Laptin kannattava kasvu jatkuu

Asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin keskittyvän Rakennusliike Lapti Oy -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 284,1 (227,6) miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen oli 24,8 %. Konsernin liiketulos oli 17,0 (17,4) miljoonaa euroa eli 6,0 % (7,6 %) liikevaihdosta. Vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi hyvällä tasolla ollen 36,6 % (34,8 %). Vuoden lopussa konsernissa työskenteli 741 henkilöä. Rakennusliike Lapti Oy -konserniin kuuluu Rakennusliike Lapti Oy ja tytäryhtiö Laptitec Oy ja se on osa Lapti Group Oy -konsernia.

Jatkoimme tilikaudella 2018 toimintamme pitkäjänteistä kehittämistä ja kannattavaa kasvua suunnitelmien mukaisesti. Konsernin liikevaihto kasvoi erityisesti asuntorakentamisen volyymin kasvun myötä. Tilikaudella valmistui ja luovutettiin yhteensä 786 (424) ja tilikauden päättyessä meillä oli rakenteilla 921 (842) omaperusteista asuntoa Suomen nopeimmin kasvavissa kasvukeskuksissa,  kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n toimitusjohtaja Raimo Pesola.

Tilikauden päättyessä konsernin tilauskanta oli ennätyksellisen korkea, noin 271 miljoonaa euroa. Lapti odottaa kannattavan kasvun jatkuvan myös vuonna 2019.

Saavuttamaamme taloudellista tulosta voidaan pitää erittäin hyvänä ottaen huomioon tilikauden aikana lisääntyneen epävarmuuden rakentamisen ja asuntomarkkinoiden toimintaympäristössä. Olemme yksi alan kannattavimmista ja vakavaraisimmista toimijoista. Vahva taseemme antaa reagointikykyä mielenkiintoisessa suhdannetilanteessa ja mahdollistaa myös investoinnit uusiin rakennuspaikkoihin, jatkaa Lapti Group Oy -konsernin toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.

Raimo Pesola
puh.050 305 9360
raimo.pesola@lapti.fi

Timo Pekkarinen
Lapti Group Oy
timo.pekkarinen@lapti.fi

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

Lapti käynnistää Kuopion uuden maamerkin Kuopion Portin B-vaiheen21.2.2019 14:19:51 EETTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin B-vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin B-vaiheessa rakennetaan 17-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 5 350 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Väylä. Aseman Väylään tulee 79 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-17 kerroksissa. Kuopion Portin B-vaihe valmistuu tammikuun loppuun 2021 mennessä.