Lasse J. Laineen Suomen eläimet -teos on luontomme monimuotoisuuden ylistys

Suurtyö on valmis. Lasse J. Laine on koonnut Suomen eläimet -kirjaan vuosikymmenien aikana kertynyttä tietoa sekä valtavaa kuva-aineistoaan.

Palkittu luontokirjailija ja biologi Lasse J. Laine kertoo suomalaisesta eläimistöstä asiantuntevalla ja rennolla tyylillään, jossa faktat ja kokemus yhdistyvät. Lisäksi hän innostaa lukijan löytöretkille luonnon ihmeiden pariin.

"Nyt ylös ja ulos iloitsemaan, näkemään, kuulemaan, haistamaan, maistamaan, koskettamaan! Olemme osa luontoa, mennään sen mukaan, eikä sitä vastaan."

Eläimiä esitellään kirjassa yli 700 lajin voimin ja korkeatasoisin kuvin. Kirjassa vierailevat useat biologian asiantuntijat syventävät tietoa luonnon monimuotoisuudesta ja siitä, miten sitä voidaan edistää.

Haastattelupyynnöt: kirsi.sievanen@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Kirsi Sievänen
viestintäpäällikkö
kirsi.sievanen@otava.fi

Mutkatonta arkiruokaa koko perheelle: Kylmä nakki on Hanna Gullichsenin ja Elina Ylitervon uusi, ihana ruokakirja, jossa mennään sieltä missä aita on matalin4.6.2021 08:32:00 EEST | Tiedote

Kukapa ruuhkavuositallaajaa ei olisi joskus kuitannut päivällistä, lounasta tai yhtä päivän loputtomista välipaloista tarjoamalla jälkikasvulleen ruoaksi kylmiä nakkeja? Hanna Gullichsenin ja Elina Ylitervon uusi ruokakirja Kylmä nakki on kaikille lapsellisille ihmisille, jotka haluavat jatkossakin mennä sieltä missä aita on matalin – ehkä kuitenkin astetta maukkaammin.

Lukuvinkit kesäksi lapsille ja nuorille – muista Otavan käynnissä olevat ystävämyynnit!2.6.2021 08:53:35 EEST | Tiedote

Kesä on viimein täällä, vaan mitä se olisikaan ilman hyvää luettavaa? Aika tylsää! Kustannusosakeyhtiö Otavan ja Kariston lasten- ja nuortenkirjoista löytyy kiinnostavaa, viihdyttävää ja jännittävää lukemista niin aloitteleville kirjanystäville kuin ahmijoillekin. Suurin osa kirjoista on saatavilla perinteisen kovakantisen lisäksi myös ääni- ja sähkökirjana.

Suomalainen Momolu on huippusuunnittelijan ja entisten roviolaisten uusi hittibrändi lapsille – kansainvälinen noste pandan ympärillä on niin kova, että sinunkin on syytä tutustua häneen20.5.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Mitä syntyy, kun Aalto-yliopistosta valmistunut muotoilija ja taidepedagogi lyöttäytyy yhteen sisällönkehityksen ammattilaisten kanssa? Momolu on Leena Fredrikssonin luoma pandahahmo, joka on huimassa kansainvälisessä nosteessa. Nyt Momolu ja ystävät ilahduttavat perheen pienimpiä myös suomenkielisissä lastenkirjoissa.

Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit haluaa opettaa, että jokainen lapsi on erilainen, mutta yhtä arvokas18.5.2021 09:24:46 EEST | Tiedote

Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit on kirjailija Johanna Elomaan uusi lastenkirja, jonka eläinhahmojen erityispiirteet osoittautuvat vahvuuksiksi kun viidakon asukit pakenevat keltaisia kauhukaivajia Paratiisimetsään. Elomaa haluaa kirjallaan auttaa lapsia arvostamaan sekä omaa että muiden ainutlaatuisuutta. Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit on suositun Hidasta elämää -kirjaperheen ensimmäinen lasten satukirja.