Laukaan S-market uudistuu ja laajenee

S-market Laukaan kiinteistöä laajennetaan ja tilaratkaisuja muutetaan toimivammiksi. Samalla myymälä uudistetaan uuden S-market-konseptin mukaiseksi. Kiinteistöön tehdään 350 neliön lisätila, joka mahdollistaa muun muassa ruoan verkkokaupan toiminnoille entistä paremmat tilat. Muutokset toteutetaan pääosin maaliskuuhun 2023 mennessä.

Laukaan S-market laajenee taustatilojen osalta 350 neliöllä ja samalla myymälää uudistetaan kokonaisvaltaisesti. Kuva: Emmi Siitari / Osuuskauppa Keskimaa.

S-market Laukaassa valmistaudutaan merkittäviin muutoksiin. Kiinteistössä alkaa syksyllä 2022 laajennustyöt, jossa kiinteistöä laajennetaan noin 350 neliötä etelän suuntaan. Laajennuksen painopiste on myymälän taustatilojen ja toiminnallisuuksien parantaminen.

− S-market Laukaan uudistamisen mahdollisuuksia on suunniteltu pitkään, joten syksyllä alkava laajennus tulee todella tarpeeseen. Laajennuksen yhteydessä palvelupisteiden sijoittelua päästään muuttamaan niin, että niiden taustatoiminnot paranevat merkittävästi ja myös ruoan verkkokaupan toiminnoille saadaan omat tilat, mikä helpottaa asiointia, toteaa projektista vastaava Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen.

S-market Laukaan uudistuksen yhteydessä myymälän kalustusta käännetään 90-astetta, mikä tekee myymälästä selkeämmän ja toimivamman kokonaisuuden.

− Kassalinjasto sijoitellaan uudistetussa myymälässä nykyisen hedelmä- ja vihannesosaston paikalle ja ruokatori sekä maitokaapit siirtyvät takaseinälle, taustatilojen välittömään läheisyyteen. Uudistuksen jälkeen henkilöstön työskentelyedellytykset ovat aivan uudella tasolla, kun nykyisistä ahtaista tiloista saadaan paremmin arjessa toimivat ja nykyajan tarpeita vastaavat tilat, iloitsee S-market Laukaan marketpäällikkö Nina Röppänen.

− Kassatyöskentelyyn saamme uutena palveluna pikakassat nopeaan asiointiin ja henkilöstön ergonomiaan panostetaan hankkimalla sähköisesti korkeussäädettävät kassapöydät, jatkaa Röppänen.

Toiminnallisten uudistusten lisäksi koko myymälän yleisilme raikastetaan uudistuneen S-market-konseptin mukaiseksi. Myös valikoimia muokataan vastaamaan entistä paremmin paikallisten asiakkaiden toiveita.

Vastuullisia kalustevalintoja ja huomio energiankulutukseen

− Keskimaa on sitoutunut pienentämään liiketoimintansa ympäristövaikutuksia, joten myös tämäkin uudistus pitää sisällään useita energiansäästötoimenpiteitä. S-market Laukaan kaikki kylmäkalusteet vaihdetaan hiilidioksidilla toimiviin, ovellisiin kylmäkalusteisiin, joiden lauhdelämpö hyödynnetään kiinteistön lämmityksessä. Myös aurinkosähköjärjestelmä otetaan käyttöön, kertoo Jarno Minkkinen energiankulutuksen pienentämiseen tähtäävistä toimenpiteistä.

S-market Laukaan laajennuksen ja myymäläuudistuksen kustannusarvio on noin 4,74 M€. Aikataulullisesti kiinteistön laajennustyöt alkavat elokuussa. Myymälän puolella muutostyöt toteutetaan pääosin vuodenvaihteen jälkeen. Kokonaisuuden on määrä valmistua maaliskuussa 2023. Piha-alueiden uudistustyöt viimeistellään kesällä 2023.

Osuuskauppa Keskimaa, ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 666 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 135000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Hotellien, ravintoloiden ja liikennekaupan kehitys siivitti Keskimaan tuloksen ja liikevaihdon kasvuun − ruokakaupan tulos heikkeni9.8.2022 09:59:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi−kesäkuun liikevaihto oli 346,7 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 9,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−kesäkuun operatiivinen tulos oli 8,3 miljoonaa euroa, mikä on noin 4,2 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Koronarajoituksien purkautuminen näkyy liikevaihdon kasvuna etenkin matkailu- ja ravitsemiskaupassa.

Keskimaan vuoden esihenkilöt palkittiin17.6.2022 09:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2021 esihenkilöt on palkittu. Vuoden 2021 esihenkilöt palkittiin Keskimaan arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2021 palkitut esihenkilöt ovat marketpäällikkö Katja Hyötyläinen S-market Äänekoskelta, hotellipäällikkö Kirsi Tarkkanen Solo Sokos Hotel Paviljongista, marketpäällikkö Minna Varjoranta S-market Keuruulta sekä ravintolapäällikkö Paula Janhonen ravintola VENN ja Green EGG.