Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lasten dekkarifestivaali valtaa Kallion kirjaston

Kustannusosakeyhtiö Tammi ja Kallion kirjasto Helsingissä järjestävät yhdessä ensimmäisen alakouluikäisille suunnatun Lasten dekkarifestivaalin lauantaina 22.9.2018. Tapahtumassa on mahdollista tutustua lapsille suunnattuun jännityskirjallisuuteen, päästä suunnittelemaan rikostarinoita ja osallistua Lasse-Maijan etsivätoimiston pakohuonepeliin. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Syyskuun 22. neljättä kertaa järjestettävän Dekkarifestivaalin ohessa järjestetään tänä vuonna ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali Kallion kirjastossa Helsingissä. Mukana seikkailussa ovat muun muassa Lasse-Maijan etsivätoimisto, Supermarsu, Viisikko, Etsiväkerho Hurrikaani ja Tagli & Telle.

Lasten dekkarifestivaalilla alakouluikäiset pääsevät tutustumaan kirjailijoihin, jännittäviin kirjoihin ja niiden kiinnostaviin hahmoihin. Lisäksi ohjelmassa on työpajoja, joissa lasten on mahdollista päästä suunnittelemaan omia rikostarinoitaan ja oppia lukemaan salakirjoitusta. Rikoksia festivaalilla pääsee ratkomaan Lasse-Maijan etsivätoimiston pakohuonepelissä ja salapoliisiseikkailussa, jossa metsästetään kirjastosta kadonnutta Noidan käsikirjaa.

Lisätietoja Lasten dekkarifestivaalista voi lukea päätapahtuman sivustolta osoitteessa www.dekkarifestivaali.fi.

Kirjaston mehubaari Johtolangassa on mehutarjoilu lapsille klo 12–16.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Kustannusosakeyhtiö Tammi ja Kallion kirjasto.

Lasten dekkarifestivaali
Lauantaina 22.9.2018 klo 11–16
Kallion kirjasto, Viides linja 11, Helsinki
Vapaa pääsy

Lisätiedot:
Dekkarifestivaalin ohjelmajohtaja Outi Mäkinen
outi.makinen@tammi.fi | 040 8344 404

Kallion kirjasto Piia Bågman
piia.bagman@hel.fi | 040 334 9568

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Neljännen Dekkarifestivaalin ohjelma on julkistettu14.8.2018 10:00Tiedote

Syyskuun 22. järjestettävän neljännen Dekkarifestivaalin lavaohjelma on julkistettu. Festivaalin keskusteluissa esiin nousevat muun muassa suosittujen dekkarihahmojen elämä ja teot ja eri maiden järjestäytynyt rikollisuus kirjoissa. Kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalilla esiintyy neljä kansainvälistä tähtivierasta: ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Dekkarifestivaali järjestetään lauantaina 22.9.2018 Helsingin Pörssitalolla. Festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.

Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan31.5.2018 09:30Tiedote

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.