Lapti urakoi hirsirakenteisen monitoimiareenan Iso-Syötteelle

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Areenaan rakennetaan muuntojoustavat tapahtuma- ja sisäliikuntatilat tukemaan Syötteen alueen laajenevaa matkailu- ja vapaa-ajantoimintaa.

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Havainnekuva Lumiareenasta.

Lumiareena-monitoimiareenaan tulee sisäurheilutilat mm. kuntosalille ja ryhmäliikunnalle. Tilojen toimintaa voidaan muunnella tarpeen mukaan eri tiloja yhdistämällä, jolloin rakennusta voidaan käyttää esimerkiksi suurempien tapahtumien järjestyspaikkana. Areenaan mahtuu noin 500 ihmistä. Areenaan yhdistetään viereiseen Safari-taloon, jonka ravintolatilat laajenevat osittain areenan puolelle.

”Iso-Syötteelle nousevasta Lumiareenasta rakennetaan todellinen monitoimiareena, jonka tilat joustavat ja ovat muunneltavissa sesongin ja tarpeen mukaisesti eri toimijoiden käytettäväksi. Lumiareenasta tulee koko Iso-Syötteen yksi vetovoimatekijä, joka tuo alueelle uusia matkailijoita. Hirsirakenteinen Lumiareena vahvistaa osaltaan Pudasjärven kaupungin mainetta hirsipääkaupunkina”, kertoo kiinteistöpäällikkö Kari Rissanen Pudasjärven kaupungilta.

”Olemme iloisia päästessämme urakoimaan hirsirakenteista Lumiareenaa. Suunnittele ja toteuta -mallilla urakoitava monitoimiareena on hankkeena mielenkiintoinen. Tavoitteena on rakentaa hyvät puitteet erilaiselle toiminnalle liikunnasta näyttelyihin ja konsertteihin. Areenan rakentaminen sopii hyvin monipuoliseen urakointiimme”, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n Pohjois-Suomen aluejohtaja Panu Hulkko.

Aluejohtaja Panu Hulkko
panu.hulkko@lapti.fi

Pudasjärven kaupunki
Kiinteistöpäällikkö Kari Rissanen
kari.rissanen@pudasjarvi.fi

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Havainnekuva Lumiareenasta rinteen alapuolelta katsottuna.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. lapti.fi

Lapti käynnistää Kuopion uuden maamerkin Kuopion Portin B-vaiheen21.2.2019 14:19:51Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin B-vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin B-vaiheessa rakennetaan 17-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 5 350 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Väylä. Aseman Väylään tulee 79 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-17 kerroksissa. Kuopion Portin B-vaihe valmistuu tammikuun loppuun 2021 mennessä.

Lapti laajentaa vuokramallilla kuntien päiväkotien ja koulujen hankinta- ja rahoitusvaihtoehtoja1.11.2018 08:33:33Tiedote

Lapti Groupiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy tuo markkinoille erityisesti kunta-alalle suunnatun vuokramallin perinteisten hanke- ja rahoitusvaihtoehtojen rinnalle täydentämään päiväkotien hankintavaihtoehtoja. Vuokramallissa Lapti rakentaa kunnan tai kaupungin kanssa yhteistyössä alueelle uuden päiväkodin tai koulun, jonka kunta vuokraa käyttöönsä. Laptin vuokramalli mahdollistaa kunnan tarpeita vastaavien uusien ja monikäyttöisten tilojen rakentamisen sitomatta kunnan omia resursseja kiinteistöinvestointeihin.

Lapti Group Oy ostaa Oulun Medikiinteistöt Oy:n Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiriltä24.9.2018 14:43:32Tiedote

Sairaanhoitopiirin (PPSHP) kuntayhtymän valtuusto on päättänyt kokouksessaan 24.9.2018 myydä Oulun Medikiinteistöt Oy:n koko osakekannan ja Sairaalarinteen maa-alueet. Kauppa tukee sairaanhoitopiirin strategiaa luopua ydintoiminnan kannalta tarpeettomista kiinteistöistä. Kaupan myötä Lapti Group Oy hyödyntää Sairaalarinteen käyttämättömän rakennusoikeuden ja jatkaa Oulun Medikiinteistöt Oy:n vuokraustoimintaa.