakennusliike Lapti Oy Keski-Suomi
Piia Survo, asuntomyyjä
piia.survo@lapti.fi

LAPTI LYHYESTI

Rakennusliike Lapti Oy on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 340 miljoonaa euroa ja palveluksessa oli yli 600 henkilöä. lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle30.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.

Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.