Lasten vegekeittokirja innostaa lapsia kokkaamaan!

Tittamari Marttisen Lasten vegekeittokirja kannustaa koko perhettä viettämään yhteisiä hetkiä keittiössä kasvisruokien parissa. Reseptit ovat selkeitä, helppoja ja maukkaita!

Tittamari Marttinen : Lasten vegekeittokirja. Kansikuva: Emmi Kyytsönen.

Tittamari Marttisen kirja on pullollaan hauskojen ja helppojen alku- ja välipalojen, pääruokien ja jälkiruokien reseptejä. Tutustutaan mm. veikeään härkäpapuun, makeisiin porkkanoihin, pirteisiin pähkinöihin ja terhakkaan parsakaaliin sekä moniin muihin vegekeittiön iloisiin raaka-aineisiin.

Tuorepuurossa banaani saa kaverikseen kauramaitoa ja marjoja. Ja hei, tehdäänkö välipalaksi pehmeä ja värikäs smoothie? Makeat marjat ja hedelmät sopivat jälkiruoaksi sellaisinaan, mutta pienellä vaivalla ja kekseliäisyydellä niistä voi loihtia minileivoksia. Sillä aikaa kun kookosjäätelö tekeytyy pakkasessa, voi pikkukokki pyöritellä makeita viikunasuklaapalloja tai paahtaa uunissa omaa mysliä.

Pääruokia nuori kokki voi muunnella oman makunsa mukaan yhdistämällä pastaan, riisiin tai perunoihin erilaisia värikkäitä kastikkeita. Juurekset kypsyvät uunissa maukkaaksi lisukkeeksi. Hyvänpäivänjämät muistuttavat siitä, että on tärkeää syödä lautanen tyhjäksi – vielä huomennakin.

Jälkiruoaksi lapset pääsevät kokkaamaan omia erikoisherkkujaan, ja yhteisistä leivontahetkistä riittää iloa koko perheelle. Strösseleitä ja muita koristeita ei ole koskaan liikaa!

Teos: Lasten vegekeittokirja
ISBN:  9789523042674
Kirjoittaja: Tittamari Marttinen
Kansikuva: Emmi Kyytsönen
Julkaisupäivä: 7.12.2020

Avain,
viestintäjohtaja Vilja Perttola,
vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Tittamari Marttinen : Lasten vegekeittokirja. Kansikuva: Emmi Kyytsönen.

Avaimen kevät 202111.11.2020 10:35:23 EETTiedote

Avaimen kevään kirjoissa keskustellaan perheistä, elämänhallinnasta, työelämästä ja mokailusta, pandemioista kirjallisuudessa, rakkaudesta Berliiniin. Keväällä katsotaan myös taidetta ja kuljetaan metsissä. Lasten kirjoissa seikkailevat Varpu Erosen ja Tuukka Sandströmin Rontti-kissa sekä Nora Lehtisen ja Anne Muhosen hauska Hilma-täti. Lapsille ilmestyvät myös tietokirja metsän eläimistä ja kuvakirja kukista. Kari Kakkosen elämyksellinen tietokirja koko perheelle Dragons Out! Lohikäärmeistä, ritareista ja ohjelmistotestauksesta ilmestyy jo joulukuussa 2020. Selkokirjoina julkaistaan novelleja, lastenkirjallisuutta sekä tietokirjoja.