Lapti urakoi 29 vuokra-asunnon rivitaloyhtiön Lahelanpellon alueelle Tuusulaan

Rakennusliike Lapti Oy urakoi Nemoy Rakennuttaja Oy:lle Tuusulaan Lahelanpellon alueelle osoitteeseen Huntukuusamankuja 3 Asunto Oy Tuusulan Oivan. Rivitaloyhtiöön tulee yhteensä 29 vuokra-asuntoa kolmeen rakennukseen ja 1-2 kerrokseen. Asuntojen koot vaihtelevat 33 m2:n yksiöistä 86 m2:n perheasuntoihin, joten asuntojakauma on monipuolinen. Kohde valmistuu keväällä 2021.

Lapti urakoi uudelle Lahenlanpellon alueelle 29 vuokra-asunnon rivitaloyhtiön,
Lapti urakoi uudelle Lahenlanpellon alueelle 29 vuokra-asunnon rivitaloyhtiön, jossa tilaaja Nemoy Rakennuttaja Oy panostaa talojen ympäristöystävällisyyteen ja energiatehokkuuteen.

As Oy Tuusulan Oivassa panostetaan ympäristöystävällisyyteen ja energiatehokkuuteen. Asunnot lämmitetään maalämmöllä, joka saadaan taloyhtiön tontille sijoittuvista kuudesta lämpökaivosta. Talot täyttävät A-energialuokan vaatimukset.

Nemoy Rakennuttaja Oy:n periaatteen mukaan huoneistojakauma on monipuolinen ja asunnot ovat esteettömiä Asumisen rahoittamis- ja kehittämiskeskuksen (ARA) ohjeiden mukaisesti. Rakennusten elinkaaren aikaiset ympäristövaikutukset ovat alhaiset, koska lämmityslähteenä käytetään maalämpöä ja rakenteet ovat tiiviitä ja laitteet energiatehokkaita. Asumisen ympäristövaikutuksia alentaa asukkaiden mahdollisuus kahteen yhteiskäyttöautoon. Kohde rahoitetaan Asumisen rahoittamis- ja kehittämiskeskuksen myöntämällä korkotuella ja Kuntarahoitus Oyj:n vihreällä rahoituksella.

Tuusulan Oiva hyväksyttiin Kuntarahoituksen vihreän rahoituksen kohteeksi ensisijaisesti hyvän energiatehokkuutensa vuoksi. A-energialuokka on saavutettu hyvällä suunnittelulla, tehokkailla taloteknisillä ratkaisuilla sekä osaavalla toteutuksella.  Vihreän rahoituksen arviointiryhmä totesi, että hanke edustaa toteutukseltaan nykyaikaista ja edelläkävijämäistä rakennuttamisen ja rakentamisen osaamista, joka huomioi monipuolisesti energiatehokkuuden vaatimukset sekä rakennuksen elinkaaren aikaiset käytön ja käytettävyyden vaatimukset. Kohteessa on myös huomioitu sähköistyvä liikenne yhteiskäyttöauton ja latauspaikkojen muodossa, toteaa Kuntarahoituksen vihreän rahoituksen kehittämisestä vastaava asiakkuuspäällikkö Rami Erkkilä.

As Oy Tuusulan Oiva rakennetaan uudelle Lahelanpellon alueelle. Lahelan palvelut monipuolistuvat ja alueelle on rakenteilla mm. ruokakauppa. Tuusulan Oivan asunnot laitetaan hakuun ensi vuoden vaihteessa, ja näihin uusiin, ympäristöystävällisiin asuntoihin pääsee muuttamaan vuoden kuluttua kesän kynnyksellä, toteaa Nemoy Rakennuttaja Oy:n hallituksen puheenjohtaja Risto Mykkänen.

Olemme tyytyväisiä päästessämme käynnistämään aikataulun mukaisesti Tuusulan Oivan rivitaloyhtiön työmaan. Tontilla työt ovat käynnistyneet maansiirto- ja perustustöillä, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:stä Etelä-Suomen aluejohtaja Sami Alanen.

Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi
Sami Alanen
Aluejohtaja
sami.alanen@lapti.fi

Nemoy Rakennuttaja Oy
Risto Mykkänen
hallituksen puheenjohtaja
puh.050 362 2074
risto.mykkanen@nemoyr.fi

Lapti urakoi uudelle Lahenlanpellon alueelle 29 vuokra-asunnon rivitaloyhtiön,

Rakennusliike Lapti Oy on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 340 miljoonaa euroa ja palveluksessa oli yli 600 henkilöä. lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle30.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.

Lapti suunnittelee ekologisen kolmen talon rivitaloyhtiön rakentamista Ristonmaalle Jyväskylään16.6.2020 12:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee Jyväskylään Jyväsjärven kupeeseen Ristonmaalle rivitaloyhtiön Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovin rakentamista. Taloyhtiö sijaitsee osoitteessa Tienristi 1. Kaskenhoviin tulee yhteensä 14 asuntoa kolmeen puurunkoiseen rivitaloon. Asuntojakauma painottuu perheasuntoihin 81,5 m2:n kolmioista tilaviin 121,5 m2:n viiden huoneen asuntoihin. Kohde valmistuu syksyllä 2021.

Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa Huikkaan alueelle Tampereelle20.5.2020 13:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Hakametsän itäpuolella sijaitsevan Huikkaanaukion läheisyyteen Ali-Huikkaantielle kaksi nelikerroksista kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 54 huoneistoa. Asunto Oy Huikkaan Harmonian asuntotarjonta on monipuolinen. Taloihin on suunniteltu asuntoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Harri Mäkiaho Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Rakentaminen on käynnissä ja talot valmistuvat kesällä 2021.

Lapti rakentaa kaksi hirsikerrostaloa Pudasjärvelle4.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja Pudasjärven Vuokratalot Oy ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen Pudasjärven keskustaan rakennettavasta kahdesta hirsikerrostalosta. Rakennukset ovat 4-kerroksisia, hirsivaippaisia kerrostaloja, joihin tulee yhteensä 53 asuntoa ja liiketiloja. Hirsikerrostalot nousevat Pudasjärven keskustaan, kaupungintalon viereiselle tontille. Rakennustyöt käynnistyvät huhtikuussa maanrakennustöillä. Kohteen hirret toimittaa Kontiotuote Oy. Talot valmistuvat syksyllä 2021. Hankkeen arvo on noin 9,5 miljoonaa euroa.