Lehdistökutsu: Suomalaisten järjestöjen 100 saavutusta julkaistu kuvina ja tarinoina ─ valokuvanäyttely avataan Porissa 10.7.

Monet nykyään tavallisilta tuntuvat palvelut, toiminta ja innovaatiot, kuten esimerkiksi äitiyspakkaus, vauvauinti ja kohdunkaulansyöpäseulonnat, eivät olisi arkipäivää Suomessa ilman järjestöjen pitkäjänteistä työtä. Tervetuloa keskustelemaan kansalaisjärjestöjen työstä, avaamaan Järjestö 100 -kampanjan valokuvanäyttely ja juomaan rennot pullakahvit SuomiAreenan alkajaisiksi maanantaina 10.7. kello 15-17 Satakunnan yhteisökeskukseen.

Avaamme tilaisuuden Suomen Somalia-verkoston puheenjohtajan Abdulkadir Abdin haastattelulla, jossa keskitymme juttelemaan siitä, miten Suomen somalit toimivat yhdessä edistääkseen entisen kotimaansa rauhaa ja kehitystä.

Loppuaika on varattu näyttelyyn tutustumiseen ja kesäiseen seurusteluun.

Aika: 10.7.2017 kello 15-17
Paikka: Satakunnan yhteisökeskus (Isolinnankatu 16, Pori)

Järjestö 100 -kampanjan valokuvanäyttely kertoo järjestöjen saavutuksista Suomen itsenäisyyden ajalta. Näyttelyn on kuvannut ja koonnut valokuvaaja Meeri Koutaniemi ja kampanjan tuottavat yhdessä kolme kattojärjestö: Allianssi, Kepa ja SOSTE.

Järjestöjen saavutuksiin voit tutustua myös verkossa www.jarjesto100.fi ja tunnisteilla #järjestö100 #parempimaailma

Tervetuloa seuraamaan myös paneelikeskusteluamme: Järjestöt muutoksentekijöinä Kansalaisten vai valtiovallan ehdoilla?

Aika: 12.7.2017 kello 15.15-16.30
Paikka: Eetunaukio, Pori

Kenen ehdoilla järjestöt ratkaisevat tulevaisuuden ongelmia? Toimivatko järjestöt hallitusohjelman vai kansalaisten tavoitteiden mukaan? Onko Suomi myös tulevaisuudessa aktiivisen järjestötoiminnan maa?

Kansalaisjärjestöjen roolia ja merkitystä pohditaan paneelikeskustelussa SuomiAreenassa keskiviikkona Allianssin, Kepan, SOSTEn ja Olympiakomitean yhdessä järjestämässä tilaisuudessa. Eetunaukion lavalle nousevat:

• Presidentti Tarja Halonen
  • Vasemmistoliiton puheenjohtaja, kansanedustaja Li Andersson
  • Perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula

Kirsi Koivuporras-Masuka
kirsi.koivuporras-masuka@kepa.fi

Raportti: Suomi ja EU ovat oman kehitysyhteistyönsä suurimpia vastaanottajia – Suomen ilmastorahoitus ja tuki naisille ja tytöille romahtaneet17.10.2017 12:03Tiedote

Suomen kehitysyhteistyössä on tapahtunut suurin muutos sitten lamavuosien, käy ilmi tänään ilmestyneestä eurooppalaisesta AidWatch -raportista. Kehitysyhteistyövaroista yhä suurempi osa kanavoidaan esimerkiksi pakolaisten vastaanottajakuluihin EU-maissa. Samaan aikaan Suomen tuki kansainvälisille ilmastotoimille sekä tasa-arvon edistämiseksi ovat pudonneet äkillisesti.

Veroparatiisien vastaisen työn huippuasiantuntijat koolle Helsinkiin kansainväliseen konferenssiin13.10.2017 11:08Tiedote

Helsinkiin kokoontuu 24.-25.10. noin kaksisataa asiantuntijaa yli viidestäkymmenestä maasta kansainväliseen huippukonferenssiin, jonka tarkoituksena on ratkaista verovälttelyn ja laittoman pääomapaon ongelmia. Maailman johtava laittoman pääomapaon vastainen verkosto Financial Transparency Coalition ja kehitysyhteistyön kattojärjestö Kepa järjestävät yhteistyössä Transparency’s Tipping Point: The 7th Financial Transparency Conference -tapahtuman Marina Congress Centerissä.