Laptin kannattava kasvu jatkuu

Asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin keskittyvän Rakennusliike Lapti Oy -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 284,1 (227,6) miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen oli 24,8 %. Konsernin liiketulos oli 17,0 (17,4) miljoonaa euroa eli 6,0 % (7,6 %) liikevaihdosta. Vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi hyvällä tasolla ollen 36,6 % (34,8 %). Vuoden lopussa konsernissa työskenteli 741 henkilöä. Rakennusliike Lapti Oy -konserniin kuuluu Rakennusliike Lapti Oy ja tytäryhtiö Laptitec Oy ja se on osa Lapti Group Oy -konsernia.

Jatkoimme tilikaudella 2018 toimintamme pitkäjänteistä kehittämistä ja kannattavaa kasvua suunnitelmien mukaisesti. Konsernin liikevaihto kasvoi erityisesti asuntorakentamisen volyymin kasvun myötä. Tilikaudella valmistui ja luovutettiin yhteensä 786 (424) ja tilikauden päättyessä meillä oli rakenteilla 921 (842) omaperusteista asuntoa Suomen nopeimmin kasvavissa kasvukeskuksissa,  kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n toimitusjohtaja Raimo Pesola.

Tilikauden päättyessä konsernin tilauskanta oli ennätyksellisen korkea, noin 271 miljoonaa euroa. Lapti odottaa kannattavan kasvun jatkuvan myös vuonna 2019.

Saavuttamaamme taloudellista tulosta voidaan pitää erittäin hyvänä ottaen huomioon tilikauden aikana lisääntyneen epävarmuuden rakentamisen ja asuntomarkkinoiden toimintaympäristössä. Olemme yksi alan kannattavimmista ja vakavaraisimmista toimijoista. Vahva taseemme antaa reagointikykyä mielenkiintoisessa suhdannetilanteessa ja mahdollistaa myös investoinnit uusiin rakennuspaikkoihin, jatkaa Lapti Group Oy -konsernin toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.

Raimo Pesola
puh.050 305 9360
raimo.pesola@lapti.fi

Timo Pekkarinen
Lapti Group Oy
timo.pekkarinen@lapti.fi

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

Lapti käynnisti Aallonportin asuinkorttelin viimeisen vaiheen, 237 asuntoa rakenteilla6.9.2019 09:00:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Seminaarimäelle Jyväskylään Aallonportin korttelia, jossa viimeisen kerrostalon As Oy Jyväskylän Elissan rakentaminen on käynnistynyt. Aiemmin tänä kesänä on jo käynnistetty viimeisen vaiheen kaksi muuta taloa ja pysäköintihalli. Viimeisen vaiheen 152 asunnon myötä alueella on nyt rakenteilla yhteensä 237 asuntoa Vuonna 2020 valmistuvaan Aallonportin kortteliin tulee yhteensä 308 asuntoa ja 100-paikkainen autohalli. Aallonportin korttelin talot on nimetty Jyväskylään käden jälkensä jättäneen Alvar Aallon ja hänen lähipiirinsä mukaan.

Lapti rakentaa 141 asuntoa uudelle Herttuankulman alueelle Turkuun21.8.2019 10:30:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Turun satama-alueella sijaitsevalle uudelle Herttuankulman asuinalueelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 141 asuntoa. Laptin ensimmäisen asuintalon Asunto oy Turun Herttuankulman Trumpetin rakentaminen on jo käynnistynyt. Siihen valmistuu 65 asuntoa kesällä 2020. Rakennukset nousevat asuinkortteliin, joka rajautuu Tukholmankatuun ja Nosturikatuun. Herttuankulman Trumpetti ja myöhemmin rakennettava Kornetti ovat kuin porttina uuteen merelliseen kaupunginosaan.