Lehdistökutsu: Suomalaisten järjestöjen 100 saavutusta julkaistu kuvina ja tarinoina ─ valokuvanäyttely avataan Porissa 10.7.

Monet nykyään tavallisilta tuntuvat palvelut, toiminta ja innovaatiot, kuten esimerkiksi äitiyspakkaus, vauvauinti ja kohdunkaulansyöpäseulonnat, eivät olisi arkipäivää Suomessa ilman järjestöjen pitkäjänteistä työtä. Tervetuloa keskustelemaan kansalaisjärjestöjen työstä, avaamaan Järjestö 100 -kampanjan valokuvanäyttely ja juomaan rennot pullakahvit SuomiAreenan alkajaisiksi maanantaina 10.7. kello 15-17 Satakunnan yhteisökeskukseen.

Avaamme tilaisuuden Suomen Somalia-verkoston puheenjohtajan Abdulkadir Abdin haastattelulla, jossa keskitymme juttelemaan siitä, miten Suomen somalit toimivat yhdessä edistääkseen entisen kotimaansa rauhaa ja kehitystä.

Loppuaika on varattu näyttelyyn tutustumiseen ja kesäiseen seurusteluun.

Aika: 10.7.2017 kello 15-17
Paikka: Satakunnan yhteisökeskus (Isolinnankatu 16, Pori)

Järjestö 100 -kampanjan valokuvanäyttely kertoo järjestöjen saavutuksista Suomen itsenäisyyden ajalta. Näyttelyn on kuvannut ja koonnut valokuvaaja Meeri Koutaniemi ja kampanjan tuottavat yhdessä kolme kattojärjestö: Allianssi, Kepa ja SOSTE.

Järjestöjen saavutuksiin voit tutustua myös verkossa www.jarjesto100.fi ja tunnisteilla #järjestö100 #parempimaailma

Tervetuloa seuraamaan myös paneelikeskusteluamme: Järjestöt muutoksentekijöinä Kansalaisten vai valtiovallan ehdoilla?

Aika: 12.7.2017 kello 15.15-16.30
Paikka: Eetunaukio, Pori

Kenen ehdoilla järjestöt ratkaisevat tulevaisuuden ongelmia? Toimivatko järjestöt hallitusohjelman vai kansalaisten tavoitteiden mukaan? Onko Suomi myös tulevaisuudessa aktiivisen järjestötoiminnan maa?

Kansalaisjärjestöjen roolia ja merkitystä pohditaan paneelikeskustelussa SuomiAreenassa keskiviikkona Allianssin, Kepan, SOSTEn ja Olympiakomitean yhdessä järjestämässä tilaisuudessa. Eetunaukion lavalle nousevat:

• Presidentti Tarja Halonen
  • Vasemmistoliiton puheenjohtaja, kansanedustaja Li Andersson
  • Perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula

Kirsi Koivuporras-Masuka
kirsi.koivuporras-masuka@kepa.fi

Maailma kylässä -festivaali tuo ilmaiskonsertteja, dokumentteja ja keskusteluja globaaleista kehityskysymyksistä Helsingin keskustaan ensi viikonloppuna21.5.2018 08:00Tiedote

Maailma kylässä -festivaali tuo ilmaiskonsertteja, keskusteluja, dokumentteja, lastenohjelmaa, katutaidetta ja kirjallisuutta Kaisaniemen puistoon ja Rautatientorille ensi viikonloppuna 26.-27.5. yli sadan ohjelmanumeron verran. Lukuisien ilmaiskonserttien ohella festivaali on myös ajankohtaisten keskusteluiden foorumi sekä maailman keittiöitä esittelevä ruokafestivaali. Festivaalin vuoden 2018 teema on Agenda 2030 – Kestävä kehitys ja alueellinen painopiste Afrikka.

Kotimaa Kosovo-Suomi maailman ensi-illassa Maailma kylässä -festivaalilla – Festivaalin ohjelmassa yhteiskunnallisia dokumentteja muun muassa Kolumbiasta ja Burkina Fasosta14.5.2018 07:30Tiedote

Maailma kylässä -festivaali tuo ajankohtaiset dokumenttielokuvat Helsingin keskustaan toukokuun viimeisenä viikonloppuna 26.-27.5.2018. Luvassa on kaikkiaan seitsemän ilmaisnäytöstä, niiden joukossa Kotimaa Kosovo-Suomi -dokumentin maailman ensi-ilta. Dokumenttiohjelma toteutetaan yhteistyössä muun muassa YK Kinon, Sitran, Pohjoismaisen kulttuuripisteen ja Ylen kanssa. Esityksiä seuraa keskusteluja ja haastatteluita dokumenttien teemoihin liittyen.

Kaupungistuminen, radikalisoituminen ja kestävä kehitys puhuttavat Maailma kylässä -festivaalilla17.4.2018 06:32Tiedote

Suomen suurin ilmaisfestivaali tuo sadat päättäjät, asiantuntijat ja mielipidevaikuttajat keskustelemaan yhteiskunnallisista ajankohtaisista aiheista Helsingin keskustaan 26.–27. toukokuuta. Kehitysyhteistyön kattojärjestö Kepan järjestämän tapahtuman teemoja ovat muun muassa kestävän kehityksen ohjelma Agenda 2030 – Kestävä kehitys, kestävä talous, ilmasto, ympäristö ja ihmisoikeudet. Lisäksi festareilla nousevat esiin aiheina radikalisoituminen, kaupungistuminen, huumesota ja afrikkalainen muoti.