Lapti urakoi hirsirakenteisen monitoimiareenan Iso-Syötteelle

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Areenaan rakennetaan muuntojoustavat tapahtuma- ja sisäliikuntatilat tukemaan Syötteen alueen laajenevaa matkailu- ja vapaa-ajantoimintaa.

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Havainnekuva Lumiareenasta.

Lumiareena-monitoimiareenaan tulee sisäurheilutilat mm. kuntosalille ja ryhmäliikunnalle. Tilojen toimintaa voidaan muunnella tarpeen mukaan eri tiloja yhdistämällä, jolloin rakennusta voidaan käyttää esimerkiksi suurempien tapahtumien järjestyspaikkana. Areenaan mahtuu noin 500 ihmistä. Areenaan yhdistetään viereiseen Safari-taloon, jonka ravintolatilat laajenevat osittain areenan puolelle.

”Iso-Syötteelle nousevasta Lumiareenasta rakennetaan todellinen monitoimiareena, jonka tilat joustavat ja ovat muunneltavissa sesongin ja tarpeen mukaisesti eri toimijoiden käytettäväksi. Lumiareenasta tulee koko Iso-Syötteen yksi vetovoimatekijä, joka tuo alueelle uusia matkailijoita. Hirsirakenteinen Lumiareena vahvistaa osaltaan Pudasjärven kaupungin mainetta hirsipääkaupunkina”, kertoo kiinteistöpäällikkö Kari Rissanen Pudasjärven kaupungilta.

”Olemme iloisia päästessämme urakoimaan hirsirakenteista Lumiareenaa. Suunnittele ja toteuta -mallilla urakoitava monitoimiareena on hankkeena mielenkiintoinen. Tavoitteena on rakentaa hyvät puitteet erilaiselle toiminnalle liikunnasta näyttelyihin ja konsertteihin. Areenan rakentaminen sopii hyvin monipuoliseen urakointiimme”, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n Pohjois-Suomen aluejohtaja Panu Hulkko.

Aluejohtaja Panu Hulkko
panu.hulkko@lapti.fi

Pudasjärven kaupunki
Kiinteistöpäällikkö Kari Rissanen
kari.rissanen@pudasjarvi.fi

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Havainnekuva Lumiareenasta rinteen alapuolelta katsottuna.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. lapti.fi

Lapti rakentaa 141 asuntoa uudelle Herttuankulman alueelle Turkuun21.8.2019 10:30:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Turun satama-alueella sijaitsevalle uudelle Herttuankulman asuinalueelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 141 asuntoa. Laptin ensimmäisen asuintalon Asunto oy Turun Herttuankulman Trumpetin rakentaminen on jo käynnistynyt. Siihen valmistuu 65 asuntoa kesällä 2020. Rakennukset nousevat asuinkortteliin, joka rajautuu Tukholmankatuun ja Nosturikatuun. Herttuankulman Trumpetti ja myöhemmin rakennettava Kornetti ovat kuin porttina uuteen merelliseen kaupunginosaan.

Laptin kannattava kasvu jatkuu16.4.2019 00:20:00 EESTTiedote

Asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin keskittyvän Rakennusliike Lapti Oy -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 284,1 (227,6) miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen oli 24,8 %. Konsernin liiketulos oli 17,0 (17,4) miljoonaa euroa eli 6,0 % (7,6 %) liikevaihdosta. Vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi hyvällä tasolla ollen 36,6 % (34,8 %). Vuoden lopussa konsernissa työskenteli 741 henkilöä. Rakennusliike Lapti Oy -konserniin kuuluu Rakennusliike Lapti Oy ja tytäryhtiö Laptitec Oy ja se on osa Lapti Group Oy -konsernia.