Lauttasaaren ja Herttoniemen kunnossapitourakat Destialle

Destia on voittanut kaksi kunnossapidon alueurakkaa Helsingissä: Lauttasaaren ja Herttoniemen. Kumpikin urakka on viisivuotinen eli kattaa vuodet 2018–2023. Helsingin kaupungin kilpailuttamat urakat alkavat 1. lokakuuta 2018.

Urakoiden valmistelut ovat jo hyvässä vauhdissa. Molemmat urakat sisältävät esimerkiksi katualueiden kesä- ja talvikunnossapitoa, viheralueiden hoitoa sekä rakenteiden kunnossapitoa. Urakat ovat vaativia rannikon läheisyyden sekä ahtaan ja pienipiirteisen kaupunkiympäristön vuoksi.

Helsingin kaupunki käytti hankinnassa rajoitettua referenssipohjaista valintamenettelyä.

– Olemme Destiassa toteuttaneet menestyksekkäästi useita kaupunkien hoitourakoita ympäri Suomea, jotka toimivat referensseinä nyt voitetuille kahdelle urakalle. Lauttasaaren ja Herttoniemen urakat ovat lisäksi hieno päänavaus pääkaupunkiseudun hoitourakoissa ja tukevat osaltaan Destian valitsemaa strategiaa, jossa haluamme olla vahva tekijä erityisesti kaupungeissa, kertoo työpäällikkö Eero Mikkola Destiasta.

Työpäällikkö Eero Mikkola, eero.mikkola(at)destia.fi, 0400 607 267

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00Tiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.