Lapti urakoi 29 vuokra-asunnon rivitaloyhtiön Lahelanpellon alueelle Tuusulaan

Rakennusliike Lapti Oy urakoi Nemoy Rakennuttaja Oy:lle Tuusulaan Lahelanpellon alueelle osoitteeseen Huntukuusamankuja 3 Asunto Oy Tuusulan Oivan. Rivitaloyhtiöön tulee yhteensä 29 vuokra-asuntoa kolmeen rakennukseen ja 1-2 kerrokseen. Asuntojen koot vaihtelevat 33 m2:n yksiöistä 86 m2:n perheasuntoihin, joten asuntojakauma on monipuolinen. Kohde valmistuu keväällä 2021.
Lapti urakoi uudelle Lahenlanpellon alueelle 29 vuokra-asunnon rivitaloyhtiön,
Lapti urakoi uudelle Lahenlanpellon alueelle 29 vuokra-asunnon rivitaloyhtiön, jossa tilaaja Nemoy Rakennuttaja Oy panostaa talojen ympäristöystävällisyyteen ja energiatehokkuuteen.

As Oy Tuusulan Oivassa panostetaan ympäristöystävällisyyteen ja energiatehokkuuteen. Asunnot lämmitetään maalämmöllä, joka saadaan taloyhtiön tontille sijoittuvista kuudesta lämpökaivosta. Talot täyttävät A-energialuokan vaatimukset.

Nemoy Rakennuttaja Oy:n periaatteen mukaan huoneistojakauma on monipuolinen ja asunnot ovat esteettömiä Asumisen rahoittamis- ja kehittämiskeskuksen (ARA) ohjeiden mukaisesti. Rakennusten elinkaaren aikaiset ympäristövaikutukset ovat alhaiset, koska lämmityslähteenä käytetään maalämpöä ja rakenteet ovat tiiviitä ja laitteet energiatehokkaita. Asumisen ympäristövaikutuksia alentaa asukkaiden mahdollisuus kahteen yhteiskäyttöautoon. Kohde rahoitetaan Asumisen rahoittamis- ja kehittämiskeskuksen myöntämällä korkotuella ja Kuntarahoitus Oyj:n vihreällä rahoituksella.

Tuusulan Oiva hyväksyttiin Kuntarahoituksen vihreän rahoituksen kohteeksi ensisijaisesti hyvän energiatehokkuutensa vuoksi. A-energialuokka on saavutettu hyvällä suunnittelulla, tehokkailla taloteknisillä ratkaisuilla sekä osaavalla toteutuksella.  Vihreän rahoituksen arviointiryhmä totesi, että hanke edustaa toteutukseltaan nykyaikaista ja edelläkävijämäistä rakennuttamisen ja rakentamisen osaamista, joka huomioi monipuolisesti energiatehokkuuden vaatimukset sekä rakennuksen elinkaaren aikaiset käytön ja käytettävyyden vaatimukset. Kohteessa on myös huomioitu sähköistyvä liikenne yhteiskäyttöauton ja latauspaikkojen muodossa, toteaa Kuntarahoituksen vihreän rahoituksen kehittämisestä vastaava asiakkuuspäällikkö Rami Erkkilä.

As Oy Tuusulan Oiva rakennetaan uudelle Lahelanpellon alueelle. Lahelan palvelut monipuolistuvat ja alueelle on rakenteilla mm. ruokakauppa. Tuusulan Oivan asunnot laitetaan hakuun ensi vuoden vaihteessa, ja näihin uusiin, ympäristöystävällisiin asuntoihin pääsee muuttamaan vuoden kuluttua kesän kynnyksellä, toteaa Nemoy Rakennuttaja Oy:n hallituksen puheenjohtaja Risto Mykkänen.

Olemme tyytyväisiä päästessämme käynnistämään aikataulun mukaisesti Tuusulan Oivan rivitaloyhtiön työmaan. Tontilla työt ovat käynnistyneet maansiirto- ja perustustöillä, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:stä Etelä-Suomen aluejohtaja Sami Alanen.

Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi
Sami Alanen
Aluejohtaja
sami.alanen@lapti.fi

Nemoy Rakennuttaja Oy
Risto Mykkänen
hallituksen puheenjohtaja
puh.050 362 2074
risto.mykkanen@nemoyr.fi

Lapti urakoi uudelle Lahenlanpellon alueelle 29 vuokra-asunnon rivitaloyhtiön,

Rakennusliike Lapti Oy on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 340 miljoonaa euroa ja palveluksessa oli yli 600 henkilöä. lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.