Levy-yhtiö Alba Records avaa äänitekaupan Tampere-taloon

Palkittu levy-yhtiö Alba Records avaa Tampere-talon pääaulaan äänitemyymälän lauantaina 2. huhtikuuta. Myymälän valikoimassa on erityisesti klassisen musiikin levyjä sekä jazzia ja maailmanmusiikkia. Muumimuseon lukukirjaston vieressä sijaitseva myymälä on avoinna tiistaista lauantaihin ja konserttien yhteydessä tilanteen mukaan.

Alba Recordsin äänitemyymälä rakentuu Tampere-talon pääaulaan Muumimuseota vastapäätä. Kuva: Alba Records

Klassiseen musiikkiin erikoistunut ja useita palkintoja voittanut levy-yhtiö Alba Records laajentaa toimintaansa vähittäiskaupan puolelle ja avaa äänitemyymälän Tampere-talon pääaulaan. Alban omien tuotteiden lisäksi levykaupan valikoimaan kuuluu äänitteitä tunnetuilta levymerkeiltä, kuten BIS, ECM, Naxos, Ondine, Fuga, Danacord ja Deutsche Grammophon sekä Universalin julkaisemilta merkeiltä.

Klassisen lisäksi myymälän tarjontaan on tulossa myös muita musiikin genrejä, kuten jazzia ja maailmanmusiikkia. Levy-yhtiön uusi aluevaltaus mahdollistaa kohdeyleisön palvelun suoraan konserttipaikalla. Nykyään Turussa toimiva Alba Records on perustettu Tampereella vuonna 1992.

”Meillä on ollut Turussa Alban toimiston yhteydessä pienimuotoinen myymälä, mutta tällä uudella levykaupalla teemme paluun Tampereelle. Kuten äänitejulkaisuissamme, korostamme myymälässä korkeaa laatua, ekologisuutta, joustavuutta ja hyvää asiakaspalvelua. Konserttitalomiljöössä pääsemme oikeasti lähelle kuuntelevaa asiakasta”, Alban toimitusjohtaja Erkki Nisonen iloitsee yhteistyöstä.

”Tampere-talo haluaa toimia monipuolisten elämysten talona, ja Alban uusi levykauppa on tälle luontevaa jatkoa. Levykaupan laadukas ja laaja valikoima täydentää oivallisesti talon kulttuuri- ja konserttisisältöjä, jotka voi nyt halutessaan viedä myös soivina muistoina kotiin”, Tampere-talon liiketoimintajohtaja Mika Nevalainen komppaa.

Uuden levykaupan avajaisia vietetään lauantaina 2. huhtikuuta klo 11 alkaen, jolloin tarjolla on pientä purtavaa ja tutustumista myymälän valikoimaan. Avajaiset huipentuvat klo 14, kun neljäkymmenvuotista taivaltaan myöhemmin illalla Pienessä salissa juhlistava Uusi Helsinki -kvartetti soittaa myymälän edustalla Beethovenia kaikille avoimessa iltapäiväkonsertissa.

Tampere-talon äänitemyymälä on avoinna tiistaista perjantaihin klo 12–17 ja lauantaisin klo 11–14 sekä konserttien yhteydessä tilanteen mukaan. Myymälän vastaavana toimii nokialainen pitkän linjan laulaja ja muusikko Tuija Nevala, joka uskoo laadukkaiden äänitteiden ja henkilökohtaisen palvelun vetovoimaan.

”Mikään musiikin suoratoistopalvelu ei voi tarjota sitä kutkuttavaa tunnetta, jota aidossa, palvelevassa levykaupassa asiointi parhaimmillaan aiheuttaa. Tulemme laajentamaan ja voimistamaan myymälän valikoimaa kunnon crescendolla niin, että syksyyn mennessä asiakkaat pääsevät nauttimaan täydestä levykattauksesta”, Nevala kertoo.

Tampere-talon syksyn ohjelmistossa Toto, Radion sinfoniaorkesteri, Sorsaklubin paluu, kauhua Tuulensuun Palatsissa ja paljon muuta6.5.2022 11:32:55 EEST | Tiedote

Tampere-talo on julkaissut yli 30 uutta konserttia ja tapahtumaa tulevalle syksylle. Ohjelmistossa nähdään jälleen monipuolinen kattaus musiikkia ja kulttuuritapahtumia eri genreistä, ja lisää julkaistaan myöhemmin keväällä. Vauhdikkaan syksyn käynnistävät elokuussa Sorsapuistossa esiintyvä amerikkalaisyhtye Toto sekä Radion sinfoniaorkesterin odotettu konserttivierailu.

Tampere Hall’s summer exhibition to showcase costumes, props, and rare toys from the Star Wars fan world4.5.2022 12:45:52 EEST | Tiedote

Tampere Hall’s summer exhibition will showcase Star Wars memorabilia, props, costumes, and rare toys from one of the largest fan collections in the world. First time in Finland, the Unofficial Galaxies private collection is on display at Tampere Hall’s Park Hall from the 1st to the 31st of July in 2022. Ticket sales for the exhibition will begin later in May.

Tampere-talon kesänäyttelyssä Tähtien sota -fanimaailmasta tuttuja pukuja, rekvisiittaa ja harvinaisia lelufiguureja4.5.2022 10:00:14 EEST | Tiedote

Tampere-talon kesänäyttelyssä pääsee tutustumaan Tähtien sota -fanimaailmasta tuttuihin keräilyesineisiin, rekvisiittaan, pukuihin ja harvinaisiin lelufiguureihin. Ensimmäistä kertaa Suomessa nähtävä Unofficial Galaxies on yksi maailman suurimmista yksityisistä Tähtien sota -kokoelmista. Näyttely on esillä Tampere-talon Sorsapuistosalissa 1.–31.7.2022, ja sen lipunmyynti käynnistyy myöhemmin toukokuussa.

Tampere-talo ja uudistunut Tullintori aloittavat kulttuuri- ja tapahtumayhteistyön27.4.2022 13:15:00 EEST | Tiedote

Tampere-talo Oy ja Tampereen Tullintori ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena on luoda lisää tapahtumallisuutta Tullintorin ympäristöön. Ensimmäinen yhteistyössä toteutettava kokonaisuus on maailmantähtien ikuistajana tunnetun valokuvaaja Ralph Larmannin Stars on Stage -näyttely, joka on tiivistetty versio Tampere-talon kesänäyttelystä vuodelta 2020. Uudistetun Tullintorin avajaisia juhlitaan torstaista perjantaihin 28.–29. huhtikuuta monipuolisen ohjelman ja avajaistarjousten parissa.