Lapti urakoi hirsirakenteisen monitoimiareenan Iso-Syötteelle

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Areenaan rakennetaan muuntojoustavat tapahtuma- ja sisäliikuntatilat tukemaan Syötteen alueen laajenevaa matkailu- ja vapaa-ajantoimintaa.

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Havainnekuva Lumiareenasta.

Lumiareena-monitoimiareenaan tulee sisäurheilutilat mm. kuntosalille ja ryhmäliikunnalle. Tilojen toimintaa voidaan muunnella tarpeen mukaan eri tiloja yhdistämällä, jolloin rakennusta voidaan käyttää esimerkiksi suurempien tapahtumien järjestyspaikkana. Areenaan mahtuu noin 500 ihmistä. Areenaan yhdistetään viereiseen Safari-taloon, jonka ravintolatilat laajenevat osittain areenan puolelle.

”Iso-Syötteelle nousevasta Lumiareenasta rakennetaan todellinen monitoimiareena, jonka tilat joustavat ja ovat muunneltavissa sesongin ja tarpeen mukaisesti eri toimijoiden käytettäväksi. Lumiareenasta tulee koko Iso-Syötteen yksi vetovoimatekijä, joka tuo alueelle uusia matkailijoita. Hirsirakenteinen Lumiareena vahvistaa osaltaan Pudasjärven kaupungin mainetta hirsipääkaupunkina”, kertoo kiinteistöpäällikkö Kari Rissanen Pudasjärven kaupungilta.

”Olemme iloisia päästessämme urakoimaan hirsirakenteista Lumiareenaa. Suunnittele ja toteuta -mallilla urakoitava monitoimiareena on hankkeena mielenkiintoinen. Tavoitteena on rakentaa hyvät puitteet erilaiselle toiminnalle liikunnasta näyttelyihin ja konsertteihin. Areenan rakentaminen sopii hyvin monipuoliseen urakointiimme”, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n Pohjois-Suomen aluejohtaja Panu Hulkko.

Aluejohtaja Panu Hulkko
panu.hulkko@lapti.fi

Pudasjärven kaupunki
Kiinteistöpäällikkö Kari Rissanen
kari.rissanen@pudasjarvi.fi

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Havainnekuva Lumiareenasta rinteen alapuolelta katsottuna.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. lapti.fi

Kuopion Portin A-vaihe valmistuu - asemanseudun pysäköinti helpottuu29.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Kuopion Portin A-vaihe otetaan käyttöön tammikuun lopussa. Tällöin Asemanseudun pysäköintiin on luvassa helpotusta 30.1., kun Kuopion Portin pysäköintitalo P-Matkakeskus avataan. Valmistumisen myötä myös Matkahuolto muuttaa helmikuun alussa Kuopioin Porttiin Puutarhakadulla sijainneista väistötiloistaan. Samassa yhteydessä linja-autojen tulo- ja lähtölaitureihin tulee muutoksia. Uudet järjestelyt otetaan käyttöön 3.2.

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Vuoden työmaana5.12.2019 12:50:00 EETTiedote

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Rakennuslehden Vuoden Työmaa 2019 -kilpailussa ykköspalkinnolla. Työmaata arvioitaessa raatia miellytti hankkeessa käyttäjien ja tilaajien tyytyväisyys yhteistoiminnan ja tiedottamisen sujumiseen, työmaan hyvä yhteishenki, työntekijöiden ja aliurakoitsijoiden arvostus ja kuuntelu, halu oppia, erinomainen siisteys ja pölynhallinta sekä hyvä työturvallisuus. Raadin mukaan työmaalla kosteudenhallinta on hoidettu erinomaisesti. Allianssina toteutettavan KYS Uusi Sydän 2025 -hankkeen ensimmäisen vaiheen päätoteuttaja on Rakennusliike Lapti Oy.

K-Supermarket täydentämään Kuopion Portin palvelukokonaisuutta29.11.2019 16:06:49 EETTiedote

Kuopion Asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2022 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintilaitos ja matkakeskus. Alueelle on nyt tulossa myös ruokakauppa. Kuopion Portin A-vaihe valmistuu alkuvuodesta 2020 ja B-vaihe alkuvuodesta 2021. Kolmannen eli C-vaiheen liike- ja toimistotilojen vuokraaminen on käynnistynyt.