Legendaarinen Amarillo laajenee ruokakauppaan

Fresh Mex Steak, Halloumi & Hummus Bowl, Green Burrito – Amarillon modernin maukas makumaailma on nyt ostettavissa kotiin, kun S-ryhmä tuo uuden Amarillo-tuotesarjan Prisman, S-marketin, Salen ja Alepan hyllyille sekä ruoan verkkokauppaan. Amarillo-tuotteilla vastataan laadukkaan ravintolamaisen valmisruoan ja helposti mukaan otettavien on-the-go-tuotteiden kysyntään.

Ruokakauppojen hyllyille tuodaan nyt Amarillo-tuotemerkillä neljä valmisruokaa, kaksi salaattibowlia ja kaksi burritoa. Annokset ovat saaneet inspiraationsa Amarillo-ravintoloiden makumaailmasta, ja niiden suunnittelusta vastaavat Amarillon keittiömestarit. Annokset valmistetaan tuoreista ja laadukkaista raaka-aineista ravintolatasoa hakien.

- Laadukas valmisruoka on viime vuosien yksi merkittävimmistä trendeistä ruokakaupassa. Olemme vastanneet kysyntään tuomalla tuoretta sushia kattavasti koko Suomeen sekä lisäämällä muutenkin laadukkaan ja ravintolahenkisen valmiin ruoan tarjontaa. Alueosuuskaupoissamme on myös kokeiltu eri ravintoloiden tuotteiden myymistä ruokakaupassa, ja esimerkiksi Rosson pitsojen osalta kokemukset ovat positiivisia. Siksi oli luontevaa kysyä asiakkailtamme, millaisia tuotteita S-ryhmän ravintoloista kauppaan toivotaan, kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Antti Oksa.

S-ryhmän asiakastutkimuksessa* selvisi, että suomalaiset toivoivat kauppaan erityisesti arvostetun Amarillon tuttuja makuja helpoissa muodoissa. Laadukas valmisruoka ja mukaan otettavat on-the-go-tuotteet ovat asiakkaiden mieleen. Tähän vastataan nyt valmisruoilla, salaattibowleilla ja burritoilla.

- Amarillolla on pitkä kokemus suomalaisten makunystyröiden kutkuttamisesta ja se on myös vahvasti ajassa kiinni. Perinteiseen tex-mex-makumaailmaan on reseptiikassa raikas ja moderni ote. Kaiken ytimessä on maku ja laatu, kuvailee S-ryhmän ravitsemiskaupan johtaja Harri Havia.

Amarillo-tuotesarjan rinnalle on ensi vuodelle suunnitelmissa tuoda muitakin ravintoloista tuttuja makuja ruokakauppaan.

Amarillo-tuotesarjan tuotteet:

Valmisateriat: Texican Chicken, Fresh Mex Steak, Chili Con Vege, Chili Con Carne

Salaattibowlit: Chicken Cobb Bowl, Halloumi & Hummus Bowl

Burritot: Green Burrito, Chicken Burrito

Tuotekuvat: https://dam.s-cloud.fi/app/#/s/QzY7r5flTY

*Vastaajia 3200

Antti Oksa, S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja, 010 768 0699, antti.oksa@sok.fi

Harri Havia, S-ryhmän ravitsemiskaupan johtaja, 010 768 2840, harri.havia@sok.fi

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Sokotel Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu29.9.2021 16:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän hotelliyhtiö Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Härmälä siirtyy pois S-ryhmän palveluksesta. Uuden toimitusjohtajan rekrytointi aloitetaan heti. Yhtiön väliaikaisena toimitusjohtajana toimii 29.9. alkaen SOK Liiketoiminta Oy:n toimitusjohtaja Jari Annala. ”Haluan kiittää Jarkkoa työstä erityisesti matkailu- ja ravitsemisalan haastavana aikana”, sanoo Jari Annala. Sokotel Oy operoi Sokos Hotelleja ja Radisson Blu Hotelleja pääkaupunkiseudulla ja Tampereella, sekä Radisson Blu Hotel Oulua, Oulun Break Sokos Hotel Edeniä ja Original Sokos Hotel Royal Vaasaa.

”Ilmastoystävällisempi ruokailu ei vaadi lapsiperheessä ihmetekoja” – Ässäkokki innostaa ilmastofiksuun kokkaamiseen28.9.2021 08:30:00 EEST | Tiedote

Lasten pitäisi syödä viidestä kuuteen kourallista kasviksia päivässä, mutta suomalaislasten lautasilla on keskimäärin vain puolet tästä*. S-ryhmä haluaa innostaa lapsia, nuoria ja perheitä kiinnittämään huomioita itselle ja ilmastolle fiksuihin valintoihin ja julkaisee lapsille suunnattuja Ässäkokki-reseptejä: lisää kasviksia, palkokasveja ja kalaa, vähemmän kovaa rasvaa, sokeria ja punaista lihaa.