Lauttasaaren ja Herttoniemen kunnossapitourakat Destialle

Destia on voittanut kaksi kunnossapidon alueurakkaa Helsingissä: Lauttasaaren ja Herttoniemen. Kumpikin urakka on viisivuotinen eli kattaa vuodet 2018–2023. Helsingin kaupungin kilpailuttamat urakat alkavat 1. lokakuuta 2018.

Urakoiden valmistelut ovat jo hyvässä vauhdissa. Molemmat urakat sisältävät esimerkiksi katualueiden kesä- ja talvikunnossapitoa, viheralueiden hoitoa sekä rakenteiden kunnossapitoa. Urakat ovat vaativia rannikon läheisyyden sekä ahtaan ja pienipiirteisen kaupunkiympäristön vuoksi.

Helsingin kaupunki käytti hankinnassa rajoitettua referenssipohjaista valintamenettelyä.

– Olemme Destiassa toteuttaneet menestyksekkäästi useita kaupunkien hoitourakoita ympäri Suomea, jotka toimivat referensseinä nyt voitetuille kahdelle urakalle. Lauttasaaren ja Herttoniemen urakat ovat lisäksi hieno päänavaus pääkaupunkiseudun hoitourakoissa ja tukevat osaltaan Destian valitsemaa strategiaa, jossa haluamme olla vahva tekijä erityisesti kaupungeissa, kertoo työpäällikkö Eero Mikkola Destiasta.

Työpäällikkö Eero Mikkola, eero.mikkola(at)destia.fi, 0400 607 267