Lapti urakoi hirsirakenteisen monitoimiareenan Iso-Syötteelle

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Areenaan rakennetaan muuntojoustavat tapahtuma- ja sisäliikuntatilat tukemaan Syötteen alueen laajenevaa matkailu- ja vapaa-ajantoimintaa.

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Havainnekuva Lumiareenasta.

Lumiareena-monitoimiareenaan tulee sisäurheilutilat mm. kuntosalille ja ryhmäliikunnalle. Tilojen toimintaa voidaan muunnella tarpeen mukaan eri tiloja yhdistämällä, jolloin rakennusta voidaan käyttää esimerkiksi suurempien tapahtumien järjestyspaikkana. Areenaan mahtuu noin 500 ihmistä. Areenaan yhdistetään viereiseen Safari-taloon, jonka ravintolatilat laajenevat osittain areenan puolelle.

”Iso-Syötteelle nousevasta Lumiareenasta rakennetaan todellinen monitoimiareena, jonka tilat joustavat ja ovat muunneltavissa sesongin ja tarpeen mukaisesti eri toimijoiden käytettäväksi. Lumiareenasta tulee koko Iso-Syötteen yksi vetovoimatekijä, joka tuo alueelle uusia matkailijoita. Hirsirakenteinen Lumiareena vahvistaa osaltaan Pudasjärven kaupungin mainetta hirsipääkaupunkina”, kertoo kiinteistöpäällikkö Kari Rissanen Pudasjärven kaupungilta.

”Olemme iloisia päästessämme urakoimaan hirsirakenteista Lumiareenaa. Suunnittele ja toteuta -mallilla urakoitava monitoimiareena on hankkeena mielenkiintoinen. Tavoitteena on rakentaa hyvät puitteet erilaiselle toiminnalle liikunnasta näyttelyihin ja konsertteihin. Areenan rakentaminen sopii hyvin monipuoliseen urakointiimme”, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n Pohjois-Suomen aluejohtaja Panu Hulkko.

Aluejohtaja Panu Hulkko
panu.hulkko@lapti.fi

Pudasjärven kaupunki
Kiinteistöpäällikkö Kari Rissanen
kari.rissanen@pudasjarvi.fi

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy urakoi Pudasjärven kaupungille hirsirakenteisen Lumiareena-nimisen monitoimiareenan Iso -Syötteelle. Havainnekuva Lumiareenasta rinteen alapuolelta katsottuna.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. lapti.fi

Lapti käynnisti Aallonportin asuinkorttelin viimeisen vaiheen, 237 asuntoa rakenteilla6.9.2019 09:00:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Seminaarimäelle Jyväskylään Aallonportin korttelia, jossa viimeisen kerrostalon As Oy Jyväskylän Elissan rakentaminen on käynnistynyt. Aiemmin tänä kesänä on jo käynnistetty viimeisen vaiheen kaksi muuta taloa ja pysäköintihalli. Viimeisen vaiheen 152 asunnon myötä alueella on nyt rakenteilla yhteensä 237 asuntoa Vuonna 2020 valmistuvaan Aallonportin kortteliin tulee yhteensä 308 asuntoa ja 100-paikkainen autohalli. Aallonportin korttelin talot on nimetty Jyväskylään käden jälkensä jättäneen Alvar Aallon ja hänen lähipiirinsä mukaan.

Lapti rakentaa 141 asuntoa uudelle Herttuankulman alueelle Turkuun21.8.2019 10:30:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Turun satama-alueella sijaitsevalle uudelle Herttuankulman asuinalueelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 141 asuntoa. Laptin ensimmäisen asuintalon Asunto oy Turun Herttuankulman Trumpetin rakentaminen on jo käynnistynyt. Siihen valmistuu 65 asuntoa kesällä 2020. Rakennukset nousevat asuinkortteliin, joka rajautuu Tukholmankatuun ja Nosturikatuun. Herttuankulman Trumpetti ja myöhemmin rakennettava Kornetti ovat kuin porttina uuteen merelliseen kaupunginosaan.