LearnIT-valmennuksessa osaaminen räätälöidään yritysten tarpeisiin

LearnIT on ohjelmistoalan osaajille tarkoitettu uudenlainen valmennusmuotoinen koulutusohjelma ja rekrytointikoulutus. Koulutuksen järjestäjänä toimii ohjelmistotalo BearIT Oy.

Ohjelmistotalo BearIT Oy:n ja Pirkanmaan TE-toimiston järjestämä LearnIT-valmennusohjelma päättyi toukokuun lopussa, ja tulokset ohjelmasta ovat vakuuttavia: 70 prosenttia osallistujista työllistyi ohjelman loppuun mennessä. Hyvien tulosten lisäksi ohjelmasta on saatu hyvää palautetta.

- Tulokset ovat todella hyviä ja olemme iloisia siitä, että ohjelmassa mukana olleet yritykset olivat aidosti kiinnostuneita työllistämään ohjelmasta tekijöitä itselleen, BearIT Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa.

- Matkan varrella olemme saaneet todella hyvää palautetta ohjelmasta niin koulutettavilta kuin kaikilta yhteistyökumppaneiltakin, ja tällainen palaute rohkaisee meitä jatkamaan kehitystyötä eteenpäin, LearnIT-ohjelman koordinaattori Anne Tervakari kertoo.

Tervakarin mukaan LearnIT-ohjelmasta poikkeuksellisen rekrytointikoulutuksen tekee sen mukautuvuus: ohjelman sisältö räätälöidään täysin rekrytoivien yritysten tarpeisiin, ja yritykset ovat koko ohjelman ajan tiiviisti mukana.

- LearnIT-ohjelmassa panostamme vahvasti etenkin koulutuksen alkuun ja käymme hyvin tarkkaan läpi sekä yritysten tarpeet että koulutettavien oman lähtötason ja osaamisen. Tämän ansiosta jokaiselle koulutettavalle saadaan rakennettua yksilöllinen oppimispolku, joka tukee myös yrityksen tavoitteita, Tervakari sanoo.

- Toisaalta meidän vahvuutemme valmennuksen järjestäjänä on myös siinä, että olemme itse ohjelmistotalo ja tunnemme tämän alan. Tiedostamme markkinoiden tarpeet ja toisaalta myös alan työmarkkinatilanteen. Ohjelmistotalona pystymme itse kouluttamaan, Karhu lisää.

Nyt päättynyt LearnIT-ohjelma saa jatkoa, kun ohjelma käynnistyy jälleen alkusyksystä 2018. Karhun mukaan BearIT:n tavoitteena on olla jatkossa entistä vahvemmin mukana työllisyyspalveluiden tuottamisessa.

- Omien kokemustemme ansiosta koen, että meillä on paljon annettavaa ja näkemystä työllisyyspalveluiden kehittämiseen. Haluamme olla mukana kehittämässä uudenlaisia ratkaisuja työllistymisen tueksi, Karhu summaa.

Mikä? LearnIT on ohjelmistoalan valmennusohjelma ja täsmäkoulutus, jonka tavoitteena on tuottaa räätälöityä osaamista rekrytoivien yritysten tarpeisiin ja työllistää alan osaajia.

Kenelle? Ohjelmistoalan osaajille, jotka haluavat päivittää tai syventää ohjelmistoalan osaamistaan - sekä alan konkareille että työuransa alussa oleville.

Miten? Osallistujat työskentelevät koko koulutuksen ajan harjoitusprojektien parissa, ensin lähiopetusjaksolla BearIT:n tiloissa ja sen jälkeen työssäoppimisjaksolla rekrytoivassa yrityksessä. Yritykset määrittelevät itse projektiaiheet ja omat osaamistarpeensa, joiden pohjalta koulutettaville rakennetaan yksilölliset oppimispolut.

Lisätiedot:

www.bearit.fi/learnit

BearIT Oy on digitaalinen ohjelmistotalo, joka työllistää parisenkymmentä henkilöä Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Autamme asiakkaitamme vaativissa ohjelmistoprojekteissa ja keskitymme enenevissä määrin myös omaan tuotekehitykseen. Ydinosaamistamme ovat pilvi- ja mobiilikehitys sekä terveydenhuollon digitaalipalvelut. Lisäksi valmennamme ohjelmistoalan osaajia ja kehitämme ratkaisuja työllistämisen edistämiseksi.