RELEX Solutions Oy

Lidl tehostaa toimitusketjun hallintaa RELEXin kanssa

Jaa

Helsinki – 15.9.2022.

Lidl, Saksasta lähtöisin oleva kansainvälinen päivittäistavaraketju, on työskennellyt RELEXin ennuste- ja täydennysratkaisun kanssa useissa maissa lisätäkseen läpinäkyvyyttä ja joustavuutta koko toimitusketjussaan. Tämän kumppanuuden ansiosta Lidl voi saavuttaa tavoitteensa, joilla varmistetaan korkeampi saatavuus, alhaisemmat varastotasot, sekä vähennetään mahdollisia hyllypuutteita.

Yhteistyö RELEXin kanssa antaa Lidlille lisää läpinäkyvyyttä toimitusketjussaan, jonka ansiosta vähittäiskauppa voi reagoida nopeasti ja joustavasti muutoksiin päivittäistavarakaupassa – vaikka ne olisivat odottamattomia. Tämä oli erityisen arvokasta koronapandemian alussa.

RELEX auttaa Lidliä erityisesti ottamalla ennusteissaan automaattisesti huomioon monet kysyntään vaikuttavat tekijät, sekä myymälätasolla, että koko toimitusketjussa. Samalla RELEXin ratkaisu mahdollistaa nopean sopeutumiskykynsä ansiosta standardoitujen prosessien luomisen mahdollisimman joustavasti.

Projektin pilottivaihe käynnistyi toukokuussa 2018 Saksassa pakastetuoteryhmällä. Päätavoitteena oli vähentää manuaalisia tilausprosesseja ja siten vapauttaa aikaa muihin myymälätoimintoihin säilyttäen samalla tuotteiden hyvä saatavuus. Vuonna 2019 hanketta laajennettiin ottamalla käyttöön jäljellä olevat valikoimat sekä Saksassa, että Suomessa, ja järjestelmän käyttöönotto laajennettiin myös kahteentoista muuhun maahan.

"RELEXin edistynyt teknologia antaa meille paremman hallinnan toimitusketjussamme tarjoamalla enemmän näkyvyyttä", sanoo Michael Hahn, joka vastaa toimitusketjun hallintaohjelmistojärjestelmistä Schwarz IT:ssä. ”Järjestelmän joustavuus mahdollistaa nopean reagoinnin muutoksiin. Erityisesti kahden viime vuoden aikana tämä on tuonut meille todellista lisäarvoa.

”Asiakastyytyväisyys on ykkösprioriteettimme, jonka varmistamme esimerkiksi tuotteiden luotettavalla saatavuudella. RELEXin ohjelmistot ovat auttaneet meitä tehostamaan myymälöidemme prosesseja”, sanoo Tarek Schmid, Lidl Internationalin myyntijohtaja.

"Olemme ylpeitä saadessamme tehdä yhteistyötä Lidlin kanssa ja työskennellä tämän maailmanlaajuisesti menestyvän yrityksen kanssa", sanoo Michael Hoffmann, RELEXin kenttätoimintojen johtaja DACH (Saksa, Itävalta, Sveitsi).

Stefano Scandelli, RELEXin EMEA- ja APAC-alueen johtaja, sanoo: "Odotamme innolla yhteistyötä tehdäksemme Lidlin kansainvälisestä toimitusketjusta läpinäkyvämmän ja reagoivamman, jotta Lidl voi reagoida nopeasti mahdollisiin muutoksiin ja tarjota asiakkailleen aina oikeita tuotteita oikean määrän."

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

RELEX Solutions Oy
Postintaival 7
00230 Helsinki

http://www.relexsolutions.com

RELEX Solutions 

RELEX Solutions tarjoaa kokonaisvaltaisia vähittäiskaupan ja toimitusketjun suunnittelun ratkaisuja, joiden avulla asiakkaamme ovat saavuttaneet vaikuttavia tuloksia ympäri maailmaa. Tarkalla kysynnän ennustamisella, täydennystilausten automatisoinnilla, tilan- ja valikoimanhallinnalla, sekä työvoiman optimoinnilla RELEX auttaa yrityksiä parantamaan kilpailukykyään markkinoiden nopeista muutoksista huolimatta. Vankka kokemuksemme vähittäiskaupan alalta ja ensiluokkainen teknologiamme ovat auttaneet meitä rakentamaan vahvoja, kestäviä ja palkittuja kumppanuussuhteita asiakkaidemme kanssa. RELEX menestyy ainoastaan, jos asiakkaamme menestyvät. RELEXiin luottavat monet johtavat yritykset, kuten S-Ryhmä, Musti ja Mirri, Stockmann, Lumene, Atria ja Apetit. Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi RELEXillä on toimistoja Pohjois-Amerikassa ja useissa Euroopan maissa.  

Lisätietoja: www.relexsolutions.com

 

Lidl

Lidl -vähittäiskauppayhtiö kuuluu osaksi Neckarsulmissa pääkonttoriaan pitävää Schwarz-vähittäiskauppakonsernia, joka on yksi johtavista elintarvikealan yrityksistä Saksassa ja Euroopassa. Lidlillä on tällä hetkellä yli 12 000 myymälää ja yli 200 logistiikkakeskusta, sekä varastoja 31 eri maassa. Halpamyymälänä Lidl arvostaa asiakkailleen optimaalista hinta-laatusuhdetta. Yksinkertaisuus ja prosessilähtöisyys määräävät päivittäisen toiminnan myymälöissä, alueellisissa jakelukeskuksissa ja palveluissa. Lidl Stiftung, jonka pääkonttori on Neckarsulmissa, vastaa järjestelmätoimittajana standardoitujen prosessien suunnittelusta ja rakenteesta. Lidlillä on tällä hetkellä yli 360 000 työntekijää. Päivittäisen toteutuksen dynaamisuus, tuloksen vahvuus ja oikeudenmukaisuus keskinäisessä kohtelussa ovat ominaisia ​​työskentelylle Lidlissä ympäri maailmaa.
Lidl ottaa päivittäisessä kaupassaan vastuuta ihmisistä, yhteiskunnasta ja ympäristöstä. Lidlissä vastuullisuus on laatulupauksen täyttämistä joka päivä.
Maailmanlaajuisesti vähittäiskauppakonsernina toimivan Schwarz Groupin liikevaihto oli tilikaudella 2021 133,6 miljardia euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.